Brotherhood of Steel intar Fallout 76 i uppdateringen Steel Dawn

Robot
Brotherhood of Steel intar Fallout 76 i uppdateringen Steel Dawn

"Tillsammans ska vi ta tillbaka ödemarken!"

#Bethesda, #Fallout-76


Medlem

Okej.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Informativt


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Informativt

Mycket

NuZ
Testpilot
Skrivet av AxxT:

Intressant


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Väldigt synd att Fo76 släpptes innan M$ köpte studion och kunde skjutit in lite extra pengar i budgeten för att få en ordentlig lansering. Känns som att intresset är helt dött för spelet nu, tyvärr.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har spelat det ett tag nu, det är mycket bättre nu än det var innan. Youtuber drama alert kanalerna pratar inte så mycket om spelet längre. Det är runt 15000 online nu på steam. Var runt 25 000 online samtidigt när dom släppte wastelanders, men dom flesta spelar bara igenom main storyn och fortsätter med nästa spel.

15000 låter inte mycket, men servrarna rymmer bara 24 spelare så man hamnar aldrig i en tom server.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv
Skrivet av rmpyro:

Har spelat det ett tag nu, det är mycket bättre nu än det var innan. Youtuber drama alert kanalerna pratar inte så mycket om spelet längre. Det är runt 15000 online nu på steam. Var runt 25 000 online samtidigt när dom släppte wastelanders, men dom flesta spelar bara igenom main storyn och fortsätter med nästa spel.

15000 låter inte mycket, men servrarna rymmer bara 24 spelare så man hamnar aldrig i en tom server.

Det är mycket bättre men långt från OK. Senast jag spelade var strax innan wastelanders släpptes och det var fortfarande mycket buggar och Fallout stämningen saknas fullkomligt enligt min mening.

Jag köpte det för under 100kr och till det priset så är spelet köpvärt men bara knappt.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Det är mycket bättre men långt från OK. Senast jag spelade var strax innan wastelanders släpptes och det var fortfarande mycket buggar och Fallout stämningen saknas fullkomligt enligt min mening.

Jag köpte det för under 100kr och till det priset så är spelet köpvärt men bara knappt.

Okej du spelade innan wastelanders, var efter wastelanders då spelet blev bra. Innan wastelanders blev spelet mer och mer buggigare för dom väntade med att fixa alla buggar efter när wastelanders släpptes.

Alla hotfixes efter hotfixes pga duping osv, gjorde spelet mer buggigare. Efteråt börjar dom köra igenom spelet på en PTS för att fixa så många buggar som möjligt innan dom släppte patchen live.

Går att spela brotherhood of steel patchen på PTS:en nu, men behöver spelet på bethesda launchern för att ha tillgång till den.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Går detta spel att lira single player? Jag är lite småsugen på det om det går att lira en kampanj själv likt FallOut 4. Synd att man inte hann med det under gratishelgen nu på Steam. Hade fullt upp med Amnesia: Rebirth.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Har spelat det ett tag nu, det är mycket bättre nu än det var innan. Youtuber drama alert kanalerna pratar inte så mycket om spelet längre. Det är runt 15000 online nu på steam. Var runt 25 000 online samtidigt när dom släppte wastelanders, men dom flesta spelar bara igenom main storyn och fortsätter med nästa spel.

15000 låter inte mycket, men servrarna rymmer bara 24 spelare så man hamnar aldrig i en tom server.

Tyvärr gör 24 spelare per server istället att hela spelvärlden känns extremt tom. Det borde ha varit minst några hundra per server, men jag antar att servrarna inte skulle kunnat hantera detta.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Går detta spel att lira single player? Jag är lite småsugen på det om det går att lira en kampanj själv likt FallOut 4. Synd att man inte hann med det under gratishelgen nu på Steam. Hade fullt upp med Amnesia: Rebirth.

Du kan köra igenom all form av story och side missions själv. Det dyker upp dynamiska events på vissa platser i spelet som kan vara svårare själv men man kan alltid ignorera området så länge tills det är över. Många av eventen kan göras "med" folk också utan att behöva prata med dem.

Det är dock ingen F3/F4 nivå på det eftersom det byggts på allt eftersom. Den ursprungliga huvudstoryn är byggd utan mänskliga karaktärer i huvud taget, men nu har wastelanders lagt in mänskliga banditer, random npc:er och en story med karaktärer som man pratar med.

I min mening så kan F76 bäst avnjutas vid ett tyngt rabatterat pris och två-tre vänner som man spelar med och utforskar världen med tillsammans.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Tyvärr gör 24 spelare per server istället att hela spelvärlden känns extremt tom. Det borde ha varit minst några hundra per server, men jag antar att servrarna inte skulle kunnat hantera detta.

Jo, men efter dom lade till human npcs så känns inte världen så tom längre. Man ser andra spelare väldigt ofta på events, det är bara när man utforskar olika ställen man inte ser dom så ofta. Kommer även random encounters lite då och då med npcer som på Fallout 4.

Att lägga till några hundra spelare skulle leda till flera andra problem, dom måste göra världen större först. Expeditions var med i roadmapen, vet inte vad det kommer innebära, kanske får vi en ny karta då.

Skrivet av CARTMAN:

Går detta spel att lira single player? Jag är lite småsugen på det om det går att lira en kampanj själv likt FallOut 4. Synd att man inte hann med det under gratishelgen nu på Steam. Hade fullt upp med Amnesia: Rebirth.

Spelet har två kampanjer, en med robotar som kom med vanliga fallout 76 som många inte gillar. Sen har dom wastelanders uppdateringen som lägger till en ny main quest i spelet. Där börjar man med liten mainquest del i början som en inledning. Sen dyker det upp en ny efter lvl 20 då man gör main quests för två olika factions, man kan göra questsen för båda. Det är bara i slutet av mainquestet då man måste välja sida. Det är rekommendat att göra alla quests på båda sidorna för att få all rep med dom. Man behöver ally rep med båda senare om man vill ha guass shotgun, eller gauss miniguns ritningarna.

Snart ska dom lägga till en ny main quest för brotherhood of steel.

Det är mycket repeatable quests i spelet i form av events. Eller special ops som är som dungeon missions, där man hamnar i en random instance med fiender med olika mutationer. Som man ska klara på tid för att få dom bästa belöningarna.

Dom har också två raidbossar, som kräver att man nukar två olika områden för att spawna.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Jo, men efter dom lade till human npcs så känns inte världen så tom längre. Man ser andra spelare väldigt ofta på events, det är bara när man utforskar olika ställen man inte ser dom så ofta. Kommer även random encounters lite då och då med npcer som på Fallout 4.

Att lägga till några hundra spelare skulle leda till flera andra problem, dom måste göra världen större först. Expeditions var med i roadmapen, vet inte vad det kommer innebära, kanske får vi en ny karta då.

Håller inte med. NPC:s gjorde väldigt, väldigt lite för att motverka tomheten i spelvärlden. Events är i princip enda gången man ser andra spelare, vilket gör problemet med att världen inte känns levande ännu värre. '

Världen är gott och väl stor nog för ett par hundra spelare, problemet är att det inte finns någon anledning att röra sig utanför events:en.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Har spelat det ett tag nu, det är mycket bättre nu än det var innan. Youtuber drama alert kanalerna pratar inte så mycket om spelet längre. Det är runt 15000 online nu på steam. Var runt 25 000 online samtidigt när dom släppte wastelanders, men dom flesta spelar bara igenom main storyn och fortsätter med nästa spel.

15000 låter inte mycket, men servrarna rymmer bara 24 spelare så man hamnar aldrig i en tom server.

Kan ju bero på att det är gratis i helgen, normalt är det lite över 5000 på steam och det har sjunkit stadigt sedan wastelanders släpptes.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Kan ju bero på att det är gratis i helgen, normalt är det lite över 5000 på steam och det har sjunkit stadigt sedan wastelanders släpptes.

Brukar va runt 6000 på vardagar, och runt 7000 på helger. Går ner på 3000-5000 när dom flesta sover. Har varit så i flera månader nu.

https://steamcharts.com/app/1151340


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag spelade i en knapp månad när det först släpptes, sen la jag ner det då det kändes så fruktansvärt ihåligt och buggigt. Började spela igen för tre, fyra veckor sedan och det har gått från 3/10 till 8,5/10 i betyg tycker jag. Väldigt mycket fler roliga grejer att göra. Oerhört välkommet med mänskliga NPC:er, och det gör även att alla robot-/holotapedrivna historier framstår i bättre dager då det finns en motvikt. Det är fortfarande inte så värst Falloutigt i sin känsla men ett väldigt kul och beroendeframkallande spel. Förut kändes det som att det enda jag gjorde var att laga power armorn och leta skruvar till att laga den. Nu har jag inte behövt laga den en enda gång.

Lite synd bara att det känns som att det bara på de här tre veckorna har kallnat vad gäller endgame-eventsen. Jag vill ju så gärna ha diverse sällsynta belöningar som bara finns för de eventsen.

Steel Dawn kan ju vara kul eftersom jag älskar Brotherhood of Steel, men de nya vapnen som följer med är tyvärr inget som passar någon av mina två gubbar.

Medlem

Senaste uppdateringen med "One Wasteland" förstörde allt för mig :/
Att allt ta 4-5 skott oavsett vad det är.. är bara konstigt.

Men om man står ut med det, och innan man gjort alla quests och så är det ett förvånansvärt bra spel just nu.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Brukar va runt 6000 på vardagar, och runt 7000 på helger. Går ner på 3000-5000 när dom flesta sover. Har varit så i flera månader nu.

https://steamcharts.com/app/1151340

Sedan första säsongen släpptes i juli har antalet genomsnittliga spelare på steam sjunkit från 9000 till 7000 i augusti och i september var det nere på 5000. Ingen direkt positiv utveckling. Det här spelet hålls nog vid liv av sina prenumeranter på Fallout 1st (inklusive mig).

Medlem
Skrivet av cyprus:

Sedan första säsongen släpptes i juli har antalet genomsnittliga spelare på steam sjunkit från 9000 till 7000 i augusti och i september var det nere på 5000. Ingen direkt positiv utveckling. Det här spelet hålls nog vid liv av sina prenumeranter på Fallout 1st (inklusive mig).

Jag är mycket mer för single player-offline-spel egentligen men om det väl ska vara online och med flera spelare så tycker jag att det blir kul av en brokig skara spelare med vitt skilda erfarenhetsnivåer. Men som det är nu så tycker jag att man bara ser min-maxade spelare med full koll på precis allting som händer, vilket förtar lite av upplevelsen. Blir lite trist då det är en elitklubbskänsla över det hela. (Även jag är en min-maxartyp , så jag ska väl inte kasta sten i glashus, men jag har inte på långa vägar nått dit med mina gubbar. Dock kommer jag kanske aldrig fatta eventsen lika bra som alla andra verkar göra, allt är alltid bara kaos för min del haha, hinner ofta knappt ens läsa vad delmålen är).

Medlem

faktiskt rätt kul och spela solo man kan mer eller mindre ignorera andra spelare, finns ju på gamepass också


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Jag är mycket mer för single player-offline-spel egentligen men om det väl ska vara online och med flera spelare så tycker jag att det blir kul av en brokig skara spelare med vitt skilda erfarenhetsnivåer. Men som det är nu så tycker jag att man bara ser min-maxade spelare med full koll på precis allting som händer, vilket förtar lite av upplevelsen. Blir lite trist då det är en elitklubbskänsla över det hela. (Även jag är en min-maxartyp , så jag ska väl inte kasta sten i glashus, men jag har inte på långa vägar nått dit med mina gubbar. Dock kommer jag kanske aldrig fatta eventsen lika bra som alla andra verkar göra, allt är alltid bara kaos för min del haha, hinner ofta knappt ens läsa vad delmålen är).

De flesta events är väl ganska lätta att förstå, ändå? Nästan alltid handlar det ju bara om att ta död på fiender.

Men om det åtminstone hade funnits en textchat så det gick att kommunicera med andra spelare så hade det blivit både roligare och enklare att lära sig.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Informativt

Skrivet av AxxT:
Skrivet av NuZ:

Intressant

Okej.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Du bidrar mycket till det här forumet ser jag
Du kan vara salting på reddit istället om du inte tycker om FO76


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Du bidrar mycket till det här forumet ser jag
Du kan vara salting på reddit istället om du inte tycker om FO76

Vad bidrar du med själv när du svarar mig då? Du verkar också ha fått till dig en väldans massa av ett enda ord dessutom, något som inte ens uttrycktes i ordet. Antingen var ordet väldigt slagkraftigt eller så överanalyserar du det.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Vad bidrar du med själv när du svarar mig då? Du verkar också ha fått till dig en väldans massa av ett enda ord dessutom, något som inte ens uttrycktes i ordet. Antingen var ordet väldigt slagkraftigt eller så överanalyserar du det.

Varför ens kommentera "Okej" om du inte ens bryr dig om spelet? Söker du efter någon typ av bekräftelse eller något? Skriv något intressant istället.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Varför ens kommentera "Okej" om du inte ens bryr dig om spelet? Söker du efter någon typ av bekräftelse eller något? Skriv något intressant istället.

Jag visste inte att det fanns regler som säger att jag bara får kommentera på vissa inlägg/nyheter, eller hur jag måste formulera det. Men tur då att det finns hjältar som du på forumet som kan tala om det för mig. Nu var du duktig. *klappar på axeln*


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag visste inte att det fanns regler som säger att jag bara får kommentera på vissa inlägg/nyheter, eller hur jag måste formulera det. Men tur då att det finns hjältar som du på forumet som kan tala om det för mig. Nu var du duktig. *klappar på axeln*

Sa jag inte heller, men att läsa dina inlägg är bara slöseri av min tid, räknas näst intill som spam. Jag tackar för mig. God natt


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Sa jag inte heller, men att läsa dina inlägg är bara slöseri av min tid, räknas näst intill som spam. Jag tackar för mig.

Läs dem inte då?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Dunder:

De flesta events är väl ganska lätta att förstå, ändå? Nästan alltid handlar det ju bara om att ta död på fiender.

Men om det åtminstone hade funnits en textchat så det gick att kommunicera med andra spelare så hade det blivit både roligare och enklare att lära sig.

Tycker att de flesta har något delmål som är stressigt att få kläm på. Sen finns det ju många oskrivna regler om hur man ska bete sig för att upplevelsen ska bli bra för deltagarna, vilket jag tycker är svårt att lära sig. Har svårt att avläsa spelarnas avsikter och önskningar via deras emotes och handlingar. Känns ofta som att man råkat göra nåt "fel", får nån tumme ner eller nån som står och matar slag/skott på en.
Jag misstänker att jag som spelartyp är lite för fostrad i "döda eller dödas", "to the victor go the spoils" etc, men jag försöker tänka om. Har iaf lyckats fatta att man ska ge folk chansen att få in skott på legendarer snarare än att ge efter för ens första instinkt att nedkämpa fienden snarast möjligt.

12
Skriv svar