Immortals Fenyx Rising-demo nu på Stadia

Robot
Immortals Fenyx Rising-demo nu på Stadia
Medlem

Spelar faktiskt just nu. Härlig känsla att spela via webbläsaren, om än så dåligt. Upplösningen och inställningar får en att tro att man tittar på Magnum PI på sen 90-tals antennkabel.


signatur

Niet.

Medlem

Riktigt härlig demo och en härlig spel. Dock stadia fick jag en hel del problem med connection om och om 100 mbts räcks inte tydligen eller 300mbits


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Dom vill uppenbarligen inte ha många som testar spelet om dom begränsar det till den plattform som har minst spelarnas...snark


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Blessus:

Riktigt härlig demo och en härlig spel. Dock stadia fick jag en hel del problem med connection om och om 100 mbts räcks inte tydligen eller 300mbits

Spelar du på 2,4 ghz wifi?

Medlem

Kändes väldigt assassins creedigt, om än med väldigt cartoony grafik. Och skulle man nu köpa spelet så får man ett armorset för att man klarat demot.

Är högst tveksamt till detta, gameplayet kändes inte jättekul. Humorn var ju nice däremot.

Medlem

Verkar vara ett trevligt och mysigt spel. Var första gången jag provade Stadia och det var tyvärr ingen bra upplevelse. Var dålig upplösning och man såg ofta pixlarna som på gamla lågupplösta filmer. Sitter på en 300 lina med kabel.

Det är dock häftigt att kunna starta spel direkt i webbläsaren och kan bli bra när det väl fungerar bättre om några år.

Medlem
Skrivet av Blessus:

Riktigt härlig demo och en härlig spel. Dock stadia fick jag en hel del problem med connection om och om 100 mbts räcks inte tydligen eller 300mbits

Har aldrig upplevt fördröjning eller lagg. Sitter på 250/250mbit. Flyter hur bra som helst. Kör trådat till både datorn och chromecasten.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Verkar vara ett trevligt och mysigt spel. Var första gången jag provade Stadia och det var tyvärr ingen bra upplevelse. Var dålig upplösning och man såg ofta pixlarna som på gamla lågupplösta filmer. Sitter på en 300 lina med kabel.

Det är dock häftigt att kunna starta spel direkt i webbläsaren och kan bli bra när det väl fungerar bättre om några år.

Du måste ha något problem med din uppkoppling, jag har inte upplevt något sådant. Har du kollat inställningarna på stadia så du inte kör på 720p?

Medlem

Flyter kanon..men verkar inte superkul.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Av det lilla jag har spelat nu så tvivlar jag på att det blir ett köpt. Möjligtvis att det blir köp när det är prissänkt till runt 200 kr, men över 600 spänn är det definitivt inte värt.

Medlem

Jag har ingen Stadia så har inte kunnat testa men faktiskt ett av spelen jag ett tag funderade på att inviga ps5an med. Tycker det ser riktigt kul ut men med annat runt görningen så kommer jag nog vänta lite med detta.

Medlem

Enligt den plugin jag kör till Stadia i Chrome så körs spelet i 60FPS@1440p. Så är dock inte fallet. Dock tror jag inte det har med våra uppkopplingar att göra (jag har 300/300, utan snarare vilken output spelet körs i från Stadia.


signatur

MODERKORT: ASUS Prime Z790 [] CPU: 13600K [] GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC [] RAM: Kingston Fury Beast 32 GB DDR5 [] LAGRING: Kingston Fury Renegade NVMe SSD Gen 4 2TB [] KYLNING: Corsair iCUE H150i RGB Pro XT [] PSU: Corsair AX860i platinum [] BILDSKÄRM: LG 34GP950G 180hz [] CHASSI: Fractal Design Define 7

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag har ingen Stadia så har inte kunnat testa men faktiskt ett av spelen jag ett tag funderade på att inviga ps5an med. Tycker det ser riktigt kul ut men med annat runt görningen så kommer jag nog vänta lite med detta.

Har ingen stadia? Haha det enda du behöver för att spela är ju ett Gmail konto

Inaktiv

Testade demot med nu och var rätt trevlig känsla i det men som andra påpekar så var det problem med lagg och uppkopplingen mot servern var skagig. Vet inte om detta beror på spelet i sig eller om Stadias servrar är lite överbelastade nu pga de demon som erbjuds för detta är första gången jag har stött på det.

Hoppas att de löser detta i alla fall för det är inte hur det brukar vara medan man spelar på Stadia.

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Har ingen stadia? Haha det enda du behöver för att spela är ju ett Gmail konto

Jahopp, så insatt är jag^^. Men nåt mer antar jag att man behöver?;-P

Inaktiv
Skrivet av gorbatjov:

Jahopp, så insatt är jag^^. Men nåt mer antar jag att man behöver?;-P

Nope, du klickar på länken, spelet öppnas i webbläsaren och så spelar du. Så enkelt är det.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Nope, du klickar på länken, spelet öppnas i webbläsaren och så spelar du. Så enkelt är det.

Dator då?;) Vilket jag inte har haha.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Dator då?;) Vilket jag inte har haha.

Egentligen inte ens det. Chrome från vilken enhet som helst räcker.

... Eller?

Medlem
Skrivet av inkui:

Egentligen inte ens det. Chrome från vilken enhet som helst räcker.

... Eller?

Jag har faktiskt ingen aning. Låter ju smidigt iaf. Hur kopplar man in och vad spelar man med isånafall?

Inaktiv
Skrivet av gorbatjov:

Jag har faktiskt ingen aning. Låter ju smidigt iaf. Hur kopplar man in och vad spelar man med isånafall?

Har du en android platta eller mobil så fungerar det också, bara att ladda ner Stadia-appen och logga in med ditt Google-konto där 🙂

Sen beroende på vilken modell du har kan du behöva gå in i inställningarna och under Experiment slå på att kunna spela på den modellen då alla modeller inte har inbyggt stöd än. Men jag har inte stött på något problem med det iaf 🙂

Medlem
Skrivet av anon_646:

Har du en android platta eller mobil så fungerar det också, bara att ladda ner Stadia-appen och logga in med ditt Google-konto där 🙂

Sen beroende på vilken modell du har kan du behöva gå in i inställningarna och under Experiment slå på att kunna spela på den modellen då alla modeller inte har inbyggt stöd än. Men jag har inte stött på något problem med det iaf 🙂

Ok. Jag väntar på ps5 istället tror jag;).

Medlem

Ska man spela i Chrome eller finns det en bättre app? Just nu känns det som 30 fps blurrigt och med input lag. Jävligt dåligt första intryck av Stadia.

Medlem

nope

Skrivet av DarkSvenn1002:

Spelar du på 2,4 ghz wifi?

Ja, jag hade hoppas på att det skulle flytta på men det gjorde det ej. Kanske var det något bakgrunds updateringar här och där. Men har haft tidigare problem med stadia.

Skrivet av robbis:

Har aldrig upplevt fördröjning eller lagg. Sitter på 250/250mbit. Flyter hur bra som helst. Kör trådat till både datorn och chromecasten.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Inaktiv
Skrivet av tjorb:

Ska man spela i Chrome eller finns det en bättre app? Just nu känns det som 30 fps blurrigt och med input lag. Jävligt dåligt första intryck av Stadia.

Japp det är Chrome som man spelar genom på datorn eller den nya Edge, vissa säger att den fungerar bättre samt så kan man testa att köra i incognito så att alla tillägg är avstängda och se hur det fungerar.

Är man en bas-användare så streamas det i 30fps och för att låsa upp 60fps och 4K behöver man var en Stadia Plus-användare.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Japp det är Chrome som man spelar genom på datorn eller den nya Edge, vissa säger att den fungerar bättre samt så kan man testa att köra i incognito så att alla tillägg är avstängda och se hur det fungerar.

Är man en bas-användare så streamas det i 30fps och för att låsa upp 60fps och 4K behöver man var en Stadia Plus-användare.

Så alla som testar det för första gången får köra 30 fps och låg upplösning. Känns som att dom skjuter sig själva i foten.

Medlem
Skrivet av tjorb:

Så alla som testar det för första gången får köra 30 fps och låg upplösning. Känns som att dom skjuter sig själva i foten.

Stadia pro är gratis en månad om du vill testa det i 4k 60fps

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jahopp, så insatt är jag^^. Men nåt mer antar jag att man behöver?;-P

Ja, en dator med hyfsad uppkoppling

Medlem

Har alla Stadia-spel denna hemska "softness" och blockiga inladdningar? Känns sådär, även på en 500/500-lina :/

Medlem

Testade demon och var trevligt spel, riktigt mysigt. Jag fick vibbar av ett enklare botw typ, skön humor i spelet 3/5 i betyg av mig, bra spel men inte mer och antagligen inget för mig.
Har Stadia Pro med 250/100 lina och märkte inte av lagg eller dålig laddning av grafik. Sen är det inte storleken på lina som spelar roll med Stadia utan kvaliten på linan, spelar ingen roll om man har 500/500, är det package loss eller annat skit så funkar inte Stadia bra.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

12
Skriv svar