Alien: Isolation höll på att hamna i papperskorgen
Minidokumentär berättar hur spelet kuppades in hos Sega
Tur som tusan att de lyckades få släppa spelet som verkligen visade hur jäkla bra Alien kan göra sig i spelens världar, äntligen.
Har skrivit det förut men säger det igen: Så väldans tragiskt att vi aldrig lär se en uppföljare på ett av de bästa skräckspelen som gjorts. Mycket sorgligt.. Har tydligen sålt för lite vilket är skandal då spelet är så djävulskt bra gjort. Svin skarp grafik, creepy atmosfär, obehagligt bra ljud o musik, lång matig story med många timmars speltid, ja spelet har allt.
Kul att se utvecklaren Creative Assembly göra något helt annat än deras Total War spel som släppts i evigheter nu..
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||
Alien: Isolation är ett av mina absoluta favoritspel. Som jag satt och skrek för mig själv när jag spelade det. Egentligen gillar jag inte skräckspel eller skräckfilmer heller för den delen, men Alien har en speciellt plats i mitt hjärta. CA gjorde inte allt perfekt men de lyckades sätta atmosfären på rymdstationen och elegansen i Xenomorphen. Jag kommer nog aldrig sluta hoppas på den uppföljare men jag förstår att det är för smalt för Sega att vilja satsa på. Det tog 1 år för spelet att sälja 1 miljon till skillnad från Colonial Mariens som sålde över 1 miljoner på 1 månad. Nu har Sega inte Alien-licensen längre och jag tror inte de har bråttom att skaffa den heller. Efter att Disney köpte upp Fox vem vet vad som kommer hända med Alien?
Det spelet glömmer man inte. Jag satt med bra hörlurar på hela speltiden. Blev otroligt spännande med nedsläckt rumsbelysning och sent på kvällarna.
"Är det inte något som rör sig i hallen?" typ😬. Dessutom har jag katt som Ripley i första filmen och den kan ju skrämmas rätt rejält när den smyger sig på.
Hade inte vuxenblöjor men var väl på gränsen att man behövde det. I vilket fall så tycker jag det är ett av de bästa skräckspelen på mycket länge. Silent hill del två är väl det jag kommer på som är i närheten av samma känslor.
Med det sagt så konstaterar jag att bra ljud är en mycket viktig del för att skrämma upp mig.
TUR att det släpptes iaf.
Fantastiskt spel, förmodligen topp 3 denna generation för min del. Det var vågat och trippel A inom ett nichat område och de levererade med råge, otroligt sällsynt att se sånt. Det var lite av denna generations Dead Space för min del, inte för att spelen är lika i gameplay utan för att man vågade göra något kreativt med hög AAA kvalite inom ett nichat område.
Fantastiskt spel.. som förstördes utav sparsystemet.
Får jag fråga på vilket sätt ? Jag har klarat spelet ett par gånger och även 'One Shot' när jag tog platinum på ps4, vilket var löjligt svettigt. Menar du att man kunde spamma det, eller att tvärtom att man sparade för sällan ?
Jag tycker det var trevligt med specifika sparpunkter, de kunde gjort det ännu mer så för att förmedla mer känsla istället för F6 quick save F7 quick reload eller billiga Checkpoints. Dead Space hade liknande att du var tvungen att besöka en sparstation. Begränsade sparningar gör det ännu svårare så som Dead Space har på högre svårhetsgrader.
Fantastiskt spel, förmodligen topp 3 denna generation för min del. Det var vågat och trippel A inom ett nichat område och de levererade med råge, otroligt sällsynt att se sånt. Det var lite av denna generations Dead Space för min del, inte för att spelen är lika i gameplay utan för att man vågade göra något kreativt med hög AAA kvalite inom ett nichat område.
Får jag fråga på vilket sätt ? Jag har klarat spelet ett par gånger och även 'One Shot' när jag tog platinum på ps4, vilket var löjligt svettigt. Menar du att man kunde spamma det, eller att tvärtom att man sparade för sällan ?
Jag tycker det var trevligt med specifika sparpunkter, de kunde gjort det ännu mer så för att förmedla mer känsla istället för F6 quick save F7 quick reload eller billiga Checkpoints. Dead Space hade liknande att du var tvungen att besöka en sparstation. Begränsade sparningar gör det ännu svårare så som Dead Space har på högre svårhetsgrader.
Fasta sparpunkter... förlegat och ett åldrat sätt att spara.
Det gör inte spelet svårare, bara mer idiotiskt i mitt tycke.
MEN... å andra sidan, jag spelar alla spel på easy.
"High life on low budget"
Fasta sparpunkter... förlegat och ett åldrat sätt att spara.
Det gör inte spelet svårare, bara mer idiotiskt i mitt tycke.
MEN... å andra sidan, jag spelar alla spel på easy.
Mja, det är ju by design , så vet inte om det är förlegat utan hela poängen är ju att undvika F6 quick save & quick load vilket tar bort nästan all utmaning. Kan köpa att inte alla gillart men tycker det hör hemma i dessa spel ganska väl. Spelar väl mindre roll i your average cod-kampanj.. men spel med checkpoints varje steg du tar är ju också dumt så in i helvete kan jag tycka, whats the point of playing liksom.
Mja, det är ju by design , så vet inte om det är förlegat utan hela poängen är ju att undvika F6 quick save & quick load vilket tar bort nästan all utmaning. Kan köpa att inte alla gillart men tycker det hör hemma i dessa spel ganska väl. Spelar väl mindre roll i your average cod-kampanj.. men spel med checkpoints varje steg du tar är ju också dumt så in i helvete kan jag tycka, whats the point of playing liksom.
Ok...
Du frågade varför jag tyckte så och jag gav min åsikt kring det. Den ändras inte bara för att du tycker annorlunda.
"High life on low budget"