Blade Runner-remastern skjuts upp till ett okänt datum

Robot
Blade Runner-remastern skjuts upp till ett okänt datum

Den försvunna källkoden sätter käppar i hjulet för Nightdive Studios.

#Blade-runner-enhanced-edition, #Nightdive-studios


Medlem

Är det ens värt all möda?

Medlem

Släpps det till mobilaplattformar så blir det ett köp.

Medlem

Körde Blade Runner för några år sedan och ser ingen anledning till att skaffa en remaster. Det håller än idag, Westwood skapade ett mästerverk helt enkelt, tycker till och med att spelet var bättre än uppföljaren.

Medlem

Wait, what!? Hade ingen aning om att Blade Runner gick att spela via ScummVM. Måste rota fram skivorna genast... samt köpa en extern läsare till min laptop 😄

Medlem
Skrivet av androsynth:

Wait, what!? Hade ingen aning om att Blade Runner gick att spela via ScummVM. Måste rota fram skivorna genast... samt köpa en extern läsare till min laptop 😄

Japp, funkade för mig på Windows 7 64-bit när jag körde om det för några år sedan, körde klart det utan problem.

Skrivet av B-itta:

Är det ens värt all möda?

Ja, får alla oss nostalginördar är det det. Westwoods spel, och det finns många av dem, är riktigt magiska.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Westwood gjorde många bra spel som Eye of the Beholder, Lands of Lore, Dune 2 (spelet som mer eller mindre skapade RTS genren även om jag anser att Starcraft kom att bemästra den) Command & Conquer, The Legend of Kyrandia och Blade Runner. Jag äger som sagt spelet redan men det finns absolut anledning att göra en sådan här remaster så att fler får ta del av detta mästerverk, det är ett spel som är väldigt troget filmen och man känner sig verkligen som en Blade Runner, spelet har ett antal olika slut då det finns ett par saker som ändrar sig när man spelar det.

Kort sagt gillar man Blade Runner, så kommer man nog inte bli besviken när man spelar spelet, när detta spel kom imponerade det stort både grafiskt och spelmässigt.

Medlem

Ett spel jag aldrig spelat men hört väldigt mycket bra om så ska absolut kika närmare på denna remastern.

Medlem

Ett fullkomligt banbrytande spel där vissa aspekter fortfarande är unika än idag. Händelser i spelvärlden sker oavsett om spelaren är på plats för att bevittna dom eller inte. Karaktärers egenskaper väljs slumpmässigt när du startar ett nytt spel och mycket ändras beroende på vilka val spelaren gör.

CTI
Medlem

Sitter och spelar igenom Blade Runner nu

Shoppa det på GOG, funkar perfa.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Släpps det till mobilaplattformar så blir det ett köp.

Det går redan att spela det på Android. Köp spelet från GOG och ladda sedan ner ScummVM.

Ion
Medlem

1997 var det magiska spelåret

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Det går redan att spela det på Android. Köp spelet från GOG och ladda sedan ner ScummVM.

Coolt, synd att jag har en Iphone

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Coolt, synd att jag har en Iphone

Om du har tillgång till en mac med så är det ganska enkelt att sideloada ScummVM. Dock så krävs det att processen görs var sjunde dag om du inte har tillgång till ett utvecklarkonto

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Om du har tillgång till en mac med så är det ganska enkelt att sideloada ScummVM. Dock så krävs det att processen görs var sjunde dag om du inte har tillgång till ett utvecklarkonto

Tack, ska kolla.

Medlem

Gillade originalet när det begav sig! Riktigt fin "Blade Runner"-känsla. Men om inte jag minns fel så vart alla karaktärer voxel-baserade på förrenderade bakgrunder? Kan ha fel men isf kan det nog bli lite mer komplicerat att göra en remaster på spelet.

1
Skriv svar