Hur många (vilka) konsoler har ni inkopplade samtidigt?

Medlem

PS3, PS4, PS4 pro, Xbox one X, PC


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Nintendo wii-u, mini nes, ps4 sen har jag stadia och pc men vet inte om dom räknas som konsoler även om jag bara använder pc:n till spel. Men allt är inkopplat

Medlem

Just nu endast PS4 PRO 1TB inkopplad på min 4K TV i källaren. Uppe har vi min förra HD TV med Boxer inkopplat.

Ute på landet står min gamla PS3 Super Slim 500GB.

Planerar att skaffa PS5 kanske till sommaren 2021, och då låta min PS4 PRO ersätta PS3:an ute på landet.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

jbx
Medlem

Switch, Xbox One X, PC med 3080-kort. Ps4-pro ligger bredvid TVn med är urkopplad då jag tog HDMI-kabeln till annat och har inte haft behov av att stoppa in den sedan förra vintern..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Inaktiv

Ps4 pro och en Animal crossing Switch. Brukar högst ha två aktiva enheter igång.

Har en bunt nerpackade med massa spel, GC, 3ds, Dreamcast, Nes, Maste system, Vita mm. Kan åka fram under en kort period ibland men packas ner igen efter några dagar. Vill inte ha fler än två framme per gång.

Medlem

PS4an och WiiU är inkopplade, men bara PS4an som används. WiiU är bara för de gånger dottern vill nostalgispela Wii Party.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Xbox One X, PS4 Pro och Switch.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Inaktiv

+

Edit: PS4:an är såld, PS5:an tar över tronen.

Medlem

Playstation 4 x2
Playstation 3 x2
Nintendo Switch
Xbox (originalet)
NES mini
SNES mini
Sega Megadrive mini
Nintendo Gamecube
Nintendo Wii
Playstation mini
Armiga (inte direkt en konsol)

Farornas Konung

Min Pc är inkopplad och den jag spelar på.

Har också en Xbox, xbox 360, Xbox One X och en Ps4 Pro som står och samlar damm.

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:

Inkopplat just nu?

Nintendo M82
Nintendo Switch
Philips CD-i 210
Neo Geo AES
SEGA Multi-Mega
SEGA Dreamcast
Microsoft XBOX
Sinclair ZX Spectrum +2
Sony Playstation 4 Pro

Resten (https://www.fz.se/forum/post/3921128) ligger nedpackat lite här och var.

Eftersom du har samma cd-i som mig, har du den där mpg modulen? Och om du har, är det nån skillnad?
Jag ska ha den installerad, men eftersom jag öppnat för att "damma av" innanmätet, och inte sett någonting som ens på avstånd kan sägas vara en modul, är jag tveksam...

Sen har jag lyxen att vara RL kompis med Jörgen Carlsson, han som gjorde "cd-i magasinet" åt svenska Philips, och jag har en "alpha" av ett shooterspel, helt underbart att spela! Men man måste ha gamepaden.

Medlem

Under senaste åren har det varit en i taget, främst PS4.
Tidigare har jag haft både den, PS3 och Mega Drive inkopplade.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Ambassadör
Xbox

Xbox One X, PS4 Pro och Nintendo Switch.


signatur

Jump in.

Medlem

2styckna här! Min gamle trofaste ps4a samt ett switch vår familj adopterade här om veckan ☺️

Medlem

I vardagsrummet är PS4 och PS3 inkopplat. I gästrummet är ett Switch och ett Xbox One inkopplat. I vardagsrummet finns också ett PS2 och en retrokonsol (3-in-1) oinkopplade.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Eftersom du har samma cd-i som mig, har du den där mpg modulen? Och om du har, är det nån skillnad?
Jag ska ha den installerad, men eftersom jag öppnat för att "damma av" innanmätet, och inte sett någonting som ens på avstånd kan sägas vara en modul, är jag tveksam...

Sen har jag lyxen att vara RL kompis med Jörgen Carlsson, han som gjorde "cd-i magasinet" åt svenska Philips, och jag har en "alpha" av ett shooterspel, helt underbart att spela! Men man måste ha gamepaden.

Jag har Videomodulen installerad
(så här ser CD-i ut utan modul: https://en.wikipedia.org/wiki/CD-i#/media/File:Back_of_CD-i.JPG

och med kortet installerat ser det ut så här: https://www.canuckaudiomart.com/details/648973683-philips_cdi220_compact_disc_interactive_player_6000_or_bo/images/391765/ ).

Har alltid haft den så vet inte vilken skillnad den gör i spel eller om det är vissa spel som kräver den (efter lite efterforskningar så skall vissa av spelen spela upp videosekvenser i fullskärm om man har den installerad, annars inte).
Den behövs i varje fall för att se på video cd, vilket jag har några stycken.

Intressant, det där shooterspelet... Går det att kopiera den cd:n? Host, host.
Gamepads har jag två stycken (plus den där specialkabeln för att kunna koppla in bägge samtidigt.)


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

I vardagsrummet så har jag i skrivande stund en One X, PS4 Pro, Switch samt en plats för Classic-konsoler (NES, SNES, Mega Drive och PS) som snabbt går att byta ut.

Frilansare

En kraschbenägen PC och PS4 Pro, just nu.

Medlem

Ps2, ps3, ps4 pro, PS tv också. Samt PC med Xbox game pass nu, allt via recievern och till tv, blir hur bra som helst #mancavedelux

Medlem

Vid tvn har jag just nu.
Xbox (första) Xbox one S, PS2, PS3, gamecube/wii och en dator med RTX 2060.

Medlem

I min mancave: Dreamcast, Xbox, xbox 360,Gamecube, Wii, WiiU, SNES, Saturn, NES, Mega Drive, N64, PS2, PS3, Amiga CD32. Amiga 500, PS1

I vardagsrummet: Xbox one, Ps4, Switch, Snes Classic, Steamlink.

(Kan ha missat nått)

Medlem

Idag är det bara PC och PS. Köper varenda ny Nintendokonsol och spelar Zelda/Mario och sen säljer jag det igen. Xbox har jag hittils inte känt något behov av. Har kört dator och en konsol sedan 8-bitars.

Medlem

Xbox är min main sedan originalkonsolen. Wii och Switch är inkopplade också.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Vilka konsoler har ni inkopplade samtidigt?

Just nu;

XB1X, Switch och NEC PC Engine / Core Grafx Mini.

(Samt PC, om det räknas som "konsol").

Har i TV-bänken även NES Mini, SNES Mini och Sega Mega Drive Mini (men saknar ingångar för de just nu).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

It's not a lake, it's an ocean

Jag hade min Xbox 360 inkopplad ända fram till i år, men nu är den undanstoppad. Jag har den äldre modellen så den har inte HDMI, vilket gör att jag ändå inte kan köra den på min nya TV.

Wii U körde jag ett race med och testade runt 30 spel under ett års tid, den ställde jag undan i våras. Nu står endast PS4 och Xbox One X inkopplade och så lär det vara tills jag hoppar på nästa generation om ett år eller så. Jag plockar fram min Mega Drive Mini emellanåt också.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Endast ett Switch är inkopplad hemma hos mig. Och så min speldator förstås

Medlem

Har just nu xbox one och playstation 4 inkopplade. Har inte mer plats på min tvmöbel!

Inaktiv
Skrivet av Ruffles:

Jag hade min Xbox 360 inkopplad (...) har den äldre modellen så den har inte HDMI,

Va, hade inte den första Xbox 360 HDMI?!
Vilken tur att jag köpte Playstation 3 på den tiden.

Kommer ihåg när Playstation 3 skulle släppas och jag läste i en tidning om vilken tv som passade bäst till Playstation 3. Plasma eller LED tv.
Så jag köpte en plasma tv för 20 000, utan att tänka på att den teven inte hade HDMI, så jag köpte en HDMI kabel som konverterade bilden till utgången för data skärmar, men då var jag tvungen att få ljuden från rgb kablarna till min stereo

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av anon_326145:

Va, hade inte den första Xbox 360 HDMI?!
Vilken tur att jag köpte Playstation 3 på den tiden.

Kommer ihåg när Playstation 3 skulle släppas och jag läste i en tidning om vilken tv som passade bäst till Playstation 3. Plasma eller LED tv.
Så jag köpte en plasma tv för 20 000, utan att tänka på att den teven inte hade HDMI, så jag köpte en HDMI kabel som konverterade bilden till utgången för data skärmar, men då var jag tvungen att få ljuden från rgb kablarna till min stereo

Nix, komponent. Först den svarta Elite-modellen fick HDMI.

Trist med en TV för 20 000 kr utan HDMI... :-/


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Inaktiv
Skrivet av Ruffles:

Nix, komponent. Först den svarta Elite-modellen fick HDMI.

Trist med en TV för 20 000 kr utan HDMI... :-/

Jag visste inte så mycket om HDMI på den tiden utan trodde att alla platt-tv hade sådant.

Men den var mycket bättre än teven jag hade innan.
Hade en vanlig bildrörs tv som jag hade köpt 2 år innan men på den teven så skakade bilden när man spelade Nintendo 64 spel, något som jag tror berodde på att den var 50hz istället för 50/60hz som många andra teve apparater.
Så med plasma teven kunde jag spela på min Nintendo 64 igen

Skriv svar