Götta ner er i ny Demon's Souls-trailer

Robot
Götta ner er i ny Demon's Souls-trailer

Nyversionen till Playstation 5 ser köttigt bra ut.

#demons-souls, #ps5, #remake


Medlem

Satan vad vackert det är!

Medlem
NuZ
Testpilot

Sweet!! <3


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

"Demon's Souls släpps inte till pc..."

...än.

Med tanke på merparten av de senaste Fromsoft-spelen släpps till PC är det ganska hög sannolikhet det här spelet gör det med. Skulle inte förvåna mig alls om misstaget att visa PC-release vid revealtrailen, handlade mer om att de råkade visa för mycket för tidigt.

Själv vill jag ha minst 100fps i ett sådant här spel, får PS5 ens 60fps?

Edit: Ah just det, remaken görs tydligen inte av Fromsoftware utan Bluepoint Games. Aja vi får se, tror chansen för en PC release är ganska stor oavsett.

Medlem

Jösses vad tjusigt!

Dex
Medlem

Det här gillar vi! Vet inte om jag klarar av så här svåra spel längre, men jäklar vad snyggt! Lite next-gen känsla helt klart!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

"Demon's Souls släpps inte till pc..."

...än.

Med tanke på merparten av de senaste Fromsoft-spelen släpps till PC är det ganska hög sannolikhet det här spelet gör det med. Skulle inte förvåna mig alls om misstaget att visa PC-release vid revealtrailen, handlade mer om att de råkade visa för mycket för tidigt.

Själv vill jag ha minst 100fps i ett sådant här spel, får PS5 ens 60fps?

Finns Demons Souls till PC? Är det From Software som gör det här spelet? Jag skulle nog utgå från att det inte kommer, snarare än det omvända.

The Ashen One

Precis som Bloodborne sålde in PS4an för mig så gör även Demon's Souls det för ett givet köp av PS5. Dock så har jag spelat Demon's Souls på PS3an, men det drar inte ner suget ett dugg. 10/10 Must have!

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Precis som Bloodborne sålde in PS4an för mig så gör även Demon's Souls det för ett givet köp av PS5. Dock så har jag spelat Demon's Souls på PS3an, men det drar inte ner suget ett dugg. 10/10 Must have!

Tänk om ryktena kring en Bloodborne PS5 remake är sanna...ohhhhh

Medlem

Ååh är så satans taggad!!!!

Skrivet av EYEtriforce:

Tänk om ryktena kring en Bloodborne PS5 remake är sanna...ohhhhh

Känns ju inte direkt nödvändigt då grafiskt är det inte daterat. Däremot en 60fps patch skulle kunna vara fint!

Medlem
Skrivet av Zixtus:

Finns Demons Souls till PC? Är det From Software som gör det här spelet? Jag skulle nog utgå från att det inte kommer, snarare än det omvända.

Se edit. Tror som sagt tanken fortfarande är PC-release men Sony ville inte marknadsföra spelet så i början pga risk att färre köper en PS5 då. Och exklusiva spel blir allt mindre vanliga numera, det bara är så. For better or worse.

Medlem

Sony äger denna IP, de lär knappast släppa ett spel som detta inom en snar framtid till PC. Jag önskar så vore fallet men det är bara en dröm, Sony är inte i samma läge som Microsoft. Exklusiva spel kan sälja konsoler, hade Microsoft inte haft Halo tvivlar jag på att Xbox blivit lika stort som det blev.

Medlem

Satan vad vackert!

Och vilken snabb hiss!

Medlem

Valde 480p i Youtube för att inte slösa bandbredd nu under corona.
Tycker inte det var något speciellt.
Ser ju lika illa ut som tidigare.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Tänk om ryktena kring en Bloodborne PS5 remake är sanna...ohhhhh

Skulle dubbeldippa om de släppte en easy-mode patch. Spelet är grymt, men att starta om så långt bak varje gång jag dog gjorde att jag fick inse att vissa spel helt enkelt är för svåra för en gammal räv. Med lite tätare checkpoints hade jag säkert försökt hårdare.

Hur skulle ni säga att Demon Souls är i svårighetsgrad jämfört med Bloodborne?

Medlem

Hade det inte varit för att PS5an är slutsåld fram tills nästa jul hade detta spelet gjort att jag köpt en direkt.

Medlem

Intervju med utvecklarna.

* Två lägen: 4k 30fps eller "Dynamisk 4K" och 60fps, han nämner inget om raytracing är avslaget i performanceläget vad jag kunde höra.
* Möjlighet att köra i "fractured" mode där allt är spegelvänt, fiendeplacering, korridorer etc.
* Låter som att de har ändrat i princip ingenting gameplay-mässigt från originalet
* Inget nytt content i form av "6th archstone".

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Skulle dubbeldippa om de släppte en easy-mode patch. Spelet är grymt, men att starta om så långt bak varje gång jag dog gjorde att jag fick inse att vissa spel helt enkelt är för svåra för en gammal räv. Med lite tätare checkpoints hade jag säkert försökt hårdare.

Hur skulle ni säga att Demon Souls är i svårighetsgrad jämfört med Bloodborne?

Jag såg det som en chans att grinda souls, om du dödar samma mobs på vägen till din kropp bygger man upp en fin souls-bank.
- Demon souls var för mig lite svårare än bloodborne, men jag misstänker att det var för att det var det första souls-spelet jag spelade. Idag är det inte lika lätt att säga vilket som är svårare/enklare. Båda har sina finurliga bossar.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Ska bli kul at återvända till detta spel

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Intervju med utvecklarna.

* Två lägen: 4k 30fps eller "Dynamisk 4K" och 60fps, han nämner inget om raytracing är avslaget i performanceläget vad jag kunde höra.
* Möjlighet att köra i "fractured" mode där allt är spegelvänt, fiendeplacering, korridorer etc.
* Låter som att de har ändrat i princip ingenting gameplay-mässigt från originalet
* Inget nytt content i form av "6th archstone".

https://www.youtube.com/watch?v=hRvJwy6sDIA&t=1164s

Vi som kör i 1080p borde få köra 120fps, det vore trevligt

Medlem

Enda spelet än så länge som på allvar ser next gen ut måste jag säga.
Mn det ska bli kul när fler spel kommer i framtiden som tar vara på hårdvaran.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Intervju med utvecklarna.

* Två lägen: 4k 30fps eller "Dynamisk 4K" och 60fps, han nämner inget om raytracing är avslaget i performanceläget vad jag kunde höra.
* Möjlighet att köra i "fractured" mode där allt är spegelvänt, fiendeplacering, korridorer etc.
* Låter som att de har ändrat i princip ingenting gameplay-mässigt från originalet
* Inget nytt content i form av "6th archstone".

https://www.youtube.com/watch?v=hRvJwy6sDIA&t=1164s

Jag kollade på hela videon.

Jag är nog lite skeptisk till att dom verkar vara för trogna orginalet.
Jag har inte spelat Demon Souls utan bara Dark Souls 1-3.

Men även om jag gillar mycket att spelen så finns det en del som är rätt kasst också.
Och det här är ett spel som släpptes innan dessa så jag är lite orolig över att utvecklingen som skedde inte finns med samtidigt som jag hatade lvl och multiplayer systemet som jag upplevde som trasiga. Soul lvls är ju ett skämt, så jag hoppas inte att Demon Souls kommer ha samma problem.

Och sen så ser jag inga problem med att lägga till content som 6:e archstone och annan cut content eller eget material, det skulle ge mervärde till de som redan klarat orginalet.
Litar dom inte på sin egen förmåga och är för försiktiga?

Aja, jag väntar väl på recensioner och köper det på REA ifall det får de problemen som jag erfar.
Något som dock kan underlätta är laddningstiderna, så det kanske inte blir lika irriterande att dö längre, så tålamodet inte påverkas lika hårt.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

* Möjlighet att köra i "fractured" mode där allt är spegelvänt, fiendeplacering, korridorer etc.

Enklare och mer pro att bara ändra kontrollerna, fram är bak, höger är vänster osv.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Intervju med utvecklarna.

* Två lägen: 4k 30fps eller "Dynamisk 4K" och 60fps, han nämner inget om raytracing är avslaget i performanceläget vad jag kunde höra.
* Möjlighet att köra i "fractured" mode där allt är spegelvänt, fiendeplacering, korridorer etc.
* Låter som att de har ändrat i princip ingenting gameplay-mässigt från originalet
* Inget nytt content i form av "6th archstone".

https://www.youtube.com/watch?v=hRvJwy6sDIA&t=1164s

1:35 "ps3 legacy version"
Jaha jo men visst!

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Spelet är grymt, men att starta om så långt bak varje gång jag dog gjorde att jag fick inse att vissa spel helt enkelt är för svåra för en gammal räv. Med lite tätare checkpoints hade jag säkert försökt hårdare.

Hur skulle ni säga att Demon Souls är i svårighetsgrad jämfört med Bloodborne?

Hehe, i princip varje spel sedan Demons Souls har kritiserats av fansen för att det anpassas mer och mer till "casuals" och helt enkelt förenklas. Exempelvis genom att det finns för många och är för tätt mellan varje checkpoint/bonfire. Med andra ord, det är inte enklare. Samtidigt är Bloodborne och Sekiro de spelen som sticker ut mest när det gäller spelstil, så en sköld kan vara tillräckligt för att detta ska passa dig bättre.

Medlem
Skrivet av vamp:

Hehe, i princip varje spel sedan Demons Souls har kritiserats av fansen för att det anpassas mer och mer till "casuals" och helt enkelt förenklas. Exempelvis genom att det finns för många och är för tätt mellan varje checkpoint/bonfire. Med andra ord, det är inte enklare. Samtidigt är Bloodborne och Sekiro de spelen som sticker ut mest när det gäller spelstil, så en sköld kan vara tillräckligt för att detta ska passa dig bättre.

While true, så är Dark Souls, BB ändå inte särskilt casual när man ställer dessa mot majoriteten av andra spel.
Jag är så jäkla sugen på detta men som de flesta får man ingen PS5a på launch

Förövrigt verkar ju Bluepoint löjligt duktiga på att göra remakes trogna till orginalet men ändå sjukt snyggt. De vore nog just nu min drömstudio för remake av tex Dead Space eller annat valfritt favoritspel från förr.

Medlem

Det ser riktigt läckert ut. Man blir lite sugen på en PS5a, men ne, nöjer mig med PC hehe. Men som nämnts, bara hoppas på en PC-release i framtiden.

Det får mig bara att drömma om Elden Ring mer(är det ens möjligt?) och vad FromSoftware pysslar med. Jag hoppas innerligt att dom skippar nuvarande konsoler och går next-gen/PC only, så Miyazaki kan göra sitt magnum opus utan kompromisser.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Skulle dubbeldippa om de släppte en easy-mode patch. Spelet är grymt, men att starta om så långt bak varje gång jag dog gjorde att jag fick inse att vissa spel helt enkelt är för svåra för en gammal räv. Med lite tätare checkpoints hade jag säkert försökt hårdare.

Hur skulle ni säga att Demon Souls är i svårighetsgrad jämfört med Bloodborne?

Förstår din tanke med easy-mode men tror faktiskt inte att det är en bra idé. Hela upplevelsen är designad kring euforin att bestiga höga hinder. Om det är enkelt så försvinner denna känslan.

Storyn är också så pass fragmenterad och dold så om spelet rullar på utan mothugg, alltså död och upprepning av miljöer som i sig berättar storyn, så tappar spelets värde än mer.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Så jävla snyggt jämfört med originalet! <33 Hoppas PC versionen kmr inom ett år

12
Skriv svar