Vinn Logitech G923-rattar!

Medlem

En tatooineinspirerad, vattenkyld cyberbil för alla som är för fega för att ta körkort (mycket på grund av hysteriska upplevelser i spel). Fortsätt göra din grej, var säker bakom dina (sol)glasögon och kör inom komfortzonen.
Alla likheter med verkliga personer är sammanträffanden.

Förutom Fragzonefredagloggan är allt ritat i Photoshop efter en bläckskiss på papper. Delar en prototyp och tidigare nämnd skiss nedan. Många fina bidrag av kreativa barn etc, saknar ni hjärta och väljer detta bidrag skulle PC+PS vara en fin kombination.

Medlem

Jag har byggt en bil av en kartong och jag bill vara med och tävla om ratten till Xbox
https://photos.app.goo.gl/Ahbk2ULnqQchcRAZA

Medlem

Hej!

Jag och grabben (3år) vill vara med och tävla om en Logitech ratt (helst PS4/PC versionen).

Vårt bidrag kommer i video format:
https://youtu.be/0ENOyPIt65M

Bifogar några stillbilder också
https://imgur.com/zMuLikY
https://imgur.com/iOY5MLt
https://imgur.com/NRUcDLJ

Medlem
Eldriven lättviktare
Medlem

Hej!

Har följt FZ sedan långt tillbaka och ville försökte klura ut något kreativt bil-skapande som bara kretsar kring FZ på ett kul sätt.
Här har vi en "bil" ståendes så i fint i FZ inspelningsstudio, skapad bara av delar som fanns på FZ inspelningstudio den Meme-värdiga dagen då frasen "TIO TUSEN cuda-kärnor" myntades
Ingen FZ logga hann klämmas in, men tänker att miljön och bildelarna i sig visar att detta är specifikt från grunden skapat för FZ.

Så här blev mitt bidrag som följd.

Ser ett kul scenario framför mig där denna scen besöks av FZ personal i en Virtuality Reality version för att betrakta "bil-skapelsen". Men när det ser att en Logitech ratt saknas i bilen hörs "Öhh... VAAA? Ingen Logitech ratt???
De som såg den underbara reaktionen när Nvidias antal cuda-kärnor upptäcktes, förstår nog vad jag menar

Hela scenen är byggd med tanken att köras i VR och första tester i en denna version är redan gjorda. Var kul att se och uppleva en del av FZ i VR
Skulle jag vinna en ratt, så kommer jag berika scenen med resterande föremål som saknas och korrigera allt som inte hann med till tävlingsbilden. Bilen kommer givetvis att putsas på med mer detaljer och rätt stolar från FZ m.m. kommer fixas. Redaktionen kommer så klart vara med, men får nog bli i form av vars en fin tavla på väggen eller på sin stol. Kom gärna med förslag!
VR versionen överlämnas givetvis till FZ så den kan delas med de som vill kika in studion. Som blir något större än vad som normalt syns i bild för att få plats med bilen (som går att kika på även utan VR).

Givetvis får man väl försöka lägga in en Logitech ratt i så fall, med en tuta som låter "Öhh... Vaaa!"

Projektet är modellerat i Blender och VR delen i Unity. Inga bilder är renderade utan är skärmdumpade. Hann inte putsa och rendera bättre kvalité.

För den som vill se hur likt "rummet" stämmer överens med FZ studion.

För den som noterat att mitt inlägg inkommit strax efter midnatt. Så registrerade jag mig för att kunna kommentera kl.23:45. Bl.a. så strulade verifieringen av min e-post vilket jag tog bilder på. Så ifall FZ skulle välja mitt bidrag, så finns bilder (tog skärmdumpar) och förklaring till mitt några minuter försenade inlägg.

Lycka till alla som deltagit! Har ni några kul idéer kring VR versionen, så hojta bara till.

Medlem

Grattis till de som vann!

Medlem

Grattis till vinnarna!

Medlem

Grattis till vinnarna!

Skrivet av anon_119148:

Grymt ju! Jag förväntar mig stöd för ratt i kommande patch

Finns redan stöd för det, driftar runt med G29:an! Inte helt överens med pedalerna men det funkar. Gas är på kopplingspedal och broms på gaspedalen


signatur

no remorse

Inaktiv
Skrivet av Kvadruppelmas:

Grattis till vinnarna!

Finns redan stöd för det, driftar runt med G29:an! Inte helt överens med pedalerna men det funkar. Gas är på kopplingspedal och broms på gaspedalen

Jasså? Var rädd att man inte skulle ha något kul bilspel att spela när ratten kommer men då löste det ju sig

Moderator | Testpilot
Skrivet av keffkebab:

Halloj eller! Här kommer mitt bidrag till tävlingen!

Jag tävlar om ratten till: XBOX/PC

Jag har två delar, en bild-del och en video, för den som vill fördjupa sig lite.

Bilder:

Video:

Tack för mig och lycka till nu allihopa!

Himla fin stol du har!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Grattis till vinnarna!

Finns redan stöd för det, driftar runt med G29:an! Inte helt överens med pedalerna men det funkar. Gas är på kopplingspedal och broms på gaspedalen

Tack!
Jag ska utveckla spelet vidare och lägga till multiplayer så kan alla sladda runt samtidigt.

Inaktiv
Skrivet av Bizarre:

Tack!
Jag ska utveckla spelet vidare och lägga till multiplayer så kan alla sladda runt samtidigt.

Gör det så ska vi drifta så det står härliga till i Geeks Discordkanal

Backloggens befriare
Skrivet av uberpwnage2.0:

Himla fin stol du har!

Tack!


signatur

Ad hoc addendum

12
Skriv svar