Måste visa upp min ghettovattenkylning....

Inaktiv
Måste visa upp min ghettovattenkylning....

Delar:
Alphacool Eisbaer Aurora 240
Alphacool Eisbaer ready 240 (en till radiator, förfylld och med quickconnects, med 2X 120 BeQuiet fläktar)
Bykski full cover Sapphire R9 390 8Gb Nitro+ med alphacool quickconnects.

40 grader på både gpu och cpu under spel i timmar.

Resten av setupen:
Cooler Master Masterbox NR600 w. OD
Asus Prime b350 plus moderkort
Ryzen 5 1600X cpu
2x8 Gb Gskill Flare X 3200/14/14/14
Nån kingston nvme
3X 7200 varv hårddiskar.
1 120 BeQuiet som utblås bak.
Seasonic GX 850 PSU

Skribent

Härligt bygge. Får lite H. R. Giger-vibbar

Medlem

Ser tung ut Får man haka på med sitt egna bygge?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Inaktiv


Tack Jonny Myrén (Kunde inte sätta snabel-a framför ditt namn, nån är reggad som "Jonny")

Jag trodde faktiskt inte att quickconnects skulle vara så långa som dom är, dom som finns på Eisbaer Auroran är betydligt kortare...

@dTexN

Naturligtvis!

Inaktiv

Jag ska också säga att planen är att göra det hela "lite snyggare", med Alphacool fittings, och deras mattsvarta slang, är inte mycket för genomskinlig slang med färger och sånt, blev tvungen att sätta frontradiatorn "fel väg", dvs med in och utlopp uppåt, annars blev det veck på quickconnecternas slangar, det är ett för litet utrynne i "bottenshrouden" för att få bra böjar med raka anslutningar.(Iochmed att jag köpte den extra radiatorn med raka fittings/quickconnects).

Men tycker att jag lyckades bra ändå, det funkar, och var inga problem att installera, lyckades tillochmed fylla gpublocket fullt med alphacools ckc vätska innan jag kopplade in det, och hade båda radiatorerna och gpun hopkopplade utanför lådan, om jag var tvungen att "toppa upp" vätskan, men det behövdes inte.

Skribent

@anon_326443 Man får sätta användarnamnet mellan "citationstecken" om det inkluderar ett mellanslag.

Helt rätt val med mattsvart slang istället för genomskinligt, speciellt om du planerar att köra med rött ljus. Det ser riktigt "clean" ut.

Inaktiv
Skrivet av Jonny Myrén:

Härligt bygge. Får lite H. R. Giger-vibbar

Jag kollade upp namnet, så fort jag såg wikipedia kom jag ihåg honom!

Du gav mig en idé där, fortsättning följer!

Inaktiv
Skrivet av Jonny Myrén:

@Korstabon Man får sätta användarnamnet mellan "citationstecken" om det inkluderar ett mellanslag.

Helt rätt val med mattsvart slang istället för genomskinligt, speciellt om du planerar att köra med rött ljus. Det ser riktigt "clean" ut.

Rött ljus är för att det är det moderkortet har inbyggt, tyckte det blev mer "clean" om dom andra sakerna också hade det, sen blir jag distraherad om jag kör nåt som att allt ska byta färger och sånt, och rött är en favoritfärg.

Det som inte syns, är att led-banorna på moderkortet och fläktarna "pulserar" lite sakta, tyvärr har jag inte fått till det på gpun än, installerade den igår eftermiddag, men det följde med en kontroll för det, ska koppla in den imorgon.

Skribent
Skrivet av anon_326443:

Rött ljus är för att det är det moderkortet har inbyggt, tyckte det blev mer "clean" om dom andra sakerna också hade det, sen blir jag distraherad om jag kör nåt som att allt ska byta färger och sånt, och rött är en favoritfärg.

Det som inte syns, är att led-banorna på moderkortet och fläktarna "pulserar" lite sakta, tyvärr har jag inte fått till det på gpun än, installerade den igår eftermiddag, men det följde med en kontroll för det, ska koppla in den imorgon.

Nej, blink och sånt är verkligen ingen höjdare, men långsamt pulserande kan se bra ut. Fick äntligen en ny mesh-front till mitt Phanteks P400S idag, vilket verkligen gjorde underverk för originalchassits helt värdelösa luftflöde.

Nu ska jag bara undervolta grafikkortet för att verkligen få ordning på temperaturerna.

Inaktiv
Skrivet av Jonny Myrén:

Nej, blink och sånt är verkligen ingen höjdare, men långsamt pulserande kan se bra ut. Fick äntligen en ny mesh-front till mitt Phanteks P400S idag, vilket verkligen gjorde underverk för originalchassits helt värdelösa luftflöde.

Nu ska jag bara undervolta grafikkortet för att verkligen få ordning på temperaturerna.

Mitt coolermaster NR 600 w. OD har ett riktigt bra mesh på fronten, hoppas du får till ditt luftflöde med din nya front.

Inaktiv

Omg! Kollade igenom min gamla warhammer-samling av tennfigurer, jag har ett gäng skeletons...., hmmm, ska kolla under helgen om jag kan bygga om dom lite, och få dom att "klättra" på slangarna!

Ringde precis den lokala "spelbutiken", ägaren skulle plocka ihop något åt mig, men det får jag inte tillgång till förrän på Tisdag.

Inaktiv

Jag har hittat mina aliens!

Lär ta en vecka eller två att måla dom, men jag tror jag hittat rätt.

Inaktiv

Lite uppgraderad, målar mina aliens för fullt.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

https://i.ibb.co/WvY0R1J/DSC-0172.png

https://i.ibb.co/1XkKBjM/DSC-0173.png

Delar:
Bykski full cover Sapphire R9 390 8Gb Nitro+ med alphacool quickconnects.

Coilwhinar ditt 390 så in i hel? Jag kastar snart ut mitt, har börjat störa mig något otroligt


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

@b0ne
Nej, lyckligtvis inte, men, peppar, peppar, tydligen hjälper att byta kylanordning på grafikkortet, då kan, om du har tur, coilwhine försvinna. (har något med andra frekvenser från t.ex nya fläktar att göra, som "döljer" coilwhine).

Sen är ju vatteblock bra för sådant också, iochmed att du får en sorts "isolerande vägg" framför coilwhine.

1
Skriv svar