Cyberpunk 2077 försenas till 10 december

Medlem

Tja, kan väl inte påstå att det gör mig något. Kanske bara "bra" för de som hoppats på att fixa ett nytt grafikkort till spelet ^^

Medlem

Gött, då hinner jag flytta först. Samt nöta lite mer Genshin och Yakuza 7.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Det kommer väl dag ett patch på 150gig ändå så...

Medlem
Skrivet av breahl:

Det blir inte försenat. Ubisoft kan sina grejer med tanke på hur mycket spel dom släpper i jämförelse med CDPR.

Ja, de kan sannerligen släppa massor av skit utan förseningar XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Men för i helvete jag har ju tagit ut semester då man ändå inte kan resa nånstans i år för att bara spela och ha de gött...

Bra att de tar sitt spel på största allvar, då hinner man spela ut CoD: Cold War innan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Förstår inte folk som tar ledigt för att spela ett spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

3 veckors försening? pff! det är ju ingenting
Som Star Citizen backer så är det närmast rörande att se alla "arga" Cyberpunk fans

International
Man of Mystery

Bah, jag tror jag lägger krutet på Watchdogs Legion istället. Har de behövt skjuta fram releasen så här många gånger har de säkert större problem än optimeringar så jag kan vänta tills andra har betatestat klart


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Raahzel:

Är ju för att det ska funka på flera olika platformar, hade det bara varit PC release så hade det kommit ut för länge sen. Men skitsamma bara det blir bra!

Skulle inte vara så säker på att det bara handlar om det, men det går ju bra att skylla på iallafall. Utvecklingen har varit en sån röra så vem vet i vilket skick spelet egentligen är.

Medlem

Jag funderar dock hur illa spelet måste vara just nu eftersom dom säger gone gold och sen drar in releasen då tätt. Vem vet. Dom kanske går ut med två mindre förseningar först för att sen i december gå ut med mars nästa år för att kunna få in förbokningar och därtill cash!

Dom sabbar också hela sin marknadsföringskampanj så det skriker om det. Jag hade inte tänkt att köpa detta spel på release, tycker hypen är för stor för att vara sant. Blir ett köp sen, men jag är ändå nyfiken på varför.

Kan dom kanske slå bort "crunch" stämpeln dom gick ut med genom att medvetet försena spelet. Who knows. För er som vill spela så håller jag tummarna att det släpps i december nu då.

Medlem

Tycker de tappade bollen lite här. De kunde ju ha Keanu gjort en charmig video där han säger att utvecklarna är rädda att bli stenade till döds och att eftersom han tydligen är en sån trevlig kille som ingen kan vara arg på faller jobbet på honom. Om folk nu till trots blir arga på honom så har han ju snabba motorcyklar han kan flykta på.

Inaktiv

Fan, det är så struligt och kaos på jobbet nu så jag tänkte för första gången ta ledigt för ett spelsläpp och vila upp mig lite samtidigt.
Var säkert så att de upptäckte en kritisk bugg med day one patchen och nystade upp en helt ny kedja av buggar när de försökte fixa den. Har hört att det är rätt vanligt med sånahär större spel.

Medlem

Det är nog första gången jag sett ett spel som gått guld försenas. Jag tror att gameplayet i sig kommer vara grymt, men jag börjar bli orolig när det kommer till buggar och skit som förstör för gameplayet.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Förstår inte folk som tar ledigt för att spela ett spel.

Ja du eftersom jag inte får spara mer semesterdagar och dom brinner inne så är det det roligaste som händer det här året och jag tog veckan ledigt för att få spela klart det. Har ledigt fyra veckor under julen med så får väl renovera lägenheten istället.

Är lite som "folk" som tar semester för fotbolls VM eller andra grejer som dom gillar.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Är det något som är guld, är det kommentarerna i denna tråd.
Folk planerar verkligen sina liv runt en spelrelease,

Folk tältar utanför Apple-butiker, biobiljetssläpp, teatrar, musikkonserter, konvent, etc. etc. - att du hittar folk på ett av Sveriges största spelforum som älskar spel och har det som sitt största fritidsintresse KAN väl ändå inte vara direkt förvånande?

Lite som att gå in på ett Mazda-forum och bli förvånad när folk säger att de är besvikna på att presentationen av nya elbilen blev uppskjuten. Folk tar ledigt från jobbet för att det viktigaste i deras liv inte nödvändigtvis är deras jobb.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Folk tältar utanför Apple-butiker, biobiljetssläpp, teatrar, musikkonserter, konvent, etc. etc. - att du hittar folk på ett av Sveriges största spelforum som älskar spel och har det som sitt största fritidsintresse KAN väl ändå inte vara direkt förvånande?

Lite som att gå in på ett Mazda-forum och bli förvånad när folk säger att de är besvikna på att presentationen av nya elbilen blev uppskjuten. Folk tar ledigt från jobbet för att det viktigaste i deras liv inte nödvändigtvis är deras jobb.

Hitta folk på Mazda forum som är besvikna när deras elbil är uppskjuten? Inte förvånad alls. Men att samma personer ska bryta sig in och stjäla bilen istället eller gråter ut över chansat uttagen ledighet? Det skulle jag inte säga är normalt uppförande av entusiaster i besittning av normal mognad och någorlunda hyfsad bildning nej.

Medlem

Nu blir det slut på "öppen kommunikation" för deras pr/Twitter lmao. Välkomna till lägga locket på-klubben.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Ähh hade ändå tänkt å vänta på next gen-patchen. No biggie!

Medlem

Ja vi tycker olika men att hävda att nån är omogen för att dom gör vad dom vill med sin fria tid är lite väl? Fattar att ni inte förstår och fattar att ni skriver att ni inte förstår.

Var vi färdiga där?

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Förstår inte folk som tar ledigt för att spela ett spel.

Vad är det som är svårt att förstå?oO
Jag har själv aldrig gjort det men hade lätt kunnat tänka mig å göra det.

Medlem

Trist för er som tagit ledigt. Förstår det är bittert.

För mig gör det dock inget. Hade gärna väntat några månader med att spela men nätet kommer ju svämma över med spoilers så jag ska köpa det till nypris. Vilket jag inte gjort med ett spel sen..
Overwatch? Zelda Botw?
Hur som haver. Kommer knappast hinna spela så många timmar före jullovet själv så passar bra.
Då kommer jag sitta där och spela över Stadia*, så alla true PC master race gamers där ute kan ha någon att se ner på

*alternativen för mig är
1. PS4 (klen hårdvara + hatar FPS med handkontroll)
2. Vänta ett eller två år tills jag uppgraderat min potatis till PC (960 grafikkort räcker inte långt idag)
3. Stadia. Som jag testat och som funkar ypperligt för en kille som mig.

Medlem

Väldigt konstigt att det blir 3 veckor försenat när det redan har gått guld.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Hitta folk på Mazda forum som är besvikna när deras elbil är uppskjuten? Inte förvånad alls. Men att samma personer ska bryta sig in och stjäla bilen istället eller gråter ut över chansat uttagen ledighet? Det skulle jag inte säga är normalt uppförande av entusiaster i besittning av normal mognad och någorlunda hyfsad bildning nej.

Kan tycka att det är en väsentlig skillnad på att välja piratnedladdning som en slags hämndaktion mot förseningen och att enbart ge uttryck för sin besvikelse. Sen får man väl ändå säga att det på pappret var en relativt kvalificerad gissning att det faktiskt skulle släppas i november. Så sent som igår såg det ut såhär på Twitter:

Medlem

Chris Roberts ler lite.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av JRico:

3 veckors försening? pff! det är ju ingenting
Som Star Citizen backer så är det närmast rörande att se alla "arga" Cyberpunk fans

Tyckte detta var strålande nyheter då jag nu kan fokusera på IAE 2950 i lugn å ro.

Medlem

Sluta lova en massa och säg istället att spelet släpps när det är färdigt, likt Blizzard gjorde en gång i tiden.
Personligen har jag inga problem i att de flyttar fram release återigen (men förstår de som nu känner sig besvikna), 2020 är inte vilket år som helst, varken för oss "vanliga" människor eller för spelföretagen.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Förstår inte folk som tar ledigt för att spela ett spel.

Vad förstår du inte? Att folk tar ledigt för att roa sig?
Det är inte direkt någon ny företeelse.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av FN80:

Tyckte detta var strålande nyheter då jag nu kan fokusera på IAE 2950 i lugn å ro.

Precis!, plus att chansen ökar liiiite grann att jag hinner få tag i ett RTX 3080 innan CP2077 släpps

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Folk tältar utanför Apple-butiker, biobiljetssläpp, teatrar, musikkonserter, konvent, etc. etc. - att du hittar folk på ett av Sveriges största spelforum som älskar spel och har det som sitt största fritidsintresse KAN väl ändå inte vara direkt förvånande?

Lite som att gå in på ett Mazda-forum och bli förvånad när folk säger att de är besvikna på att presentationen av nya elbilen blev uppskjuten. Folk tar ledigt från jobbet för att det viktigaste i deras liv inte nödvändigtvis är deras jobb.

Vem älskar spel här? Tycker mest det är avsky till allt som har med spel att göra?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skriv svar