Cyberpunk 2077-utvecklare försvarar och förklarar skrotade idéer

Robot
Cyberpunk 2077-utvecklare försvarar och förklarar skrotade idéer

"Jag ber helt enkelt om ert förtroende."

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077


Medlem

Om man måste färsvara och förklara sig som spel skapare så är ju något fel. Nä jag lovar spelet är inte alls skit och här är varför. Jag menar "Jag ber helt enkelt om ert förtroende." när man måste gå så långt o be om det är ofta något jävligt illa. Förtronde är inget du ber om det är något du förtjänar.

Medlem

Klassisk storm i tekopp. Förstår inte varför de kände behovet att svara på "kritiken". De har ju vårat förtroende redan. All kritik om "cut features" är ju bara tandlös innan vi spelat och ser om det verkligen hade saknats.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Om man måste färsvara och förklara sig som spel skapare så är ju något fel. Nä jag lovar spelet är inte alls skit och här är varför. Jag menar "Jag ber helt enkelt om ert förtroende." när man måste gå så långt o be om det är ofta något jävligt illa. Förtronde är inget du ber om det är något du förtjänar.

Lol, klart man kan be om det. Med tanke på att gamers kan vara den grinigaste samhällsgruppen som någonsin levat så kan de bjuda på att vänta tills det släpps innan de börjar gråta över att deras nya leksak inte var som de tänkt sig eller föreställer sig att de blivit lovade.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Om man måste färsvara och förklara sig som spel skapare så är ju något fel. Nä jag lovar spelet är inte alls skit och här är varför. Jag menar "Jag ber helt enkelt om ert förtroende." när man måste gå så långt o be om det är ofta något jävligt illa. Förtronde är inget du ber om det är något du förtjänar.

Hyperbol


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vilket icke-problem... Saker tas bort från spel konstant, de måste avgränsa sig annars slutar det med att det blir som Star Citizen, aldrig släppt. Sen finns det funktioner som inte passar in bra eller inte ger särskilt mycket, vad är det för mening att behålla dem i så fall. Att de ens gick ut och bad om ursäkt är lite löjligt. Finns ingen rationell människa som blir arg över något sånt här.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Om man måste färsvara och förklara sig som spel skapare så är ju något fel. Nä jag lovar spelet är inte alls skit och här är varför. Jag menar "Jag ber helt enkelt om ert förtroende." när man måste gå så långt o be om det är ofta något jävligt illa. Förtronde är inget du ber om det är något du förtjänar.

Drama Queen, much?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Jag är fortfarande bitter över att Bethesda tog bort spjut och kastvapen i Oblivion...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

What.

Dualwielding has basically zero effect on game balance since its still the same gun that is shooting that would be used singlehanded. See red dead redemption 2 which has dual wielding. The guns are just shooting one at a time. RDR2 goes step further and allows you to dualwield two DIFFERENT guns at the same time. Even a revolver and a sawed-off shotgun.

ps. In case it isn't clear: I am criticizing less the lack of dual-wielding and more their decision to show a dual-wielding Jackie in the promo material.

Dummaste kommentaren jag har läst på länge personen i fråga fattar ju noll med balans med dual wielding.

För problemet blir alltid desamma, för balansera att du kan dualwielda så det inte blir det bästa vapnet måste du skjuta saktare skotten måste göra mindre skada och rekylen och spreaden måste vara mer, och ofta även ha en "talent" involverad.

problemet här blir ofta även då blir en pistol dålig om du bara har en istället för akimbo för den måste ha dåliga "native" stats.

Det är en shitshow i balans alltid, det är omöjligt mer eller mindre att balansera dual wielding.

Inte nog med detta där finns stats och rpg element som gör att utvecklingen tar längre tid och dom måste skrota mer och lägga något ofantligt mycket kod och arbete att det inte är värt det.

att ens argumentera emot detta är ren idiotiv och ignorans.

jag förstår solklart varför dom cuttat både dualwielding och wallrunning.

och givetvis GÅR det att implementera dualwielding och balansera det, problemet är utvecklingstid med andra system det krockar med och hur mycket man måste ha denna i åtanke osv tror inte många förstår detta det som är problemet dom ser bara akimbo och isolerar det som ja men gör lite system som balanserar det.

Dom räknar ej tid och hur mycket tid kunde lagts på annat intressant gentemot lite akimbo vapen m.m

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Om man måste färsvara och förklara sig som spel skapare så är ju något fel. Nä jag lovar spelet är inte alls skit och här är varför. Jag menar "Jag ber helt enkelt om ert förtroende." när man måste gå så långt o be om det är ofta något jävligt illa. Förtronde är inget du ber om det är något du förtjänar.

Det är snarare så det kallas att man visar respekt till sina fans eller dom som möjligtvis ska köpa det och är transparent, om du läste mer såg du även att han säger dom vill inte folk ska köpa spelet dag ett utan följ eran favorit youtuber som testar spel och invänta bedömmningarna där osv osv.

Så din kommentar är ju inte direkt rättvis, hade det varit så han varit agressiv eller sagt det på ett annat sätt.
Han säger exakt det du ber en säker skapare ska säga att vänta m.m så din kommentar är helt ute och cyklar ju.

Medlem

Vissa gamers äter verkligen allt CD-PR säger. När onda EA och Ubisoft gör det är det högafflar och facklor men när snälla CD-PR gör det så är det artister. Förseningar, crunch, micro-transaktioner, politik osv. Allt finns där och alla bara äter mackan. CD-PR är inte mycket bättre än sina konkurrenter.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Det är snarare så det kallas att man visar respekt till sina fans eller dom som möjligtvis ska köpa det och är transparent, om du läste mer såg du även att han säger dom vill inte folk ska köpa spelet dag ett utan följ eran favorit youtuber som testar spel och invänta bedömmningarna där osv osv.

Så din kommentar är ju inte direkt rättvis, hade det varit så han varit agressiv eller sagt det på ett annat sätt.
Han säger exakt det du ber en säker skapare ska säga att vänta m.m så din kommentar är helt ute och cyklar ju.

Det är ju rättvist för så är livet respekt o förtronde är sådant man tjänar inte ber om. Sedan om man måste hålla på förklara sina val då är ju något fel på fansen eller på företaget som lovade mer än dom kunde hålla. Där av har jag sagt som spel företag bör du inte lova något utan kanske mer säga detta kanske blir med i spelet om vi hinner eller om det funkar. Inte lova en sak och sedan gå tillbaka på det.

Som sagt måste man be om ursakt så är ju något galet.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Lol, klart man kan be om det. Med tanke på att gamers kan vara den grinigaste samhällsgruppen som någonsin levat så kan de bjuda på att vänta tills det släpps innan de börjar gråta över att deras nya leksak inte var som de tänkt sig eller föreställer sig att de blivit lovade.

Ber man om det så har man ju gjort något så pass galet att man måste be om något som varenda levan jävla själ måste förstjäna. Respekt och förtronde är inget man bara ber om som en tiggare tigger pengar. Sedan kan man inte hålla vad man lovar kanske man ska lova mindre och kanske mer föreslå att dett kanske kommer men bara kanske.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Drama Queen, much?

nä jag kysser bara inte röv på project red måste man be om ursäkt och tigga om förtronde så är något galet.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

nä jag kysser bara inte röv på project red måste man be om ursäkt och tigga om förtronde så är något galet.

Ahh, så du vill visa att du verkligen "inte kysser röv" genom att överdriva.

Skönt. Nu vet alla.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av employed:

Vissa gamers äter verkligen allt CD-PR säger. När onda EA och Ubisoft gör det är det högafflar och facklor men när snälla CD-PR gör det så är det artister. Förseningar, crunch, micro-transaktioner, politik osv. Allt finns där och alla bara äter mackan. CD-PR är inte mycket bättre än sina konkurrenter.

När var senaste gången som EA & Ubisoft gått ut och sagt till oss spelare att vänta med ett köp och istället invänta recensioner och klipp från våra favoritstreamers/youtubers om man känt sig osäker?
"Vi har gjort så här och tagit bort detta på grund av..."

Att likställa CDPR med EA och Ubisoft är ju bara skrattretande. Två företag som släpper vad för skit som helst.

Det nya verkar vara att gå emot CDPR, utan någon som helst anledning.

Medlem
Skrivet av Dominus:

När var senaste gången som EA & Ubisoft gått ut och sagt till oss spelare att vänta med ett köp och istället invänta recensioner och klipp från våra favoritstreamers/youtubers om man känt sig osäker?
"Vi har gjort så här och tagit bort detta på grund av..."

Att likställa CDPR med EA och Ubisoft är ju bara skrattretande. Två företag som släpper vad för skit som helst.

Det nya verkar vara att gå emot CDPR, utan någon som helst anledning.

De sa det i samband med att de hade blivit ertappade med att många funktioner de visat inte kommer med i den slutgiltiga produkten. Hade de sagt det om de inte hade blivit ertappade? Knappast. Allt är ett spel för galleriet som vilket annat spelföretag som helst.

Ditt EA och Ubisoft hat är grundligt. Båda företagen har pumpat ut många bra titlar på senaste. Anno 1800, SW-FO, SW-S, Division 2 osv. Visst har det kommit några dåliga ägg men det är om 1 av 5 spel är sådär eller dåliga av de släppen mand gjort på ett år så är det bra enligt mej.

Det är inte första gången CD-PR gjort fel. Witcher 3 upplevde också en "downgrade" inför realease och fick mycket kritik för det.

Medlem
Skrivet av employed:

Det är inte första gången CD-PR gjort fel. Witcher 3 upplevde också en "downgrade" inför realease och fick mycket kritik för det.

Och det blev ändå ett av generationens i särklass bästa spel. Chilla. Tills motsatsen bevisas litar jag på att CD-projekt vet vad de sysslar med.

Edit 18/1 2021: det här inlägget åldrades inte snyggt. 😂

Medlem

"ertappade"

Herregud - snacka om att slå på en stor trumma xD

Den enes "ertappade" den andres "utvecklingsprocess".


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Och det blev ändå ett av generationens i särklass bästa spel. Chilla. Tills motsatsen bevisas litar jag på att CD-projekt vet vad de sysslar med.

#agedlikemilk

https://www.fz.se/nyhet/284805-cyberpunk-2077-forsenas-till-1...

Medlem

Spelet försenas ytterligare en gång == spelet kommer vara dåligt. Ok.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Spelet försenas ytterligare en gång == spelet kommer vara dåligt. Ok.

Du kanske missade att diskussionen handlade om CDPR som utvecklare och inte om spelen de trycker ut. (eller i detta fall utvecklar).

Medlem
Skrivet av employed:

Du kanske missade att diskussionen handlade om CDPR som utvecklare och inte om spelen de trycker ut. (eller i detta fall utvecklar).

Då citerade du nog fel person.

1
Skriv svar