Microsoft-konto snart krav för alla Mojang-spel – även Minecraft Java

Robot
Microsoft-konto snart krav för alla Mojang-spel – även Minecraft Java

Men gammelversionen ska förbli densamma.

#microsoft, #minecraft, #mojang


Medlem

Så om man har Java-versionen så får man automatiskt Windows 10-versionen också? Tufft.

Redaktör
Skrivet av Fiddi:

Så om man har Java-versionen så får man automatiskt Windows 10-versionen också? Tufft.

Nej för helv... jag läste fel ser jag nu. Det är att man kan lägga Java-spelet på ett konto med Bedrock-verisonen på, då har man båda. Sorry.

After migrating, will I be able to play Java and Bedrock on PC with the same account?

A: If you migrate your Mojang account to a Microsoft account which has been used to play Bedrock (on any platform), you’ll be able to access both games with that account!


signatur
Medlem

Bättre föräldrakontroll

och 2 step varification är bra

Men bara man slipper använda microstore för och spela Java för microsoft store suger hårt.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Bättre föräldrakontroll

och 2 step varification är bra

Men bara man slipper använda microstore för och spela Java för microsoft store suger hårt.

Vad är det som är så dåligt?

ELF
Medlem

Då får man väl byta lösenord till något som man kommer ihåg. De få gånger jag loggar in på microsoft kontot så måste jag byta lösenord då jag aldrig kommer ihåg det..... Suck....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Emsa:

Vad är det som är så dåligt?

En hel del saker som när jag ville spela Phantasy star online 2 och spelet ej funka riktigt och det ända sättet att avinstallera spelet var att jag var tvungen att ta kontroll av mappen för att manuellt avinstallera spelet för WindowAPPs mappen har du ingen kontroll över utan den kontrollen är till Trustedinstaller och inte du som användare även nu med Forza horizone 4 och minecraft dungeon installerat för att helt avinstallera dom alltså helt så måste jag ändra ownership från Trustedinstaller till admin.

Sedan igen Phantasy star online 2 visade hur satans jävla mycket strul folk hade att ens försöka få spelet att starta men dom som använde standalone installeer hade 0 problem att spela utan det var microsofts store variationen som ej funka som den skulle.

Det är ofta strul men spel från microsoft store vilket jag läser överallt på reddit och andra spel forum om att spel ej funkar som dom ska eller att folk ej kan avinstallera spelet dom man ska göra just pågrund av att trustedinstaller tar över ägandet av mappar vilket har resulterat in fler tal tutorials om hur man återtar ägandet till sin admin/user konto.

Redaktör
Skrivet av Emsa:

Vad är det som är så dåligt?

Åtskilligt. Problem att få hem sina spel, problem med betaversioner, svajig nedladdning, krångligt, med mera, med mera.


signatur
Medlem
Skrivet av Emsa:

Vad är det som är så dåligt?

Generellt så är den ganska kass.
Nu kan man i alla fall kontrollera mer än man kunde för ett år sedan och de har börjat implementera modsupport för vissa spel.
Xbox programmet fungerar bättre men det är mest ett skal för Store.
Mitt största problem är att den inte håller mina program uppdaterade trots att jag har ställt in att det ska vara så.
ibland när man ska spela med kompisarna så får man helt enkelt vänta på en xGb stor patch. Inte så kul.
Men jag har liknande problem med Steam som schemalägger mina uppdateringar flera veckor fram i tiden.

Herr Spencer har dock lovat att styra upp butiken och han håller med om kritiken, tyvärr går det ganska segt på den fronten.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Bättre föräldrakontroll

och 2 step varification är bra

Men bara man slipper använda microstore för och spela Java för microsoft store suger hårt.

Har inte haft några problem med Microsoft Store. Lite svårt att söka på ibland, men det är ju också Apples App Store. Tycker den fungerar riktigt bra och stabilt generellt.

Mina program och appar hålls uppdaterade automatiskt (precis som på App Store).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Generellt så är den ganska kass.
Nu kan man i alla fall kontrollera mer än man kunde för ett år sedan och de har börjat implementera modsupport för vissa spel.
Xbox programmet fungerar bättre men det är mest ett skal för Store.
Mitt största problem är att den inte håller mina program uppdaterade trots att jag har ställt in att det ska vara så.
ibland när man ska spela med kompisarna så får man helt enkelt vänta på en xGb stor patch. Inte så kul.
Men jag har liknande problem med Steam som schemalägger mina uppdateringar flera veckor fram i tiden.

Herr Spencer har dock lovat att styra upp butiken och han håller med om kritiken, tyvärr går det ganska segt på den fronten.

Funkar bra vad jag vet. Har inte hört några av mina vänner klaga. Är ju smidigt med spel där så man slipper hålla på och böka med tredje part.

Medlem
Skrivet av Emsa:

Funkar bra vad jag vet. Har inte hört några av mina vänner klaga. Är ju smidigt med spel där så man slipper hålla på och böka med tredje part.

Det blir lite vad man jämför med.
Om man jämför med Apple Store eller Google Play så är den ganska bra.
jämför man däremot med Steam, GoG eller Epic, så är den inte mycket att hänga i granen.

Medlem

Jag köpte Halo Wars 2 via Windows Store för att få Halo Wars 2 på Xbox. Så illa är den inte men den är illa. Steam och till och med Epic är bättre och nu är ju Store:n på Xbox klar nu kommer dem att jobba på Windows Store.

Inaktiv

@Emsa

Håller med tidigare inlägg att MS Store suger så jävla hårt. Så sjukt att den visar nedladdningshastighet på 200mbs ibland men gör man matten på hur många mb det är och hur lång tid det tog så finns det inte en chans i helvrid att det var över 10mbs. Sen har jag och kompisar haft problem med att ladda ner titlar, t ex Wolfenstein 2 gick inte alls och SoT stannade inom 5-10 minuter så fick sitta beredd att starta nedladdningen igen. Få gånger det funkat bra.

Medlem

Jag kanske har haft tur med mina nerladdningshastigheter.

Även om det hänt någon gång att det gått slött (men det har även hänt för mig med App Store och Steam), så har det för mestadels fungerat så pass bra att det iaf. inte varit något större problem som hindrat mig.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Jäkla gnäll på windows store, om den tappar bort sina nycklar behöver du bara installera om windows, och det lär du inte råka ut för (om du inte får ont om plats på c:)

1
Skriv svar