Nyhetstråden!

Dex
Medlem

Kommer rapporter från många olika ställen nu att Sony har skickat ut PS5 till diverse olika nyhetssajter nu ikväll och förhoppningsvis får FZ en snart också.

Har ingen specifik källa för det, men rapporteras väldigt mycket hos olika Youtube profiler.

Avstängd

Vet Microsoft något vi andra inte vet?
Ny aktör på väg in på konsol marknaden kanske?

Microsoft verkar nu ha gått från sitt trademarkade one x slogan "worlds most powerful console" till att nu bara vara "worlds most powerful xbox" för series x


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Vigil the longest night

Bloodborne fick ett litet barn med Castlevania, mörk och storyn är simpel men ändå rätt så intressant. Mycket bra gameplay. Riktigt bra! Helt enkelt. Många av er kommer tycka att liret påminner er om salt and sanctuary.

Länken kommer här.

https://store.steampowered.com/app/720560/Vigil_The_Longest_N...

Medlem

Nytt tidsexklusivt(lång tid) innehåll för Cold War till PlayStation:

BREAKING: PlayStation players to receive exclusive "Zombies Onslaught" 2 Player Co-Op mode in
Timed exclusive until Nov. 1, 2021

https://twitter.com/charlieINTEL/status/1319675060790112256

För att även lägga till ovanstående.
Geoff Keighley(m.fl.) verkar förövrigt fått hemskickat ett PS5, medan te.x. Digital Foundry inte fått något(verkar som EU får senare, spelar ingen roll dock, då dom inte får prata om det ännu).

https://twitter.com/digitalfoundry/status/1319710003394129926


signatur

The more I practice, the luckier I get.

NuZ
Testpilot

Rykten!
1. Playstation gör det tyvärr igen och gör ett helt spelläge i COD exklusivt till deras plattform. Zombie Onslaught 2p co-op.

2. Press har fått tag i PS5or. Så snart får vi nog fin fina förhandstittar på webben. Hoppas Geeks får en.

3. Xbox kommer sälja en egen HDMI sticka likt Android TV pinnarna förut för streaming. Då behövs ingen ”smart tv” och BT osv. till game pass appen. De har även ändrat sin slogan.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ambassadör
Xbox

Vet inte vad det rökts i den här tråden ikväll men Series X|S officiella slogan är "Power Your Dreams" och har varit så sedan i alla fall december 2019/januari 2020 när det varumärkesskyddades. Vad skulle ha ändrat på det?

Här är den officiella trailern som kickade igång marknadsföringen med just detta för några veckor sedan, lämpligt nog kallad Us Dreamers - Power Your Dreams:

Vore sjukt märkligt om de ändrat på det nu helt plötsligt?


signatur

Jump in.

Avstängd
Call of duty black ops cold wars onslaught läge exklusivt till ps4 & 5

Sony säkrar onslaught i nya cod som tidsexklusivt spelläge fram till 21 november 2021.

https://blog.playstation.com/2020/10/23/a-closer-look-at-call...


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Stellaris får patch v2.8 nästa torsdag 29 oktober. Patch notes nedanför.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/stellaris-dev-di...

Samtidigt släpps också ett nytt species pack DLC kallat Necroids som innehåller;
15 new Portraits (+1 Machine Portrait)
1 new Ship Set
1 new Origin
3 new Civics
1 new Advisor Voice
1 new City Set
1 new Room background
1 new Pre-scripted Empire
https://store.steampowered.com/app/1341520/Stellaris_Necroids...

Avstängd
Naughty dogs utövar svart magi

Naughty dog gör det igen? Hur? Ingen aning, men troligtvis innefattar det någon typ av svart magi eller avtal med djävulen...

The last of us får en patch som reducerar laddtiderna på ps4 till något som verkar matcha laddtiderna eller till och med slå series x.

Nytt spel 1,5 minut nu ner till 13 sekunder
Ladda spel 2 minuter nu ner till 13 sekunder

Ryktas att det är tack vare kraken och oogle tekniken som även licenserats för både ps4 och ps5.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

NuZ
Testpilot

Justine fick också ett kylskåp. Den 3e kylen kommer de dela ut i en tävling. Grön invändigt och spelar OG meny ljudet vid öppning. Villhöver faktor!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd
Destruction All-stars med ps+ i februari

Destruction All-stars har blivit försenat till februari men som plåster på såren så kommer det istället direkt till PS+

https://blog.playstation.com/2020/10/26/destruction-allstars-...

Mer information och ny trailer utlovas även nästa vecka

#nyhetstips


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Avstängd
Counterplay Games pratar lite Godfall och Dualsense

Not only have we been tuning the haptic feedback on a per weapon class basis – we’ve dug into the individual attacks and tuned them to get the feel just right. We really wanted to challenge ourselves to push the limits of this system, aiming to have the players feel each and every swing. We all know the rhythm of combat in action melee games can make or break the experience. Prior to working with the DualSense controller’s haptic feedback, you could see the rhythm of Godfall’s melee combat. But thanks to SIE, you’re now able to feel it as well.

Since players can have up to two weapons in their loadout at any time, there is a thrill in switching from one weapon class to another and feeling the difference in the palm of your hands. The Dual Blades might feel quick and nimble, whereas the Warhammer will feel powerful and weighty. This feature alone makes playing Godfall on PS5 feel like a whole new experience.

https://blog.playstation.com/2020/10/26/perfecting-the-feel-o...

Nya Dualsense verkar bli något helt fantastiskt när det kommer till hur man upplever spel. Innovativt. Inget gammaltänk


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Avstängd
12 timmar ps5 vs. 12 veckor ps4

Extremt stor efterfrågan på ps5 i USA.
Jim Ryan bekräftar att under de 12 första timmarna har ps5 preordrats lika mycket som ps4 förbokades på 12 veckor

The Japanese tech company pre-sold as many PS5 consoles in the first 12 hours in the United States as in the first 12 weeks for its predecessor PlayStation 4 device, Jim Ryan, CEO of Sony Interactive Entertainment, said in an interview.

https://www.reuters.com/article/us-sony-playstation-5/sony-se...

#nyhetstips #ps5


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 får en ny "lead narrative designer"(får Brian Mitsodas förra position)

https://twitter.com/StillNotSam/status/1320772485831258113

Samantha Wallschlaeger jobbade med bl.a. det hyllade Mass Effect: Andromeda. Bådar ju gott, ehm. ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd
Sony Q2 FY2020 resultat - PS4 mest lönsamma konsolen i spelhistorien +61.4% YoY

PS4 is now the most profitable console in video game history !

From Q3 FY13 (Oct-Dec 2013) to Q2 FY20 (July-Sept 2020), PlayStation amassed ¥1230bn ($11.33B) Profits

Highlights :

  • Over $4.77B Revenue and $0.988B Profit between July-September 2020 (Q2 FY20)

  • 2nd biggest Revenue ever for PlayStation (and for any platform holder) during Q2

  • Top 3 biggest Q2 Revenue ever:

  1. Sony Q2 FY18

  2. Sony Q2 FY20

  3. Sony Q2 FY19

  • To show how big Revenue are, Q2 FY20 Revenue are higher than any quarter of Xbox (even Oct-Dec quarters)

  • Hardware : 1.5m PS4 sold-in during Q2 FY20 (LTD: 113.6m)

  • Software : 80.9m games sold-in during Q2 FY20 (including 12.4m Sony published games)

  • PS4 is the only console to ever reach > 60m games sold in Q2 and to have 4 Q2 above 60m games sold

  • Software digital ratio : 59% during Q2 FY20 (July-Sept 2020)

  • Highest digital ratio ever during Q2

  • PlayStation Store had its biggest Revenue ever during Q2 with more than $2.80B (+30.9% YoY)

  • 107m MAU (monthly active users)

  • 3rd best Revenue ever for Sony during Q1

  • Best Operating Profit ever for Sony during Q1 (3rd best Operating Profit ever during any quarter)

  • Best Net Profit ever for Sony during any quarter

  • During this quarter, more than 10.18 games have been sold each second in the world (= 879 300 games sold each day)

  • PS+ Members : 45.9m (up from 36.9m - Q2 FY2019)

Källa: https://www.resetera.com/threads/sony-q2-fy2020-july-sept-res...

#Nyhetstips #Ps4 #Beastmode


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Avstängd
PS5 Global Launch Ad

There are no limits to where we'll go. We are all explorers. PlayStation®5. PLAY HAS NO LIMITS.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Avstängd
Predator: Hunting Grounds - Oktober uppdatering

Ny Predator Klass - The Viking

Nytt vapen - Battle Axe

Andra uppdateringar:
Ny Quickplay meny.
För att öka spelarantalet på spellägen med lågt spelarantal så erbjuds 20% XP boost . Så håll ögonen öppna om ni jagar snabba XP på vilken spellista som erbjuder det.
16 nya bonusperks att välja mellan
Vapenbalanseringar, inte bara på vapen överlag utan även beroende på vilket gamemode man spelar

Och mycket mer

Källa: https://blog.playstation.com/2020/10/27/october-free-update-a...


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Avstängd
No Man's Sky | Next Generation Update Trailer

No Man's sky ansluter sig till skaran av spel som får gratis Next Gen Upgrade.

Here is a closer look at just some of the features and upgrades that players can expect in the PS5 version of No Man’s Sky.

  • Haptic controls: From the satisfying feeling of firing your boltcaster, to the gentle nudge of a building part slotting into place in a space habitat or the firm click of the trigger in your interstellar ship – haptic controls allow players to feel immersed in an alien world as never before.

  • Fuller worlds: Next generation hardware allows No Man’s Sky’s procedural generation to create lusher, richer and more densely populated universes than ever before. Planet surfaces are even more detailed, with thousands more rocks, alien grasses, and exotic flora on screen at any time.

  • 32 player multiplayer: For the first time on console, up to 32 players can join forces to build, survive, fight and explore the galaxy together.

  • Advanced audio: Immersion has always been a pillar of No Man’s Sky. Thanks to PlayStation 5’s Tempest 3D AudioTech, players will be able to soak in the ambience of an alien planet, or feel a ship fly overhead like never before (You can find out more about PS5’s 3D Audio here.)

  • 4K* at 60FPS: On PlayStation 5 players can experience the universe in pin-sharp detail at higher framerates.

  • Ultra visuals: Explore alien vistas with improved shadows, greater draw distances, thousands more objects on screen and improved lighting and volumetric effects.

  • Vast base building: Players can now work together to build huge off-world colonies, with the ability to construct and render far more vast and complex bases on screen.

  • Warp-speed load times: Explore the universe instantly with 5-10x reduction in loading times. On PS5, you can warp from solar system to solar system in an instant.

  • Crossplay: PS5 explorers will be able to join together with other adventurers on all other platforms, including previous generations.

  • Upgrading from PS4 to PS5: Not only will previous owners of No Man’s Sky on PlayStation 4 be able to upgrade their game to PlayStation 5 at no extra cost when PS5 launches in their territory, but their progress can be carried across to their new console.

  • PlayStation VR: No Man’s Sky is fully playable in PS VR on PlayStation 5 by virtue of its backwards compatibility functionality.

  • An evolving game: Just another step on the evolution of the best-selling title, No Man’s Sky Next Generation will come preloaded with the previous four years of huge upgrades from day one. Join in the journey at our most important moment yet.

https://blog.playstation.com/2020/10/28/no-mans-sky-the-next-...

#nyhetstips #ps5 #PlayHasNoLimits

.
.
.
.

Dessutom!!!


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Avstängd
November ps+ spelen

En bild säger mer än 1000 ord

https://blog.playstation.com/2020/10/28/playstation-plus-coll...

#nyhetstips #PlayHasNoLimits #ps5


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Launch trailer för Bugsnax. Kommer direkt till PS Plus (se inlägget ovan).

Avstängd
Den nya Playstation appen presenteras

Börjar rullas ut idag

Here’s a list of the key features for PS App:

  • Updated user interface – The first thing you’ll notice is the sleek new user interface of the redesigned PS App. The new home screen lets you quickly see what your friends are playing and access details about your recently played games, including your Trophy List.

  • Messages integration – For a unified experience, the PS Messages app feature will now be integrated in the updated PS App so you can seamlessly message your friends all in one place. As part of this integration, PS Messages will no longer be available as a standalone app. Your existing messages and threads in PS Messages will be carried over to the updated PS App.

  • Voice Chat and Party Groups – You can now create party groups from PS App, and voice chat with up to 15 other friends though your mobile phone. Also, a note to fans: the PlayStation team is looking into your feedback around the Parties changes introduced in the PS4 system software update 8.00. There are no updates to share today, but thanks for speaking up about your concerns – we’re listening and evaluating.

  • Natively integrated PlayStation Store and remote downloads – The new native PS Store experience enables fast and smooth shopping and browsing, with the ability to remotely download games and add-ons directly to your PS4 and PS5.

  • New features for PS5 – When PS5 arrives, you’ll be able to remotely launch games, manage storage on your console if you run out of space while downloading a game, and quickly sign in to PS5 straight from the PS App.

  • All the latest PlayStation news – The Explore tab surfaces Official News from game developers and PS Blog content to help you stay up to date with the world of PlayStation

https://blog.playstation.com/2020/10/28/introducing-the-new-p...


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

NuZ
Testpilot

Ser ut som kylskåpet blir "retail". Troligen väldigt dyrt dock, inget pris än så länge. En smått fantastisk officiell trailer släppt med massa referenser till spel

Mom: What do you want for Christmas?
Me: uh well it's complicated...


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot

8 December kommer Temtem som Early Access på PS5.
Förklaras enklast som ett MMO Pokemon.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ambassadör
Xbox
Series X|S är RDNA2 fullt ut.

AMD och MS bekräftar att Xbox Series X|S är full RDNA2.

"With the upcoming launch of the Xbox Series X|S on November 10, together we are ushering in the next generation of gaming delivering a level of power, performance and compatibility never before seen in console gaming, powered by AMD’s latest “Zen 2” and RDNA 2 architectures. Xbox Series X|S are the only next-generation consoles with full hardware support for all the RDNA 2 capabilities AMD showcased today."

https://news.xbox.com/en-us/2020/10/28/a-closer-look-at-how-x...

#nyhetstips


signatur

Jump in.

Avstängd
Halo infinite tappar ännu en director

Microsoft’s New Halo Game Loses Top Director After Project Delay

Chris Lee, who oversaw production of Halo Infinite at 343 Industries, which is developing the game for Microsoft, is no longer working on it, he confirmed to Bloomberg News on Wednesday. Lee is the second top director on the project to leave in the past two years.

Jump in? Jump ship

https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-10-28/micros...


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Ambassadör
Xbox
The Ascent släpps 2021 - Xbox Game Pass bekräftat!

The Ascent släpps 2021 och kommer till Xbox Game Pass, både konsol och PC. Ny gameplay trailer ovan!

#nyhetstips


signatur

Jump in.

NuZ
Testpilot

Dave Kosak lämnar Blizzard efter 12år.

https://www.pcgamer.com/uk/hearthstone-designer-dave-kosak-le...
——-
Resident evil 3 cloud gaming hittad av ”data miners” på Switch. Så Control är bara början alltså?

https://twitter.com/nesbot_feed/status/1321588107381268480?s=...

#nyhetstips


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd
PSVR Kamera adapter beställningssida uppe

Nu kan du signa up för att beställa din kostnadsfria PSVR kamera adapter.
https://camera-adaptor.support.playstation.com/

Gjorde det själv igår.
Information som du måste ha tillhanda är Serienumret på din PSVR PU. Alltså Processing Unit boxen

Väldigt hyggligt och pro-consumer av Sony att erbjuda en sådan adapter helt utan extra kostnad för ett ändå ganska dyrt tillbehör

#Nyhetstips #PlayHasNoLimits #PSVR #FutureOfGaming


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Skriv svar