Recension – Watch Dogs: Legion

Redaktör
Ponny
Skrivet av anon_79617:

Nog måste det vara lite bättre än tvåans töntiga "irriterande media-influencers med färgglada edgy tonårskläder"-tema.

Tyvärr finns det en del sådana tjommar. (Men nämnde jag att vi även har permadöd...!)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tänkte köra via Uplay+, det verkar intressant men definitivt inte ett spel jag skulle köpa till fullpris.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Spela på HARD med PERMADEATH verkar vara way-to-go i detta spel.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Rakoon:

Spela på HARD med PERMADEATH verkar vara way-to-go i detta spel.

Du har inte fel.


signatur

En Bamseponny av folket

Gen
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Skulle påstå att det är bättre än vanligt. Men flaggar också för att jag inte är värsta hårdvaru-geeken, men förmodligen vässar sådana just nu sina pennor. Hade vissa problem med AC Odyssey på samma burk, men här har det flutit som vattnet (bortsett från ett par krascher).

Ettan och framförallt tvåan var riktigt dåligt optimerade varför det är trevligt att höra att det är bättre optimerat denna gången.

Medlem

Hur är det med character customization? Kan man välja kläder och masker för varje karaktär man rekryterar?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Inte spelat nått spel i denna serie och kommer nog inte starta nu heller. Men tack för en bra recension!

Medlem

Låste upp med VPN igår, spelet är riktigt dåligt optimerat ligger runt 50 fps oavsett om jag kör på ultra eller lägre inställningar med dlss i 3440x1440 på mitt 3080 kort. Kan också vara att man får vänta på drivers från nvidia.

Tur att man fick det gratis 😄

Redaktör
Ponny
Skrivet av bellyman:

Hur är det med character customization? Kan man välja kläder och masker för varje karaktär man rekryterar?

Japp. Man kan hänge sig åt att byta alla möjliga kläder; t-shirts, kjolar, skor, handskar, örhängen, o.s.v. Det enda märkliga är att dina rekryter, bortom att du spelar som dom, dyker upp i sina ursprungliga outfits. Konstigt. Jag bytte ju deras kläder av en anledning.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

En feature jag saknar är att kunna göra egna karaktärer och lägga med dom i spelets character pool, som i Xcom spelen ni vet.
Hade varit skitkul att stöta på en irl polare i spelet.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hehe, ja det var fan så att man ville avrätta sitt DeadSec gäng med varsitt pannskott vardera. De var vidriga o larviga allihopa. Jag vill ha mogna, seriösa figurer i spel helst. Inte för plattformsspel dock så klart.

Vore aptråkigt om alla spel bara hade den typen av "mogna, seriösa" karaktärer. Variation förnöjer.

Medlem

Nvidia Gameready driver är inte ute än. Tråkigt nu när spelet är släppt, men den ska släppas senare idag.

"Watch Dogs Legion isn't out globally yet. We still have our Game Ready on GeForce NOW releases coming tomorrow. Sit tight. "
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/gfn-announcements...

Avstängd

"Jag kan rekrytera vem som helst och jag avskyr allihop"😁.
Köpte ultimate för bara 80kr när Ubisoft gjorde ett fel, lyckligtvis drog dom inte tillbaks spelet. Laddade ner och när jag skulle börja spela krashade spelet. Fick upp detta som anledning och bör vara fixat den 30 november:

Citat:

The PC version of Watch Dogs Legion seems to have the a serious problems with performance, including crashing and low framerates. The crashing is similar to the 404 mission on Xbox; however, the difference here is that this isn’t a glitch that’s connected to a specific mission or anything like that. Rather, it seems to be an issue with the drivers of your graphics card. See, NVIDIA hasn’t released any new drivers, and that’s what might be causing the game to go on the fritz. Either way, the devs are aware of the issue, and are presumably working on fixing it as soon as possible.

As for the poor FPS and overall shoddy performance, we really don’t have much to say in terms of helping you. That’s presumably just due to very poor optimization. That’s entirely up to the developers. I assume that the plan is for the patch that’s coming out on November 30th to tie up some of the loose ends.

https://www.gosunoob.com/watch-dogs-legion/crashing-on-pc-low...
Dåligt av Nvidia att inte ge ut drivrutin för spelet, skit skall givetvis skaparna av spelet ha också, vänta ända till 30 november. Hoppas det säljer skitdåligt.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Spelet har problem med dippar till mycket låga framerates, vilket syns som hack i spelet.

Här är kommentarer från andra.
https://www.reddit.com/r/watch_dogs/comments/jjokvv/hows_watc...
* "I am also getting constant stutter and massive frame drops."
* "If tell you if it didn't crash all the time"
* "rtx 3080 Mirco stutter and cant hold a solid 60fps at all time regardless of the settings."
* "Terrible. Constant stuttering."
Etc.
.
.
Mina resultat i benchmark. Runt 60 fps men konstanta hack (där staplarna faller till sub 20 plötsligt. DX11 är ospelbart, hackar konstant.

DX12

DX11

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Japp. Man kan hänge sig åt att byta alla möjliga kläder; t-shirts, kjolar, skor, handskar, örhängen, o.s.v. Det enda märkliga är att dina rekryter, bortom att du spelar som dom, dyker upp i sina ursprungliga outfits. Konstigt. Jag bytte ju deras kläder av en anledning.

Tack för svaret!
Menar du i t.ex cutscenes och så? Eller ändrar dom outfits när du inte spelar som dom? Så ifall du sätter en outfit på en karaktär, sen spelar med en annan ett tag, så har den originaloutfit nästa gång du väljer den?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_79617:

Nog måste det vara lite bättre än tvåans töntiga "irriterande media-influencers med färgglada edgy tonårskläder"-tema.

Det här måste ju vara det mest avtändande som finns i spel?


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Det här måste ju vara det mest avtändande som finns i spel?

För mig var det det i alla fall.
Pallade 4h sen avinstallerade jag.

Redaktör
Ponny
Skrivet av bellyman:

Tack för svaret!
Menar du i t.ex cutscenes och så? Eller ändrar dom outfits när du inte spelar som dom? Så ifall du sätter en outfit på en karaktär, sen spelar med en annan ett tag, så har den originaloutfit nästa gång du väljer den?

Ja, det också. Men om du t.ex. går runt i tillhållet ser man sina rekryter (man just då inte spelar med) och då har de sina originalkläder på sig.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fulci:

Spelet har problem med dippar till mycket låga framerates, vilket syns som hack i spelet.

Här är kommentarer från andra.
https://www.reddit.com/r/watch_dogs/comments/jjokvv/hows_watc...
* "I am also getting constant stutter and massive frame drops."
* "If tell you if it didn't crash all the time"
* "rtx 3080 Mirco stutter and cant hold a solid 60fps at all time regardless of the settings."
* "Terrible. Constant stuttering."
Etc.
.
.
Mina resultat i benchmark. Runt 60 fps men konstanta hack (där staplarna faller till sub 20 plötsligt. DX11 är ospelbart, hackar konstant.

DX12
https://i.imgur.com/bZmG98F.png

DX11
https://i.imgur.com/eJ0n3An.png

Ny Game Ready driver finns nu hos Nvidia. Det är bland annat support för Watch Dogs Legion.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/drivers/

Tyvärr gjorde den ingen skillnad. Det är något väldigt konstigt med spelet. Jag testade flera gånger och en av gångerna blev det en jämn framerate utan hack till 10 fps. Men de andra gångerna blev det samma hack.

Medlem

Tydligen är det en hotfix patch till spelet på gång imorgon till PC (30 oktober).
https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2285126-Planned-mai...
.
.
Patch Notes: 
* Global performance improvements on PS4 for smoother gameplay/driving
* Made several improvements to PC performance
* Optimized performance to improve framerates for RTX GPUs
* Fixed an issue that caused framerate drops to occur when characters walk through checkpoints
* Improved the framerate performance when driving
* Fixed a freeze when switching input controllers on PC
* Fixed sporadic crashes on PS4
* Fixed sporadic crashes on Xbox One/S
* Fixed an issue that could cause the game to crash when launched on a console set to TURKISH, INDONESIAN, GREEK, ROMANIAN, HUNGARIAN, VIETNAMESE or THAI languages
* Fixed an issue that could cause the game to crash on Xbox One X when selecting a certain option in the Into the Void mission
* Fixed an issue that could cause the game to crash when browsing through the Premium Shop tabs on Xbox One

Medlem

Efter att ha spelat ett tag håller jag med recensionen. Det är ett helt ok spel, som är kul att spela. Men inget som lyfter det till ett riktigt bra spel. Jag valde inte permadöd, kanske hjälper en att fastna mer för karaktärerna i längden.

Medlem

Jag har bara spelet igenom ett par uppdrag. Det mesta känns som förväntat, varken mer eller mindre, men jag är besviken över att det än så länge är noll känsla av att vara i staden London.

Hoppas det blir bättre i takt med att jag utforskar mer av stan, men om utvecklarna tror att stans identitet sitter i att det finns vilsna fotbollar (!) att trixa med så undrar man ju om de ens har varit där?

Medlem

Gillade inte alls spelet. Känns som att världen är skum på något sätt. Allt känns bara meh.
Bilkörningen har i mina ögon blivit värre än i de två första spelen, där har ju inte bilkörningen varit kanon direkt. Det här var ingen höjdare, inte för mig i alla fall. Tråkigt att ha spenderat pengar på detta skräp. 🤮😢

Medlem

3 är ok spel man köper på rea eller om man gillar serien kanske. Låter här som vissa tycker att en 3 är som att ta i "välj passande ord".
Kommer nog själv testa i fram tiden. För många andra spel som tar prio

Medlem

Varför kör dom inte med en huvudkaraktär och tar inspiration från mr. Robot? En ungdom som lider av psykisk ohälsa som är beroende av droger och som ser hur alla lider via sociala medier etc, och som försöker hjälpa till genom hans hacking skills?

Skulle kunna bli riktigt bra.

Medlem

Har spelat 26 timmar nu och tycker spelet mognar och blir roligare med tiden.
Har kul åt konversationerna både med ai:n och karaktärerna i spelet.
Det är ju inte så att det erbjuds ett banbrytande spel men det är klart värt att spela om man har den kostymen på.
Jag kör med ett gtx 1080 ti och spelet kör hyfat på ultra,lite frameratedrops ibland och det är ju positiv att det funkar på gamla grejjer.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Specifikationer: Intel Core i7-7700, Gefore GTX 1080, 16 GB RAM. För mig flyter det smärtfritt i 60 fps, med det mesta väl uppskruvat. Tänkte kolla fler konkreta detaljer nu, men Uplay vägrar plötsligt starta spelet. Hmm! Får återkomma...

Edit: Jaha! Uplay har ju uppdaterats till Ubisoft Connect, och då hade den koden jag kört med "glömts bort". Nåväl. Uppdateras nu.

Ytterligare edit: Japp, det flyter finfint med allt på very high, och mestadels fint med allt på ultra. Har kört för det mesta på very high, då jag prioriterat flytet.

Hur fan är det möjligt?

Jag kör på medium/high på det mesta med 2080 Super, 32GB ram och i5 9600K @4.9Ghz

Får sällan 60 FPS, bara när inget händer...
Vilken upplösning kör du?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hur fan är det möjligt?

Jag kör på medium/high på det mesta med 2080 Super, 32GB ram och i5 9600K @4.9Ghz

Får sällan 60 FPS, bara när inget händer...
Vilken upplösning kör du?

Samma här, Kör med ett 2080super samt i9 10900k. Visst, I lite mindre krävande ställen och inomhus så har jag cirka 90-110 fps allt ultra 1080p, men såfort jag kör igenom staden i allt ultra så ligger den på 50-60 fps, Fått ta ner allt till Medium typ för att konstant ha 80-100 fps vart jag än är...

och detta är i 1080p...... väldigt konstigt samt dåligt optimerat spel ....

Medlem

2 av 5 kanske. låter som ni är betygsnälla denna gången he he.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SimonMalmo:

Samma här, Kör med ett 2080super samt i9 10900k. Visst, I lite mindre krävande ställen och inomhus så har jag cirka 90-110 fps allt ultra 1080p, men såfort jag kör igenom staden i allt ultra så ligger den på 50-60 fps, Fått ta ner allt till Medium typ för att konstant ha 80-100 fps vart jag än är...

och detta är i 1080p...... väldigt konstigt samt dåligt optimerat spel ....

Extremt dåligt optimerat då... Du har en markant bättre processor än jag, och kör bara i 1080 (jag kör 1440) och ändå får du i princip samma FPS....

Så sjukt

123
Skriv svar