Vi packar upp Playstation 5

Medlem
Skrivet av bent toe:

Men vänta lite nu... Jag kom för att se en unboxing av PS5 men det enda jag glor efter är calles skägg... Wtf?

Snyggare (iaf. jämförelsevis)!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Bara jag som tyckte att emballaget var lite sådär? Supertunn intetsägande låda liksom.

Både där (helt oviktigt iofs) och desto viktigare, själva konstruktionen känns det som att MS leder stort. Det känns lite mer som att MS tänkt till lite mer medan Sony tuffar på i gamla spår och gör en gammaldags konsol i Japan, för japaner.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Bara jag som tyckte att emballaget var lite sådär? Supertunn intetsägande låda liksom.

Både där (helt oviktigt iofs) och desto viktigare, själva konstruktionen känns det som att MS leder stort. Det känns lite mer som att MS tänkt till lite mer medan Sony tuffar på i gamla spår och gör en gammaldags konsol i Japan, för japaner.

Hålet inte alls med dig, förstår inte alls att man kan tycka boxen ser bättre ur? I mina ögon leder Sony stort då det gäller design på dom nya konsolerna. Men det är bara min åsikt. 🙂

Medlem

Alltså jag tycker verkligen Sony har lyckats med designen på PS5. Den ser riktigt stilig ut och jag kan inte låta bli att föra tankarna mot dubai tornen som byggdes för ett gäng år sedan. Det är lite av samma idé där när den står så där på högkant.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Inte är den snygg iaf.

The Verge har även slängt in Series S i jämförelsen.
https://www.theverge.com/2020/10/27/21535180/sony-ps5-playsta...

Medlem

Mmmm, spar den här till morgonfikat, gonatt

Medlem

Snygg unboxing, med gentlemannamässig framtoning och välvalda ord!

PS5:an är så enorm att man snart får sluta med att hänga upp TV:n på väggen och istället mounta PS5:an där.

Eller så får man köpa en vinyl- eller stereohylla att ställa under TV:n.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Inte är den snygg iaf.

The Verge har även slängt in Series S i jämförelsen.
https://www.theverge.com/2020/10/27/21535180/sony-ps5-playsta...

Så du tycker på riktigt att Microsofts kylskåp är snyggare?

Kan va det fulaste jag sett på bra länge

Medlem

Men hallå, man mäter ju alltid storleken på något med en snusdosa.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Bara jag som tyckte att emballaget var lite sådär? Supertunn intetsägande låda liksom.

Både där (helt oviktigt iofs) och desto viktigare, själva konstruktionen känns det som att MS leder stort. Det känns lite mer som att MS tänkt till lite mer medan Sony tuffar på i gamla spår och gör en gammaldags konsol i Japan, för japaner.

Kartongen var ju grymt mycket mer påkostad till Series X. Ett plus men ändå nästintill helt oviktigt, för mig åtminstone.
Designen på ps5an kan jag väl inte påstå att jag älskar kanske men hela grejen med "ansiktsplattorna" tycker jag känns sjukt kul och spännande och får man säga nyskapade? Kan bara föreställa mig alla underbara men även alla obskyra varianter som kommer finnas tillgängliga framöver. När jag har det i åtanke bleknar Series X ultratråkiga låda ganska mycket faktiskt. Då gillade jag ändå den designen betydligt mer än ps5ans vid första ögonkastet.
När det kommer till konsoler så, även om jag absolut inte är ett fan av futuristisk design eller överdrivet användande av led lampor, vill jag ändå ha en markant annorlunda låda till skillnad mot ett pc-bygge och det har ju Sony definitivt lyckats med.
Tyckte dessutom UIt kändes både rappare och trevligare på ps5an av vad jag hittills sett vid jämförelser men sen gillade jag förvisso både XMB till ps3 och ps4ans gränssnitt vilket ps5ans känns som en vidareutveckling på så där är jag kanske lite biased.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Inte är den snygg iaf.

The Verge har även slängt in Series S i jämförelsen.
https://www.theverge.com/2020/10/27/21535180/sony-ps5-playsta...

Generation höghus och skyskrapor.

Ps5:an såg inte så jättestilig ut när den stod på högkant och blänkte tillbaka sådär som på den bilden. Den ser ut dom en labbassistent eller en hemlig agent i vit rock och med uppvikt krage.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Grimster:

Så du tycker på riktigt att Microsofts kylskåp är snyggare?

Kan va det fulaste jag sett på bra länge

PS5 är (formgivningsmässigt): 🤮🤮🤮


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av SunShine:

Alltså jag tycker verkligen Sony har lyckats med designen på PS5. Den ser riktigt stilig ut och jag kan inte låta bli att föra tankarna mot dubai tornen som byggdes för ett gäng år sedan. Det är lite av samma idé där när den står så där på högkant.

Tycker Dubai är verkligen smaklöst, men då jag tycker samma om Sonys design av PS5 (älskar PS2-designen, och tycker det är en av de absolut snyggaste konsolerna som någonsin gjorts), så inser jag att alla inte har (samma) smak. 🙄

Här har du en idolbild!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Festlig samling av verkliga byggnader!

(gillar ju själv tvåan klart bäst, och femman sist)


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Tycker Dubai är verkligen smaklöst, men då jag tycker samma om Sonys design av PS5 (älskar PS2-designen, och tycker det är en av de absolut snyggaste konsolerna som någonsin gjorts), så inser jag att alla inte har (samma) smak. 🙄

Här har du en idolbild!

https://i.imgur.com/Yrkc3S7.jpg

haha snygg idolbild du.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Det där är ju en riktigt hemsk skapelse, otroligt ful. Tur att det inte är designen som räknas


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Inaktiv
Skrivet av Nyhet:

Och jämför konsolen mot ett paket mjölk. Och Xbox Series X.

#playstation-5


Jag läste: "paket mjölk, och kex"

It's not a lake, it's an ocean

Ingen unboxar som Larry Hryb, men detta var bra.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Snart kommer hatstormen från Oatly för ni har med Arlas produkter

Medlem

Du tänker fel. Jag har redan sett 5 liknande videos som är exakt lika dana. Och min uppfattning är att hdmi 2.1 tydligen inte är speciellt alls. Dom säger att även switch kabeln är en 2.1 hdmi fungerade kabel. Så jag blir bara förvirrad. I videon ovanför så säger dom att det är samma kabel som kom med ps4 pro! Det måste ju betyda att det är en 2.0 kabel !?? Eller har jag redan haft en 2.1 kabel hela tiden utan att veta om det?

Medlem

Bryr mig inte överdrivet mycket om storleken, tycker allt ser så najs ut!

Bra unbox video! sjukt va pepp man är nu!

MEN är det en enda grejj som jag är lite skeptisk emot, och detta är verkligen en mycket liten detalj MEN
Som ett exempel så lirar jag med en rosa Razer Raiju kontroll idag, som också har lite struktur i plasten...
Nu kanske jag erkänner mig som en snusk gubbe deluxe men det är HELT sjukt va smuttsig den blir fort, och eftersom
det är struktur så är det skitsvårt att rengöra också. PS5 kontrollen är av plast, struktur och VIT... Får köra någon form av handspa ritual inför varje gaming session nu om man inte vill ha en snusk nerskitad handkontroll

Farornas Konung

Har äntligen fått svar på frågan: Hur stor är Carl Johansson-Sundelius egentligen? Tack..

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Du tänker fel. Jag har redan sett 5 liknande videos som är exakt lika dana. Och min uppfattning är att hdmi 2.1 tydligen inte är speciellt alls. Dom säger att även switch kabeln är en 2.1 hdmi fungerade kabel. Så jag blir bara förvirrad. I videon ovanför så säger dom att det är samma kabel som kom med ps4 pro! Det måste ju betyda att det är en 2.0 kabel !?? Eller har jag redan haft en 2.1 kabel hela tiden utan att veta om det?

HDMI-kablar har inte versionsnummer. Det som är intressant är hur mycket data de kan föra över. 4k@60Hz 10 bit HDR utan chroma subsampling behöver ca 20 Gbps.

De flesta korta kablar av lite högre kvalité borde klara detta.

Medlem

Den där läraren som brinner för sitt ämne men är hopplös på att förmedla sin passion till sina elever. Tur att eleverna i detta sammanhang redan är passionerade hahaha. Bra jobbat ändå Calle!

Medlem

Svart strömkabel?! Nä då blir det inget köp! ;D

KoP
Medlem
Skrivet av Napee:

Hålet inte alls med dig, förstår inte alls att man kan tycka boxen ser bättre ur? I mina ögon leder Sony stort då det gäller design på dom nya konsolerna. Men det är bara min åsikt. 🙂

För att alla tycker olika. Nån tycker si och en annan tycker så. ╮(′~‵〞)╭

Medlem

Jag kommer nog ha min stående med den vita bredsidan framåt. Var ju riktigt snygg när man bara såg det vita.

Medlem

Kan du jämföra med mellanmjölk också?


signatur

IDKFA

Medlem

Ah jag förstår nu. Det är alltså inte en Ultra high speed kabel för 8k som kommer med. Jag kallar kabeln till ps4 pro för en 2.0 kabel gör att förenkla det. Alltså är det en 2.0 kabel som alla fel kallar 2.1 kabel. Eftersom det inte ens finns 2.1 eller 2.0 kablar!

Sexigaste videon jag har sett på länge ...

Kan man inte lägga åbäket ned alls?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skriv svar