Netflix verkar ha skrot(um)at Nilfgaards pungrustningar

Robot
Netflix verkar ha skrot(um)at Nilfgaards pungrustningar

The Witcher blev med ens en slätare upplevelse!

#netflix, #the-witcher


Medlem

Hur ser han ut som en pung? Fattar inte..

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Hur ser han ut som en pung? Fattar inte..

I förra säsongen såg rustningarna ut som pungar typ. Inte på bilderna ovan 🙂

Medlem

De nya rustningarna är såklart finare, men jag störde mig mindre på pungrustningarna än jag trodde när jag väl tittade genom serien. Det var ju ett rejält hallå på Internet förra sommaren om hur fula de var och hur lågbudget serien kommer att bli. Det kanske hjälpte att gå in med sänkta förväntningar, för The Witcher var den näst bästa nya serien jag såg ifjol. (Ingen slår The Mandalorian, inte ens Geralt.)


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Nu ser dom mer ut som i the Witcher 3👌🏻
I like it

Gnällkuk

Sådär ja! Fem poäng för rustningen, fem poäng för ordvitsen. 10/10.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Frilansare
Skrivet av Saurfange:

Hur ser han ut som en pung? Fattar inte..

Har petat in bild på den gamla rustningen nu, som referens!

Medlem

Nu blev det ju riktigt bra!

Medlem
Medlem

Tänkte inte så mycket på förra designen men det här är helt klart snyggare!

Medlem

Bättre absolut, men denna witcher produktion verkar ha något problem med rustning för låren alltså.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

(Ingen slår The Mandalorian, inte ens Geralt.)

The Mandalorian tappade helt fart efter 3-4 avsnitt. Storyn eller innehållet blev slät som fil. Helt okej serie att kika igenom ändå.

Enda jag egentligen gång på gång störde mig på med serien Witcher, var skådespelarnas färgade kontaktlinser. Låt iris jobba på fritt... så folk ser det. Människors uttryck och ansikten blir bara platt när inte de där zoomlinserna agerar naturligt.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

The Mandalorian tappade helt fart efter 3-4 avsnitt. Storyn eller innehållet blev slät som fil. Helt okej serie att kika igenom ändå.

Serien började på en hög topp med härlig atmosfär och vackra scener, som sen gick gradvis nedåt för att i slutet börja gå lite uppåt igen. Hoppas den fortsätter den kurvan i säsong 2.

Skrivet av GooGeL:

Enda jag egentligen gång på gång störde mig på med serien Witcher, var skådespelarnas färgade kontaktlinser. Låt iris jobba på fritt... så folk ser det. Människors uttryck och ansikten blir bara platt när inte de där zoomlinserna agerar naturligt.

Japp. Är säkert en budgetfråga, men hade gärna sett att de använde CG istället för linser, så vi kunde se de katt/ormögoneffekter som böckerna nämner att Gertalt's ögon får i vissa situationer för att inte bli bländad av starkt ljus.

Inaktiv
Skrivet av GooGeL:

The Mandalorian tappade helt fart efter 3-4 avsnitt. Storyn eller innehållet blev slät som fil. Helt okej serie att kika igenom ändå.

Enda jag egentligen gång på gång störde mig på med serien Witcher, var skådespelarnas färgade kontaktlinser. Låt iris jobba på fritt... så folk ser det. Människors uttryck och ansikten blir bara platt när inte de där zoomlinserna agerar naturligt.

Jag kände precis tvärtom att den började svagt och avslutade starkt men smaken är som baken. Oavsett är jag taggad på säsong 2 imorgon!

On topic: jag tyckte nog mer rustningarna såg trattiga ut i första säsongen, lite för mycket "high fantasy". Så ser klart mycket bättre ut i mina ögon!

FM-guru
F.d. Sisyr

De gamla rustningarna var vansinnigt fula. Oklart hur de ens blev en del av produktionen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

De gamla rustningarna var vansinnigt fula. Oklart hur de ens blev en del av produktionen.

Dom beskrivs så i de tidigare böckerna. Dom utvecklas i takt med att Nilfgaard blir rikare och erövrar mer mark.

Medlem

Najs! Jag gillar att skaparna lyssnade och inte dampade.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Frilansare
Skrivet av Ruskendrul:

Dom beskrivs så i de tidigare böckerna. Dom utvecklas i takt med att Nilfgaard blir rikare och erövrar mer mark.

Det där vill jag ha ett citat på, från böckerna! Att de beskrivs som rynkiga säckar, alltså.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ruskendrul:

Dom beskrivs så i de tidigare böckerna. Dom utvecklas i takt med att Nilfgaard blir rikare och erövrar mer mark.

Skrivet av Joakim Bennet:

Det där vill jag ha ett citat på, från böckerna! Att de beskrivs som rynkiga säckar, alltså.

Det stämmer inte. Designen beskrivs inte i detalj, utan det pratas mest om färger. Att rustningen är svart, att officerare har mer dekorationer i form av silver etc.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Dom beskrivs så i de tidigare böckerna. Dom utvecklas i takt med att Nilfgaard blir rikare och erövrar mer mark.

I så fall borde några stackare få springa runt med gamla rustningar i nya avsnitten, för att visa upp att det sker kontinuerligt, som i verkliga världen när vi inför nya uniformer osv.

Medlem

Det var väl nån inzoomning i nån scene men annars så märkte jag inte av att det var så särskilt mycket av dickpouches. Men tror inte det kommer göra nån skillnad

Skrivet av Pjotor:

Ingen slår The Mandalorian, inte ens Geralt

This is the way!

Medlem
Skrivet av Kyraal:

hade gärna sett att de använde CG istället för linser, så vi kunde se de katt/ormögoneffekter som böckerna nämner att Gertalt's ögon får i vissa situationer för att inte bli bländad av starkt ljus.

När jag sitter 25 cm från bilden(4K@55tum) och kollar första avsnittet från 11:41 till 12:03 så ser jag inte linskanterna, speciellt i de vinklar när han tittar bort och man ser sidan av ögongloben. Jag utgick då från att det var just CG och inte linser.

OM det är linser så är det verkligen de tunnaste jag sett, eller i det här fallet, inte sett!

Medlem

Läste runt lite om detta tidigare i år. Snubben som designade dem behövde göra ca 200 stycken och fick väldigt lite tid på sig att göra dem. Tydligen fick de inte se ut som vanliga rustningar också (enligt honom).

Av någon anledning fick han göra pung rustningen och ingen stoppade honom förrän det var försent att göra om 200 rustningar så det blev som det blev. Han fick också sparken direkt efter han var färdig.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Läste runt lite om detta tidigare i år. Snubben som designade dem behövde göra ca 200 stycken och fick väldigt lite tid på sig att göra dem. Tydligen fick de inte se ut som vanliga rustningar också (enligt honom).

Av någon anledning fick han göra pung rustningen och ingen stoppade honom förrän det var försent att göra om 200 rustningar så det blev som det blev. Han fick också sparken direkt efter han var färdig.

Pungspark?

Inaktiv
Skrivet av Arcadia:

I så fall borde några stackare få springa runt med gamla rustningar i nya avsnitten, för att visa upp att det sker kontinuerligt, som i verkliga världen när vi inför nya uniformer osv.

Jag håller med, och kan ta ett svenskt exempel: serien 91:an, där har 91:an den äldre svenska uniformen, och 87:an har den nyare.

Sen tror jag (det var länge sedan jag läste den serien), att nya tecknare gjort den mer "up to date".

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Jag håller med, och kan ta ett svenskt exempel: serien 91:an, där har 91:an den äldre svenska uniformen, och 87:an har den nyare.

Sen tror jag (det var länge sedan jag läste den serien), att nya tecknare gjort den mer "up to date".

Vilket är helt korrekt, jag tänker också på upprustningen vid andra världskriget, där svenska soldater till och med gick runt med två generationer gammal materiel, exempelvis karolinerhatten från första världskriget. Eller att hemvärnet fram till 90-talet ibland gick runt med vadmalsuniform från andra världskriget, bla vinteruniformer.

Det är extremt sällan som en armé byter uniform över en natt. Till och med marinkårssoldater gick runt med gröna persedlar under Irak-kriget pga att det tog för lång tid att trolla fram ökenfärgad dito.

Medlem

Men jävlar vilka fula rustningar. värre än Dragon age. Dom har ju facit, ska det vara så svårt att göra snygga rustningar. Underligt.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

När jag sitter 25 cm från bilden(4K@55tum) och kollar första avsnittet från 11:41 till 12:03 så ser jag inte linskanterna, speciellt i de vinklar när han tittar bort och man ser sidan av ögongloben. Jag utgick då från att det var just CG och inte linser.

OM det är linser så är det verkligen de tunnaste jag sett, eller i det här fallet, inte sett!

Jag kommer dock ihåg intervjuer med honom där han pratade om att han var nära att permanent skada sina ögon på grund av linserna han hade när han spelade in Flixtcher, men jag kollade precis på den scenen du nämnde och det ser ju nästan för bra ut för att vara linser. Vet dock inte hur bra de är nu för tiden

Medlem

Ser bättre ut, kommer sakna alla memes dock


signatur

"Deep into that darkness peering, Long I stood there, wondering, fearing." - Reaktion till Goodbye Volcano High

12
Skriv svar