Alien: Isolation höll på att hamna i papperskorgen

Robot
Alien: Isolation höll på att hamna i papperskorgen

Minidokumentär berättar hur spelet kuppades in hos Sega

#alien-isolation, #noclip


Medlem

Tur som tusan att de lyckades få släppa spelet som verkligen visade hur jäkla bra Alien kan göra sig i spelens världar, äntligen.

Har skrivit det förut men säger det igen: Så väldans tragiskt att vi aldrig lär se en uppföljare på ett av de bästa skräckspelen som gjorts. Mycket sorgligt.. Har tydligen sålt för lite vilket är skandal då spelet är så djävulskt bra gjort. Svin skarp grafik, creepy atmosfär, obehagligt bra ljud o musik, lång matig story med många timmars speltid, ja spelet har allt.

Kul att se utvecklaren Creative Assembly göra något helt annat än deras Total War spel som släppts i evigheter nu..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag har spelet på både ps4 och pc men har aldrig spelat det, måste ta ta tag idet snart

Medlem

Suveränt spel. jag tyckte Alien: Isolation visade hur spel från filmer ska gå till. Jag hade gärna velat se ett Terminator spel i samma stuk, eller ett Predator spel. Synd att inte fler tar efter.

Medlem

Alien: Isolation är ett av mina absoluta favoritspel. Som jag satt och skrek för mig själv när jag spelade det. Egentligen gillar jag inte skräckspel eller skräckfilmer heller för den delen, men Alien har en speciellt plats i mitt hjärta. CA gjorde inte allt perfekt men de lyckades sätta atmosfären på rymdstationen och elegansen i Xenomorphen. Jag kommer nog aldrig sluta hoppas på den uppföljare men jag förstår att det är för smalt för Sega att vilja satsa på. Det tog 1 år för spelet att sälja 1 miljon till skillnad från Colonial Mariens som sålde över 1 miljoner på 1 månad. Nu har Sega inte Alien-licensen längre och jag tror inte de har bråttom att skaffa den heller. Efter att Disney köpte upp Fox vem vet vad som kommer hända med Alien?

Medlem

Fantastiskt spel.. som förstördes utav sparsystemet.


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Ärligt talat det enda skräck-spelet som höjt min puls en gnutta. Tyvärr kunde jag inte spela det i VR utan att kräkas.
Riktigt bra story och atmosfär också.

Medlem

Det spelet glömmer man inte. Jag satt med bra hörlurar på hela speltiden. Blev otroligt spännande med nedsläckt rumsbelysning och sent på kvällarna.
"Är det inte något som rör sig i hallen?" typ😬. Dessutom har jag katt som Ripley i första filmen och den kan ju skrämmas rätt rejält när den smyger sig på.
Hade inte vuxenblöjor men var väl på gränsen att man behövde det. I vilket fall så tycker jag det är ett av de bästa skräckspelen på mycket länge. Silent hill del två är väl det jag kommer på som är i närheten av samma känslor.
Med det sagt så konstaterar jag att bra ljud är en mycket viktig del för att skrämma upp mig.

TUR att det släpptes iaf.

Medlem

Fantastiskt spel, förmodligen topp 3 denna generation för min del. Det var vågat och trippel A inom ett nichat område och de levererade med råge, otroligt sällsynt att se sånt. Det var lite av denna generations Dead Space för min del, inte för att spelen är lika i gameplay utan för att man vågade göra något kreativt med hög AAA kvalite inom ett nichat område.

Skrivet av bent toe:

Fantastiskt spel.. som förstördes utav sparsystemet.

Får jag fråga på vilket sätt ? Jag har klarat spelet ett par gånger och även 'One Shot' när jag tog platinum på ps4, vilket var löjligt svettigt. Menar du att man kunde spamma det, eller att tvärtom att man sparade för sällan ?

Jag tycker det var trevligt med specifika sparpunkter, de kunde gjort det ännu mer så för att förmedla mer känsla istället för F6 quick save F7 quick reload eller billiga Checkpoints. Dead Space hade liknande att du var tvungen att besöka en sparstation. Begränsade sparningar gör det ännu svårare så som Dead Space har på högre svårhetsgrader.

Medlem
Skrivet av heady89:

Fantastiskt spel, förmodligen topp 3 denna generation för min del. Det var vågat och trippel A inom ett nichat område och de levererade med råge, otroligt sällsynt att se sånt. Det var lite av denna generations Dead Space för min del, inte för att spelen är lika i gameplay utan för att man vågade göra något kreativt med hög AAA kvalite inom ett nichat område.

Får jag fråga på vilket sätt ? Jag har klarat spelet ett par gånger och även 'One Shot' när jag tog platinum på ps4, vilket var löjligt svettigt. Menar du att man kunde spamma det, eller att tvärtom att man sparade för sällan ?

Jag tycker det var trevligt med specifika sparpunkter, de kunde gjort det ännu mer så för att förmedla mer känsla istället för F6 quick save F7 quick reload eller billiga Checkpoints. Dead Space hade liknande att du var tvungen att besöka en sparstation. Begränsade sparningar gör det ännu svårare så som Dead Space har på högre svårhetsgrader.

Fasta sparpunkter... förlegat och ett åldrat sätt att spara.
Det gör inte spelet svårare, bara mer idiotiskt i mitt tycke.

MEN... å andra sidan, jag spelar alla spel på easy.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Fasta sparpunkter... förlegat och ett åldrat sätt att spara.
Det gör inte spelet svårare, bara mer idiotiskt i mitt tycke.

MEN... å andra sidan, jag spelar alla spel på easy.

Mja, det är ju by design , så vet inte om det är förlegat utan hela poängen är ju att undvika F6 quick save & quick load vilket tar bort nästan all utmaning. Kan köpa att inte alla gillart men tycker det hör hemma i dessa spel ganska väl. Spelar väl mindre roll i your average cod-kampanj.. men spel med checkpoints varje steg du tar är ju också dumt så in i helvete kan jag tycka, whats the point of playing liksom.

Medlem

Jag kommer aldrig att glömma när jag vann detta spel på FZ

Avstängd

Jag skäms lite men jag var så rädd att jag inte kunde spela ut spelet...

Medlem
Skrivet av heady89:

Mja, det är ju by design , så vet inte om det är förlegat utan hela poängen är ju att undvika F6 quick save & quick load vilket tar bort nästan all utmaning. Kan köpa att inte alla gillart men tycker det hör hemma i dessa spel ganska väl. Spelar väl mindre roll i your average cod-kampanj.. men spel med checkpoints varje steg du tar är ju också dumt så in i helvete kan jag tycka, whats the point of playing liksom.

Ok...

Du frågade varför jag tyckte så och jag gav min åsikt kring det. Den ändras inte bara för att du tycker annorlunda.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Tragiskt något sådant fantastiskt som detta mästerverk inte får uppföljare. Antar majoriteten av befolkningen är för veka och inte pallar sådant olidlig spänning helt enkelt 😉

1
Skriv svar