Natal läser av vilket kön du har

Robot
Medlem
Natal läser av vilket kön du har

häftigt

Medlem

Man tar av sig byxorna så ser Natal vilket kön du har SWEET! (Bilderna sparas av Microsoft)


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Man tar av sig byxorna så ser Natal vilket kön du har SWEET! (Bilderna sparas av Microsoft)

För att inte glömma att dom sedan lägger ut bilderna tillsammans med gamertag.

Nä de här tror jag inte funkar felfritt för fem öre. Visst, i dom flesta fall så har män lite mer kantig form i ansiktet och kvinnor är bredare runt höften, men det finns många män som har kvinnliga drag och tvärtom. Det här blir fail.

Jag undrar även hur självförtroendet påverkas om man är en man men Natal anser att man är en kvinna och tvärtom. Och hur ser Natal på homosexuella?

Medlem

Har fördröjningen verkligen minskat? Snubben hinner ju nästan landa innan representationen har börjat hoppa. Detta är det största hinder Natal har, och jag tycker då inte att det ser ett dugg bättre ut.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Och hur ser Natal på homosexuella?

Vad är det för fråga? Om man är en homosexuell man, så är man väl fortfarande en man, och likt förbannat så är väl en homosexuell kvinna fortfarande en kvinna? Såvitt jag vet så har mänskligheten enbart 2 kön (man och kvinna). Vad dessa har för sexuell läggning har absolut ingen relevans.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jag ska börja spela naken med hängande balle Sen begår jag väl antaglien sepuku när Natal ändå misstar mig för en kvinna ^^

Nåja, detta är väl ett i-landsproblem utav större mått. När blev vi så bekväma att vi inte orkade kryssa i "man/kvinna" för egen räkning?

Medlem

Så, Natal kan läsa mitt tredje ben? Kul! Då vet jag vad jag ska göra när Milou släpps.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Nä de här tror jag inte funkar felfritt för fem öre. Visst, i dom flesta fall så har män lite mer kantig form i ansiktet och kvinnor är bredare runt höften, men det finns många män som har kvinnliga drag och tvärtom. Det här blir fail.

jasså? ja för det var inte flera år sedan våra konsument-digitalkameror fick ansiktsigenkänning som även kan ta en bild så fort någon ler... nej tekniken går ej framåt, nej det här kan ju inte fungera...

Medlem

Ja det här känns ju väldigt användbart. Nu kan man inte gömma sig bakom en karaktär av det andra könet längre. Kanske tom kan man få lite riktad reklam mot sig, ja bilreklam om man är man och fluffig hästreklam om man är kvinna. Eller spelrekommendationer beroende på sitt kön. Ja alla vet ju att om man har ett visst kön så föredrar man ju vissa spel.

Något annat användningsområde ser jag inte för den här funktionen så med andra ord, totalt onödig. Antagligen stannar den bara vid ritbordet som en fräck sak att visa i techdemos.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Förolämpande om man blir avläst om kvinna om man är man eller man om man är kvinna.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Hur fungerar könavläsningen?

Medlem

Vad händer om Caster Semenya ska verifieras?

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Mahone:

Och hur ser Natal på homosexuella?

Vad är det för fråga? Om man är en homosexuell man, så är man väl fortfarande en man, och likt förbannat så är väl en homosexuell kvinna fortfarande en kvinna? Såvitt jag vet så har mänskligheten enbart 2 kön (man och kvinna). Vad dessa har för sexuell läggning har absolut ingen relevans.

Transor då? de är ju män "below" men kan se väldigt kvinnliga ut i ansiktet

Nä jag tror inte det här kommer funka nämnvärt bra försen om några år kanske. fördröjning är ju irriterande och jag har fortfarande inte settt någon demostration på ubersnabba rörelse. Som att svinga ett baseball trä, slå en hård server i tennis eller spela high pase DM som Quakelive...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Hardboiled15:

Man tar av sig byxorna så ser Natal vilket kön du har SWEET! (Bilderna sparas av Microsoft)

För att inte glömma att dom sedan lägger ut bilderna tillsammans med gamertag.

Nä de här tror jag inte funkar felfritt för fem öre. Visst, i dom flesta fall så har män lite mer kantig form i ansiktet och kvinnor är bredare runt höften, men det finns många män som har kvinnliga drag och tvärtom. Det här blir fail.

Det är väl bara att gå ut på snyggast och bilddagboken så ser du ännu mera. Där sitter det 200.000 fjortisar varje dag och laddar upp bilder på allt.

Medlem

Fz's självutnämnda experter ftw

Medlem

stackars dom personer där den gör fel.. jävligt onödig funktion tycker jag, varför kan du inte bara få välja vad du vill? finns ju dom som är ett kön men VILL vara något annat.

Hmm, leave my weiner alone!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

initiate crotch scan!
Please stand by....


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:

Såvitt jag vet så har mänskligheten enbart 2 kön (man och kvinna)..

Enligt kullaflyg när man beställer biljetter så finns det 3st. Man / kvinna / barn


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

hmm men jag tror att tvåkönade räknas som ett eget kön med, som wowspelare.

Medlem

darkthunder: Finns människor som inte ser sitt biologiska kön som det främsta för att definiera sitt "kön". Det finns även andra som inte tycker att det har ett skit med någonting att göra.
Bara för att klargöra, det är inte så svart och vitt som en del ibland försöker framställa det som.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Wingu:

Vad händer om Caster Semenya ska verifieras?

Hehe ja eller Gabe Newell

Antar att version 2 av Natal kommer förutom att säljas i butik även att installeras på flygplatser runtom i världen. Skulle du ha en turban, långt skägg och ha en AK47 runt axeln när du spelar, skickas automatiskt bilderna till FBI för vidare granskning, samt så kommer ditt live konto att stängas av.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Mahone:

Och hur ser Natal på homosexuella?

Vad är det för fråga? Om man är en homosexuell man, så är man väl fortfarande en man, och likt förbannat så är väl en homosexuell kvinna fortfarande en kvinna? Såvitt jag vet så har mänskligheten enbart 2 kön (man och kvinna). Vad dessa har för sexuell läggning har absolut ingen relevans.

Bra svar!
Men! Hermafroditer!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hermafrodit

Visserligen är de fortfarande båda. Finns inget "3:e" kön vad jag vet. Om man bortser från Japanska hentai filmer förstås.

Medlem
Skrivet av Wortex:

Har fördröjningen verkligen minskat? Snubben hinner ju nästan landa innan representationen har börjat hoppa. Detta är det största hinder Natal har, och jag tycker då inte att det ser ett dugg bättre ut.

reagera på det med. hur blir det med krävande spel då undrar man? eller flera spelare.

Medlem

det kommer aldrig att fungera och vad ska man ha den till ??

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Hardboiled15:

Man tar av sig byxorna så ser Natal vilket kön du har SWEET! (Bilderna sparas av Microsoft)

För att inte glömma att dom sedan lägger ut bilderna tillsammans med gamertag.

Nä de här tror jag inte funkar felfritt för fem öre. Visst, i dom flesta fall så har män lite mer kantig form i ansiktet och kvinnor är bredare runt höften, men det finns många män som har kvinnliga drag och tvärtom. Det här blir fail.

Jag undrar även hur självförtroendet påverkas om man är en man men Natal anser att man är en kvinna och tvärtom. Och hur ser Natal på homosexuella?

Men ffs, care på den, om nu natal mot all förmodan skulle påstå att jag är en kvinna så fine, jag kommer inte stämma dem eller börja gråta...måste väl bara gå och ändra...petitesser :P.

En homosexuell man lär väl fortfarande ha manligt kön i de flesta fall? ^^, sen det här med transor, de får helt enkelt leva med det, tror de har större bekymmer med folks acceptans i allmänhet än att börja grina över att inte natal tycker de är av motsatt kön


signatur

Retro.

Medlem

Tror inte det borde vara något problem att identifiera en man eller kvinna i 99% av alla fall. Självklart kommer det bli fel ibland men det är inget som den breda massan kommer märka av. Poängen med det hela är väl att man ska kunna hoppa in i ett pågående spel och få en "korrekt" avatar direkt. Kul funktion.

1
Skriv svar