Härmed proklamerar jag 2020 som backloggens år!

Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Gorde ett storköp på nästan alla PS4-titlar jag missat, så jag tror jag köpte runt 10-15 spel på ett köp...

Vilka, om man får fråga? Jag har bara Persona 5 kvar typ, sen så Crash 4 som kommer ut snart. Ghost of Tsushima lirar jag på PS5 istället.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Har en jäkla massa spel på Steam wishlisten hade minst 1000 nu har jag 510 ish. Sen så har man ju konsolfronten där backloggen är flera mil lång

Medlem

Höstuppdatering:

Backlogg vid årets början: 50
Antal avklarade spel: 12 (+6 via GamePass/PSN)
Inköpta spel: 0
Återstående: 38 (-12)

Årets målsättning var att minska 25% så nu går jag för 50%

Kommer dock bli svårt att motstå inköp under hösten med tanke på PS5, men jag har ju i princip hela PS4-generationen av titlar kvar. Så det får räcka med onlineutbudet. Senaste köpet var RDR2 hösten 2018...

Medlem

Har gått in hårt nu efter sommaren för att klara upp min backlog.

Reglerna är

  • Inga Bundles

  • Köp inga nya spel om du inte tänker spela dom direkt

  • Visualisera listan och ha den som bakgrundsbild och håll den uppdaterad

Tycker det går bra än så länge. Problemet jag har är väl delvis att spelen i backloggen inte är jämt fördelade mellan alla genrer vilket nog kommer ställa till det lite. Något jag dock är är väldigt nöjd över är just att jag slutade med bundles.

Det finns ingen poäng med att jag ska få 10 spel i månaden av humble monthly exempelvis när jag inte har tid att spel dom. Och rent filosofiskt så ogillar jag att ett företag ska i praktiken avgöra vad jag ska spela. Då är det bättre att man köper dom spelen man faktiskt vill ha istället och supportar dom som faktiskt gör spel man vill spela.

Januari:
Köpta(0 st). Klarade (3 st).
Februari:
Köpta(4 st). Klarade (3 st).
Mars:
Köpta(5 st). Klarade (4 st).
April:
Köpta(0 st). Klarade (1 st).
Maj:
Köpta(2 st). Klarade (4 st).
Juni:
Köpta(8 st). Klarade (0 st).
Juni:
Köpta(0 st). Klarade (6 st).
Augusti:
Köpta(15 st). Klarade (0 st).

Augusti
[li]Köpta(15 st):
[/li]

  • Blair Witch - PS4

  • Yakuza Kiwami - PS4

  • Yakuza Kiwami 2 - PS4

  • Yakuza 0 - PS4

  • A Plague Tale: Innocence - PS4

  • Assassin's Creed: Unity - PS4

  • Assassin's Creed: Syndicate - PS4

  • Middle-Earth: Shadow of War - PS4

  • Shadow of the Tomb Raider - PS4

  • The Dark Pictures Anthology - PS4

  • Greed Fall - PS4

  • Story of Seasons: Friends Of Mineral Town - Switch

  • The Wonderful 101 Remastered - Switch

  • GTA - PS1

  • Jurassic Park Warpath - PS1

  • The Lost World -PS1 (Räknas ej, har redan spelet)

Klarade (0 st):

Aktuell poäng: -16

Som sagt. augusti månad blev nog årets värsta med hela 16st inköpta spel. Också så 0 st oklarade. Försökte under månaden att spela både Greed Fall och Assassins Creeed Unity och kom en bra bit i bägge. Men det sluta med att jag la dom på hyllan.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Har tyvärr tappat det och köpt två spel på Steam, Human Resource Machine och Among Us. Min ursäkt är att de är små spel "som egentligen inte räknas in".

Juste ja, jag köpte Persona 5 Royal också. Ridå.

Seriöst: riktigt nöjd ändå med detta spelår, har bara köpt två spel på Steam (som knappast räknas) och istället fokuserat på AAA-konsolspel.


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare
Skrivet av serdyllon:

Höstuppdatering:

Backlogg vid årets början: 50
Antal avklarade spel: 12 (+6 via GamePass/PSN)
Inköpta spel: 0
Återstående: 38 (-12)

Årets målsättning var att minska 25% så nu går jag för 50%

Kommer dock bli svårt att motstå inköp under hösten med tanke på PS5, men jag har ju i princip hela PS4-generationen av titlar kvar. Så det får räcka med onlineutbudet. Senaste köpet var RDR2 hösten 2018...

Härligt! Kämpa på!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Dohman:

Har tyvärr tappat det och köpt två spel på Steam, Human Resource Machine och Among Us. Min ursäkt är att de är små spel "som egentligen inte räknas in".

Juste ja, jag köpte Persona 5 Royal också. Ridå.

Seriöst: riktigt nöjd ändå med detta spelår, har bara köpt två spel på Steam (som knappast räknas) och istället fokuserat på AAA-konsolspel.

Ja, som jag ser det så är det ju framförallt slentrianköpandet jag själv vill komma åt (och faktiskt spela det jag en gång i tiden lagt pengar på...).


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

Här ångar det på och en bunt till med avklarade spel har det blivit under september: Tell Me Why, Fractured Minds, Halo: Reach och Titanfall 2.

Tell Me Why var riktigt trevligt, älskar Dontnods spel. Halo Reach är nice, men höjdpunkten var Titanfall 2. Satfläsk vad bra det var! Rekommenderas varmt om ni också har missat det.

Inga inköpta spel.

Avklarade spel 2020: 29
Antal spel från backloggen: 20
Inköpta spel: 4


signatur

Jump in.

Backloggens befriare

Sådär!
The Witcher: Enhanced Edition avklarat!
Whow! Phew! Äntligen!
Vilket spel! I alla fall delvis. Spelmekaniken kanske inte är all there, men så farligt tyckte jag inte att det var heller.
Nu ska jag bara knipa de där fristående äventyren som ingår. Ska bli kul, sen dyker jag rakt in i TW2 för en omspelning utav det!

Har också infört en regel för mig själv, att jag måste klara av minst tre titlar innan jag får göra en omspelning...

Avklarade spel 2020: 20
Antal spel checkade från backloggen: 15
Inköpta spel 2020: 6
Värde: -4


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jag har lagt sista månaderna på ac odyssey och rdr2 enbart, men iaf gjort nästan allt som finns att göra där. Svårt att hinna mer när man har en bebis, så är lite orolig att inte ha den tiden jag vill med cyberpunk


signatur

//monster

Backloggens befriare
Skrivet av monsterbenke:

Jag har lagt sista månaderna på ac odyssey och rdr2 enbart, men iaf gjort nästan allt som finns att göra där. Svårt att hinna mer när man har en bebis, så är lite orolig att inte ha den tiden jag vill med cyberpunk

Det är ju inga munsbitar till spel heller, direkt =D


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Det är ju inga munsbitar till spel heller, direkt =D

lite skoj ska man ju ha :> hinner lite crusader kings 3 mellan också


signatur

//monster

Ambassadör
Xbox

Det rasslar vidare i spelskörden: The Touryst, Wandersong, Hidden Trough Time, Thunder Paw, Explosive Jake, Spencer och Warlock's Tower har klarats av sedan sist. Även strukit två spel ur backloggen efter att ha testat och funnit att de varit skitspel: Mecho Tales och Shadow of Loot Box.

Avklarade spel 2020: 38
Antal spel från backloggen: 27
Inköpta spel: 4


signatur

Jump in.

Medlem

https://backloggery.com/denkaforss

Har en del att bita i men räknar bort PC


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Ambassadör
Xbox

Fler spel har klarats av senaste tiden: OXENFREE, Devious Dungeon, Batman: The Telltale Series och Afterparty.

Avklarade spel 2020: 42
Antal spel från backloggen: 30
Inköpta spel: 4


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Fler spel har klarats av senaste tiden: OXENFREE, Devious Dungeon, Batman: The Telltale Series och Afterparty.

Avklarade spel 2020: 42
Antal spel från backloggen: 30
Inköpta spel: 4

Jäklar vad du härjar på! Bra jobbat!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

The Last of Us Part II var det senaste som köptes in och klarades.

Planerar att köpa in Ghost of Tsushima också, men annat än det så är det faktiskt mest PS Plus spel som betas av just nu i sakta mak. Tar hem de spel man missade när de var nya, håller på med det sista just nu på Rise of The Tomb Raider.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Fler spel har klarats av senaste tiden: OXENFREE, Devious Dungeon, Batman: The Telltale Series och Afterparty.

Avklarade spel 2020: 42
Antal spel från backloggen: 30
Inköpta spel: 4

Grymt bra jobbat! Har du statistik på hur många av dessa varvade du inte utan helt enkelt kastade in handduken på för att det var tråkigt/dåligt?

Hur var Oxenfree förresten? Har också det i min backlog.


signatur

I'm like you, I have no name.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dohman:

Grymt bra jobbat! Har du statistik på hur många av dessa varvade du inte utan helt enkelt kastade in handduken på för att det var tråkigt/dåligt?

Hur var Oxenfree förresten? Har också det i min backlog.

Tack! De där senaste 4 spelen är alla 100%-ade... Bara Mecho Tales (usla kontroller) och Shadow of the Loot Box (åksjukeframkallande) som jag slängt åt skogen i år.

OXENFREE var riktigt bra, udda, men bra. Gick in utan att veta så mycket om det, och blev väldigt positivt överraskad. Kräver flera genomspelningar för att riktigt komma till sin rätt dock. 4/5 skulle jag slänga till med, rekommenderas!

Afterparty från samma utvecklare var helt ok, inte lika bra som OXENFREE dock. Knäppt och en del bra dialoger.


signatur

Jump in.

Backloggens befriare

Då var jag klar med min andra genomspelning av The Witcher 2: Assassin of Kings

Väldigt bra spel! Blir fortfarande lite imponerad. Väldigt dåligt stridssystem dock.
Vet inte riktigt vad jag ska ta tag i nu, men håller i alla fall avslutandet av trilogin tills XSX och patchen dit kommer.
För att inte nämna att jag behöver klara 3 andra spel innan dess. Får fundera lite vad det blir härnäst.

Avklarade spel 2020: 21
Antal spel checkade från backloggen: 15
Inköpta spel 2020: 6
Värde: -5


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du är en inspiration för oss alla!

Kraftigt offtopic. Men vad hände med Ghostrunner försening? Vet inte vem de var som skrev artikeln, men fanns igår att de skulle vara försenat, men sen idag så hade det ju släppts ändå såg jag. Och artikeln var mystiskt försvunnen!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kennyg123:

Kraftigt offtopic. Men vad hände med Ghostrunner försening? Vet inte vem de var som skrev artikeln, men fanns igår att de skulle vara försenat, men sen idag så hade det ju släppts ändå såg jag. Och artikeln var mystiskt försvunnen!

Skrev vi en artikel som nu försvunnit? Vi fick preview-kod för ett par veckor sedan, som skulle övergå i review.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skrev vi en artikel som nu försvunnit? Vi fick preview-kod för ett par veckor sedan, som skulle övergå i review.

Ja, en artikel om att de skulle bli försenat. Är ju nästan helt hundra på att de var här. Men måste väl antagligen blandat ihop de med någon annan sida ifall ni inte vet något om det. Kollade iaf runt lite och de var visst till Switch det var försenat.

Medlem

Blev ganska precis klar med ett Super Mario-race!

Inte ägt ett Nintendo sen SNES så nu var det dags blåsa igenom Super Mario 64, Super Mario Sunshine, Super Mario Galaxy och Super Mario Odyssey på Switchen. Tyvärr inget SMG2 då men hoppas på att det kommer senare.


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Har idag, för första gången någonsin startat upp Europa Universalis IV.

Det tog cirka två timmar att beta av alla tutorials. (Lite pga att jag grottade runt i menyerna mer än vad jag egentligen behövde.) Och då är jag ändå en van Stellaris spelare.

Verkar lovande. Även om jag inser att mitt bankkonto förmodligen lär hata mig, pga. alla dessa DLC jag förmodligen kommer känna mig tvingad att inhandla framöver.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Fan då, har inte uppdaterat sen augusti, och jag minns fan inte vad jag gjorde i september...

Oktober bör vara något åt det här hållet:

Januari:
Köpta(0 st). Klarade (3 st).
Februari:
Köpta(4 st). Klarade (3 st).
Mars:
Köpta(5 st). Klarade (4 st).
April:
Köpta(0 st). Klarade (1 st).
Maj:
Köpta(2 st). Klarade (4 st).
Juni:
Köpta(8 st). Klarade (0 st).
Juni:
Köpta(0 st). Klarade (6 st).
Augusti:
Köpta(15 st). Klarade (0 st).
September:
Köpta(? st). Klarade (?st).
Oktober:
Köpta(2st). Klarade (3st).

Oktober:

Köpta(2 st):

  • Shantae - Switch

  • Shantae: Risky's Revenge - Switch

  • Doom 64 - Switch (Räknas ej, finns redan i backloggen

Klarade (3 st):

  • Silent Hill 3 - PS2

  • Man of Medan - PS4

  • Splatterhouse - PS3

Aktuell poäng: -15

Ska se om jag kan få ihop september månad också. Kan vara så att jag varken spela klart något den månaden.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Backloggens befriare
Skrivet av Fader Konungen:

Fan då, har inte uppdaterat sen augusti, och jag minns fan inte vad jag gjorde i september...

Oktober bör vara något åt det här hållet:

Januari:
Köpta(0 st). Klarade (3 st).
Februari:
Köpta(4 st). Klarade (3 st).
Mars:
Köpta(5 st). Klarade (4 st).
April:
Köpta(0 st). Klarade (1 st).
Maj:
Köpta(2 st). Klarade (4 st).
Juni:
Köpta(8 st). Klarade (0 st).
Juni:
Köpta(0 st). Klarade (6 st).
Augusti:
Köpta(15 st). Klarade (0 st).
September:
Köpta(? st). Klarade (?st).
Oktober:
Köpta(2st). Klarade (3st).

Oktober:

Köpta(2 st):

  • Shantae - Switch

  • Shantae: Risky's Revenge - Switch

  • Doom 64 - Switch (Räknas ej, finns redan i backloggen

Klarade (3 st):

  • Silent Hill 3 - PS2

  • Man of Medan - PS4

  • Splatterhouse - PS3

Aktuell poäng: -15

Ska se om jag kan få ihop september månad också. Kan vara så att jag varken spela klart något den månaden.

Irriterande när man kommer på att man missat sådär, men gillar din sammanfattning oavsett


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Två spel avklarade sedan sist, även om jag inte är helt färdig med det ena, det kommer jag väl aldrig att bli, eftersom att det följt mig i snart 20 år. Men har äntligen klarat alla kampanjeuppdrag till Age of Empires 2: Definitive Edition.
Det andra spelet Earthlock: Festival of Magic var ett mysigt litet norskt JRPG, är väl enklast att beskriva det som. Överraskade mig en hel del. Lite lagom långt turbaserat RPG.
Frågan är vad man ska ge sig in på härnäst.

Avklarade spel 2020: 23
Antal spel checkade från backloggen: 17
Inköpta spel 2020: 6
Värde: -5


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Trevligt @keffkebab! Jag gav upp på Age of Mythology: Extended Edition för några månader sen trots att jag älskade trean. Det berodde på att det var buggigt, units försvann lite hur de ville. Ospelbart och jag hittade inget på Google.

Sen hade jag tyvärr gett upp på Persona 5 efter 30 timmar, för mycket av en chore enligt mig. Plockade upp L.A. Noire ur backloggen istället och störtgillade det, trots 30 cappade fps. Skitskönt att slippa all komplexitet och allt plotter som Persona 5 bjöd på.


signatur

I'm like you, I have no name.

Skriv svar