Historiens första Fire Emblem till Switch (...men skynda dig att köpa det)

Robot
Historiens första Fire Emblem till Switch (...men skynda dig att köpa det)

Super Mario 3D All-Stars-taktiken prövas igen.

#fire-emblem, #nintendo-switch


Kontot avslutas

Jag skulle hellre vilja ha spelets remaster Fire Emblem Mystery of the Emblem som släpptes till Super Famicom.
Förutom det första spelet så följer även en fortsättning på äventyret med som ett andra kapitel.
Även det andra kapitlet fick en remake till DS men varken originalet eller remaken har släppts utanför Japan.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Vafan är prylen med Nintendos FOMO-strategi?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Blir lite smått irriterad/förbannad på denna idê med begränsad försäljning på digitala spel Nintendo uppenbarligen har, vafan håller de på med...

Medlem

och släpps under en begränsad tid. Ah Nintendo slutar alldrig att komma med idiot ider. Det finns många anledningar till varför jag slutat gilla nintendo och deras dumheter är en av dom. Nintendo var kanske bra 1 gång i tiden men deras ego börjar man bli less på.

Medlem

Bara digitalt? Nä usch!

Medlem

Tråkigt att de gör en Collectors Edition som inte innehåller en fysisk version av själva spelet...

Äh jag hoppas på ett släpp av nån slags Golden Sun collection till Switch, den serien fyller ju 20år nästa år.


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Arzei:

Vafan är prylen med Nintendos FOMO-strategi?

Haha jag tror det är för att idioter som mig som tänker "ah det spelet måste jag köpa någon gång, i framtiden" men så blir det alldrig av. Nu får vi tummen ur och köper det och lägger det i backloggen istället 😂

Medlem

Köper inte deras tidsbegränsade spel. Man måste visa med plånboken, enda som företag förstår.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Har funderat mycket på varför Nintendo tidsbegränsar köp på detta sättet. Tror inte ni andra att det skulle kunna vara för att de har någon slags ”valv”-butik på gång? Eller att det nästa år släpps en större mängd äldre titlar i E-shop?

Kontot avslutas
Skrivet av Dhrenor:

Har funderat mycket på varför Nintendo tidsbegränsar köp på detta sättet. Tror inte ni andra att det skulle kunna vara för att de har någon slags ”valv”-butik på gång? Eller att det nästa år släpps en större mängd äldre titlar i E-shop?

Man kan aldrig riktigt veta med Nintendo hur de tänker. Själv tror jag att Fire Emblem till NES kommer att komma till NES Nintendo Online istället nästa år.
Spelen till Super Mario 3D All-Stars är det lite svårare att veta hur det kommer bli med de.
Super Mario 64 kommer troligtvis vara med i något N64 Nintendo Online men när det kommer till Super Mario Sunshine och Galaxy då är det svårare att veta.

Men förhoppningsvis så kommer alla dessa tidsexklusiva spel återsläppas igen fast på något annat sätt. Om inte till Switch, så kanske man får se något eller några av dessa spel till den konsolen som tar över efter Switch. Vem vet.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Nintendo. Sluta nu.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Nackdelen är att man påminns hur bra jrpg var förr...
Golden sun, chronotrigger, dragon quest, final fantasy innan del 7,phantasy star, knights of xentar...

Visst, grafiken är inte lika bra, mer text som man behöver läsa, ingen handhållning. Men bra

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rejzer:

Nackdelen är att man påminns hur bra jrpg var förr...
Golden sun, chronotrigger, dragon quest, final fantasy innan del 7,phantasy star, knights of xentar...

Visst, grafiken är inte lika bra, mer text som man behöver läsa, ingen handhållning. Men bra

Sov inte på Dragon Quest 11. Det spelet är riktigt bra. Precis som man vill ett sådant gammalt spel skulle vara om de släpptes idag : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gör Nintendo ofta så här? Första gången jag hör talas om det. Är däremot inte intresserad av detta spelet. Jag skulle vilja att Nintendo släppte alla spelen i Fire Emblem som de gjorde till GBA.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Gör Nintendo ofta så här? Första gången jag hör talas om det. Är däremot inte intresserad av detta spelet. Jag skulle vilja att Nintendo släppte alla spelen i Fire Emblem som de gjorde till GBA.

Nintendo gjorde nyligen samma sak med Super Mario 3D All Stars. Jag önskar mig att företaget får tummen ur och släpper åtminstone de 50 bästa GBA-spelen på Switch. Personligen behöver jag inte remakes, som folk ofta skriker efter. Jag vill kunna gå tillbaka och njuta av en klassiker som exempelvis Golden Sun. Fantastiska spel, med eller utan remake-behandlingar.

Medlem

Man börjar på allvar om ledningen hos Nintendo börjar få Alzheimers eller något.

Kan vara en massiv kulturell diskrepans som leder till "lost in translation" här, men om jag var aktieägare skulle jag ha en del åsikter på nästa bolagsstämma.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

Tur att inte Sony och MS pysslar med sånt här. Nintendo har fått hybris...

Kontot avslutas
Skrivet av Halvars90:

Gör Nintendo ofta så här? Första gången jag hör talas om det. Är däremot inte intresserad av detta spelet. Jag skulle vilja att Nintendo släppte alla spelen i Fire Emblem som de gjorde till GBA.

Med sina jubileums spel så brukar de göra så känns det som.
De har gjort det med detta och Super Mario 3D All-Stars och sen gjorde de det med Zelda: Four Swords till DSi när Zelda firade 25 år.

Om de har gjort det något mer vet jag inte.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sov inte på Dragon Quest 11. Det spelet är riktigt bra. Precis som man vill ett sådant gammalt spel skulle vara om de släpptes idag : )

Riktigt bra spel. DQ och ys håller än idag

1
Skriv svar