Boy! Kör God of War i 60 fps på PS5

Robot
Boy! Kör God of War i 60 fps på PS5

Och dina sparfiler hänger också med.

#ps5, #60-fps, #god-of-war


Medlem

Härligt! Då slipper man double- och/eller triple-dippa. 🙂

Medlem

Blir nog en tredje genomspelning då, på svåraste.

Otroligt spel som ingen bör missa.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Årtiondets bästa spel, nu ännu lite bättre? Yesssss pls!!

Medlem

Där satt den, men "up to 60 fps" låter ju inte som det är stabila 60 fps, eller? Det får jag verkligen hoppas att det blir. Va smärtsamt att spela igenom i 30fps för en som kommer ifrån pcmasterrace. Spelar gladeligen om det i 60 fps, för satan vilket bra spel det är.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Blir nog en tredje genomspelning då, på svåraste.

Otroligt spel som ingen bör missa.

Va? Jag klarade det nästan inte på normal.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

4K60 borde ju rimligtvis vara busenkelt för en PS5 att lösa i det här spelet, kan jag tycka.

Hur som helst så låter det här trevligt - jag gjorde mina två genomspelningar på en bas-PS4 i "typ 30 FPS", så en sista GMGOW+ vända inför Ragnarok vore fint.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Backloggens befriare

Sjukt att det inte är en självklarhet att sparfiler är kompatibla när spelen är det.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Blir definitivt en till genomspelning när man skaffar ett PS5.

Medlem

Har inte spelat detta god of war, så blir nog PS+ så man får det gratis på PS5:an

https://www.pushsquare.com/news/2020/09/ps_plus_collection_an...

Flakmonkey

Härligt, om än väntat, att höra, så blir nog att spela om det igen precis som Spider Man, men först är det nog läge att ta sig igenom Last of us II och Ghost of Tsushima. Ser ut som att man inte var helt fel ute när man hoppade över att spela dem på PS4an i förhoppningen att de skulle flyta på bättre på PS5an

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Sjukt att det inte är en självklarhet att sparfiler är kompatibla när spelen är det.

Alla spel som spelas genom bakåtkompatibilitet kan även använda PS4-sparfiler.

Det är en del spel där det är separata PS4- och PS5-versioner där det är upp till utvecklarna.

Medlem

Blir det samma om man spelar på PC?
Jag tänkte den där tjänsten då man streamar PS spel till PC. Psnow?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Freakon:

Blir nog en tredje genomspelning då, på svåraste.

Otroligt spel som ingen bör missa.

Har det men inte spelat igenom ännu. Tyckte det var för linjärt men ska nog ge det en till chans.


signatur

PS5 och inget annat.

Backloggens befriare
Skrivet av Margy:

Alla spel som spelas genom bakåtkompatibilitet kan även använda PS4-sparfiler.

Det är en del spel där det är separata PS4- och PS5-versioner där det är upp till utvecklarna.

Ah OK.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Molotov:

Blir det samma om man spelar på PC?
Jag tänkte den där tjänsten då man streamar PS spel till PC. Psnow?

PSnow är fortfarande 720p30 på PC.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

MEG
Medlem

"2018-titeln kommer nämligen att kunna spelas i härliga 60 fps på Sonys nya konsol"
Hahah ja det är fantastiskt att gamla spel går att köra på den nya konsolen OCH i 60fps, HEJA SONY du är bäst


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Härligt, om än väntat, att höra, så blir nog att spela om det igen precis som Spider Man, men först är det nog läge att ta sig igenom Last of us II och Ghost of Tsushima. Ser ut som att man inte var helt fel ute när man hoppade över att spela dem på PS4an i förhoppningen att de skulle flyta på bättre på PS5an

Tips: Lägg spelandet på hyllan till 2035, då kommer det verkligen flyta bättre och se bättre ut.

Medlem
Skrivet av breahl:

Har det men inte spelat igenom ännu. Tyckte det var för linjärt men ska nog ge det en till chans.

Det är linjärt med vissa möjligheter till utforskning allt eftersom spelet fortlöper. Det fina är att efter man har klarar spelet så är det fritt fram att utforska och ta Platinum


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Men vad jag förstår så är inte GOW patchat för PS5? Så om man väljer "upplösningsläget" så är FPS cappad till 30fps, och väljer man framerate så är detu cappat till 60fps, precis som på ps4

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Men vad jag förstår så är inte GOW patchat för PS5? Så om man väljer "upplösningsläget" så är FPS cappad till 30fps, och väljer man framerate så är detu cappat till 60fps, precis som på ps4

Flera "gamla" PS4-spel (inklusive GoW) har fått patchar de senaste veckorna - troligen för att anpassa dem för att kunna utnyttja kraften i PS5.

Medlem

Var det inte ett 60 FPS-läge redan på PS4 pro?

Medlem
Skrivet av Margy:

Flera "gamla" PS4-spel (inklusive GoW) har fått patchar de senaste veckorna - troligen för att anpassa dem för att kunna utnyttja kraften i PS5.

Aha, okej! Jag har inte startat PS4an dom senaste veckorna i väntan på PS5 😅

Medlem

Äntligen........ så nu är det bara att försöka få tag i en PS5...... fast den kan man kanske hämta hos FZ redan imorgon då min tydligen kom fel? 🤔

Medlem
Skrivet av Arzei:

PSnow är fortfarande 720p30 på PC.

Men vafan. Hur tänkte dom där.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men vafan. Hur tänkte dom där.

PS now är nog mer en prova på tjänst och inget seriöst alternativ till stadia eller gamepass (som jag förstår ska gamepass få bättre upplösning när de uppgraderat servrarna till series x nivå).
Vill du ha vettig upplösning får du köpa deras konsol. Eller de kanske ger bättre bild på en playstation konsol? Har bara testat på dator.

Medlem

Hmm... "up to 60 fps" låter snarare som en negativ nyhet än positiv i mina öron. Går ju inte att tolka som att det är låst till 60 direkt.

Medlem

The Art of till det här spelet är så sjukt snyggt.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

PS now är nog mer en prova på tjänst och inget seriöst alternativ till stadia eller gamepass (som jag förstår ska gamepass få bättre upplösning när de uppgraderat servrarna till series x nivå).
Vill du ha vettig upplösning får du köpa deras konsol. Eller de kanske ger bättre bild på en playstation konsol? Har bara testat på dator.

tänkte nog lite fel, blanda ihop med gamepass på nå sätt
Men det är ju streaming. Du menar att Stadia har bättre streaming ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

tänkte nog lite fel, blanda ihop med gamepass på nå sätt
Men det är ju streaming. Du menar att Stadia har bättre streaming ?

Gamepass har även streaming nu för tiden. Just nu begränsat till Android men rätt säker på att de ska komma även till PC och konsoler.

Stadia har i alla fall upp till 4k 60fps beroende på spel. Vet ej hur det är med mer än 60 fps.

Edit eller missförstod jag dig? Tänkte du PS now var spel som kördes lokalt på din PC men begränsats till 720 30fps?

12
Skriv svar