Nominera generationens spel på Xbox och Playstation!

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Till och med jag som inte ens är ett särskilt stort fan av tidigare CDPR-produktioner har stora förhoppningar om att det här ska bli generationens maffigaste rollspelsupplevelse, mycket verkar tala för det. Hoppas!

Jag hoppas det med.

Ett magnifikt avslut för en fantastisk generation som sätter en definitiv punkt.

Ambassadör
Xbox

Red Dead Redemption 2

The Witcher 3
Forza Horizon 4
Nier: Automata
Gears 5
Horizon Zero Dawn
Hellblade: Senua's Sacrifice
Sea of Thieves


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Bloodborne,
Sekiro,
Dark souls 3,
Uncharted 4,
Cuphead,
Hellblade,
Horizon: zero dawn,
Detroit: Become human,
Until dawn,
God of war,
Spiderman

Skrivet av CARTMAN:

The Witcher 3
Red Dead Redemption 2
The Last of Us 2
Uncharted 4
Horizon: Zero Dawn
God of War
Visage (Skräckspelet som ligger i Early Access o släpps som 1.0 version nu på Fredag 30 oktober)
SOMA
Alien: Isolation

Skrivet av Jimbo66:

God of War
Horizon: Zero Dawn
Uncharted 4
The Last of Us Part 2
The Witcher 3

Skrivet av Dex:

The Witcher 3
Red Dead Redemption 2
The Last of Us Part 2
Uncharted 4
Horizon: Zero Dawn
God of War

Skrivet av lampis:

Horizon: Zero Dawn
Uncharted 4
The Last of Us: Part 2
God of War
Death Stranding
Ghost of Tsushima

Och lägger till ett spel själv, som glömts bort, Days Gone, ett av tidernas mest underskattade och felaktigt flopperad av recensioner som var totalt oärliga!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Och lägger till ett spel själv, som glömts bort, Days Gone, ett av tidernas mest underskattade och felaktigt flopperad av recensioner som var totalt oärliga!

Tänkte också på det spelet som var oväntat bra faktiskt. Ser det däremot inte ligga riktigt i toppen jämfört med spelen jag nämnt.

Hoppas dock SONY Bend Studios får göra Days Gone 2.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

witcher 3 och horizon zero dawn dessa två vinner över alla andra med hästlängder enligt mig.

Medlem

The Witness, Resident Evil 7, God of War

Medlem

Hatsune Miku: Project Diva Future Tone


signatur

Gigabyte B550 Gaming X V2 - AMD Ryzen 5 5600X - Corsair Hydro H100x - Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600 Mhz - Samsung 980 PRO 2TB - Kingston KC2500 2TB - Corsair RM750 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC 2.0 - Windows 11

Medlem

Dark Souls 3
Sekiro: Shadows Die Twice
Hollow Knight
Witcher 3


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Fragtjuv

Ska bli kul att se ifall Last of us har en chans. Det släpptes ju emellertid till PS3 först så det kanske inte riktigt räknas :).


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Måste också slå ett slag för Firewatch.
Visst inte lika bra som The witcher 3 eller Red Dead redemption 2.
Men kanske generationens tredje bästa spel?
Tänker ofta tillbaka på det.
En riktigt trevlig upplevelse.

Medlem

En hel del av de bästa spelen som Bloodborne, God of War, Horizon: Zero Dawn har redan nämnts massor av gånger så jag försöker komma på några bra spel som inte fått så många röster.

Resogun - En riktig arkadpärla från Housemarque.

The Witness - Helt briljant och ett av de bästa spelen jag spelat under generationen.

Uncharted: The Lost Legacy - Bättre än Uncharted 4.

Medlem

Bloodborne
Sekiro: Shadows die twice
Dark Souls 3
God of War(5)
Uncharted 4
Ghost of Tsushima

Medlem

Bloodborne
Red Dead Redemption 2
Dark Souls 3
Horizon: Zero Dawn

Medlem

Ingenting på Xbox One, Bloodborne skulle jag säga till PS4.

Medlem

Försöker komma på något lämpligt xbox lir men det är ganska fattigt på den fronten. Däremot många fina multiplattformspel.

Det bästa jag spelat denna generationen är tveklöst god of war. Det är svårt att bli imponerad av spel när man är snart 40 men det spelet var fantastiskt att spela.

God tvåa är red dead redemption 2 med en riktigt maffig berättelse.

Ett av spelen jag spelat mest på ps4an är binding of isaac så det får min 3e plats.

Medlem
Medlem
Skrivet av Margy:

En hel del av de bästa spelen som Bloodborne, God of War, Horizon: Zero Dawn har redan nämnts massor av gånger så jag försöker komma på några bra spel som inte fått så många röster.

Resogun - En riktig arkadpärla från Housemarque.

The Witness - Helt briljant och ett av de bästa spelen jag spelat under generationen.

Uncharted: The Lost Legacy - Bättre än Uncharted 4.

Byt ut resogun mot det magiska nex machina 👌
Instämmer med the witness. Har börjat om med det igen nu.

Medlem

Red Dead Redemption 2 är självklart generationens spel.

Men jag vill också lyfta fram Prey, en mer atmosfärisk upplevelse får man leta efter, Prey innehåller både en väldigt spännande story samt en stor välgjord värld.

Medlem
Medlem

Det var mig en bra fråga, tror det är följande:

Bloodborne
Witcher 3
God of War
Uncharted 4
TitanFall 2
Furi

It's not a lake, it's an ocean

Så man kan nominera flera spel? OK, då kör vi tio stycken utan inbördes ranking. Forza Horizon 4 är nog det spel jag spelat mest, men små godingar som Inside och Edith Finch satte sig verkligen i magen. Rise of the Tomb Raider har jag köpt och spelat till tre olika format (kom ju även till Xbox 360). Och The WItcher 3 är ju bara så imponerande. Fortfarande fem år senare.

Forza Horizon 4
Yooka-Laylee and the Impossible Lair
The Witcher 3
What Remains of Edith Finch
Inside
A Plague Tale: Innocence
Detroit: Become Human
Sonic Mania Plus
Rise of the Tomb Raider
Rayman Legends


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Red Dead Redemption 2
Ghost of Tsushima
God of War

Medlem

The Last of Us Part 2

Medlem

Horizon Zero Dawn


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Svaret har aldrig varit enklare:

God of War

Så mycket risker, sån oerhörd belöning. Videon när Cory ser recensionerna gör mig alltid blödig.

Bubblare: Red Dead Redemption 2, The Last of Us Part II

Medlem
Medlem

Spiderman till PS4

Red Dead Redemption 2 till PS4

Witcher 3 till PS4, vill tillägga här att Witcher är det mest fullkomliga av alla spel jag spelat denna generation.
Sjukt mycket bra content och dom bara spydde ur sig mer med två stycken fantastiska DLC:s där Toussaint avslutade allt som en vacker målning i créme karamell!

Backloggens befriare

Skulle utan tvekan säga The Witcher 3: Wild Hunt. Otvivelaktigt det mest inflytelserika spelet på förra generationen.

Ger ett personligt hedersomnämnande till Divinity: Original Sin II.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Går knappt att välja en, men jag var djupt imponerad av följande AAA titlar:

- God of War
- Horizon: Zero Dawn
- Uncharted 4
- The Witcher 3
- Forza Horizon 4
- Bloodborne
- Sekiro: Shadows Die Twice
- Mirror's Edge Catalyst (fight me irl, jag går till graven med att detta var ett bra spel)
- Metro Exodus
- Spider-Man
- Nier: Automata
- Jedi: Fallen Order

I slutändan måste det nog konstateras att detta var indiespelens generation med dunderhits som:

- Celeste
- Inside
- Stardew Valley
- Owlboy
- Firewatch
- Cuphead
- Hellblade
- Outer Wilds

Listan kan göras lång och det är spel man bara inte får missa.

Med pistolen mot huvudet så måste dock valet falla på God of War som jag tycker levererade en helomvändning av en av världens mest älskade spelserier på ett fantastiskt bra sätt. En grym story, otrolig grafik ur den klena PS4an, trevlig gameplay men framförallt lämnade det mig med känslan att jag bara ville ha MER, vilket är ett ruskigt bra betyg ur en generation som hållit så pass hög kvalitét.


signatur

STADIA | PC | PS4 PRO | XBOX ONE S | NINTENDO SWITCH

Streaming är framtiden, du äger inte dina spel på steam, skivläsare är högljudda och förlegade och horisontellt linjerade thumbsticks är bäst.

Medlem

Days Gone och Resident Evil 7 strax efter

Skriv svar