Todd Howard har "svårt att föreställa sig" The Elder Scrolls VI konsolexklusivt på Xbox

Robot
Todd Howard har "svårt att föreställa sig" The Elder Scrolls VI konsolexklusivt på Xbox
Medlem

Förstår att Elder Scrolls är ett etablerat populärt varumärke osv.. Men borde inte nån prata om Starfield, som ändå är deras nästa stora grej? Och deras första nya originella varumärke sedan Elder Scrolls..

Är det ingen som undrar om det blir exklusivt till Xbox?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Checker:

Intressant läsning.

En sak jag reagerade på var hur han nämnde att dealen först går genom nästa år någon gång. Det betyder väl då att herr Spencer bara bullshittade då han låtsades vara good guy Phil och skulle "hedra" avtalen gjorda för deathloop och ghostwire.

Undrar bara vad menar du med bullshitade? På vilket sätt??

Medlem
Skrivet av Checker:

Intressant läsning.

En sak jag reagerade på var hur han nämnde att dealen först går genom nästa år någon gång. Det betyder väl då att herr Spencer bara bullshittade då han låtsades vara good guy Phil och skulle "hedra" avtalen gjorda för deathloop och ghostwire.

Juni 2021 verkar det vara som gäller.
Frågan är ju vad det betyder att Bethesda fortfarande är utgivare, antar att Microsoft kan bestämma ifall dom tycker det är viktigt?

Referens

Medlem

Vilket liv det skulle bli om dom gör Elder Scrolls till en exclusive.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Vilket liv det skulle bli om dom gör Elder Scrolls till en exclusive.

Playstation fanboys...

Medlem

För alla dom miljarderna har jag svårt att se det på PS, om dom då inte får Sony att integrera gamepass på något sätt.

NuZ
Testpilot

Kolla twitter. Där är alla Ponys och Xbots helt galna! Är en fröjd att scrolla twitter på kvällarna. Man får sig några goda skratt av alla memes


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Förstår att Elder Scrolls är ett etablerat populärt varumärke osv.. Men borde inte nån prata om Starfield, som ändå är deras nästa stora grej? Och deras första nya originella varumärke sedan Elder Scrolls..

Är det ingen som undrar om det blir exklusivt till Xbox?

Jag tror nog folk inte riktigt talar om Starfield då vi knappt inte vet någonting om spelet, därav lågt intresse i det hela. Jag hade helt glömt bort att Starfield var en grej tills du nämnde det. På din fråga om exklusivitet till Xbox så är det inget jag undrar över, då jag kommer lira det på PC oavsett om det kommer till Playstation eller inte.


signatur

"Deep into that darkness peering, Long I stood there, wondering, fearing." - Reaktion till Goodbye Volcano High

Medlem

Alltså. Han menar det igentligen inte. Går att läsa sig till.

"I would agree that is hard to imagine," Howard smiles, but offers no more on the matter.

Smiles. Han vet att så är fallet. Men än så länge har inte alla signaturer, initialer och så vidare "torkat". Tidigt nästa år blir hela affären klar. Om allt går vägen.

KoP
Medlem
Skrivet av NuZ:

Kolla twitter. Där är alla Ponys och Xbots helt galna! Är en fröjd att scrolla twitter på kvällarna. Man får sig några goda skratt av alla memes

Twitter har blivit cancer. Så det undanbedes. :'D

Medlem

Bryr mig inte så mycket. Vill dom köra ett år eller helt exklusivt till Xbox så får dom gärna göra det. Får köpa till PC istället även om jag föredrar Playstation.


signatur

PSN: MrOakenborn

NuZ
Testpilot
Skrivet av KoP:

Twitter har blivit cancer. Så det undanbedes. :'D

Haha ja det är nog steget värre faktiskt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Vilket liv det skulle bli om dom gör Elder Scrolls till en exclusive.

Morrowind var Xbox exclusive så vitt jag vet.

Förutom PC då, men det är väl precis vad det pratas om nu också.

eld
Medlem
Skrivet av Nioreh:

Morrowind var Xbox exclusive så vitt jag vet.

Förutom PC då, men det är väl precis vad det pratas om nu också.

Fast det hade enbart att göra med att ps2 inte hade kommit i närheten i specs för att kunna köra det spelet, daggerfall och arena var ju pc exklusiva

Men som vi alla vet så började elderscrolls vid oblivion, allt innan räknas inte.

Medlem

Trick question!
Det kommer till ps6 och x box z series a!

MEG
Medlem

Jag tror/hoppas att MS kommer att använda sitt uppköp som påtryckningsmedel för att sony inte ska ha exklusiva titlar, om så är fallet så kommer spelarna att gynnas.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag väljer att göra en kvalificerad gissning:

Starfield och Elderscrolls VI har båda varit under utveckling ett tag, och bägge spelen har ägnat tid och energi på att utveckla spelen till PC, Playstation, och Xbox. Det vore ekonomiskt oansvarigt att skrota hela idén med spelen till Playstation. Jag tror snarare på att storspelen kommer finnas till alla plattformar för att maximera intäkterna, medan framtida spel samt mindre spel (tänk Dishonored) kommer vara exklusiva till Xbox.

Samt, eftersom detaljerna kring uppköpet inte finns tillgängliga så är det svårt att veta hur mycket Microsoft har att säga till om innan köpet faktiskt träder i kraft under 2021, fram tills dess får vi helt enkelt vänta och se.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Jag tror de kommer göra Elderscrolls tidsexclusivt och det kommer bli livat.

Ambassadör
Xbox

Min gissning i det här är att Bethesdas spel kommer att släppas på samma sätt som andra Xbox first party-spel.


signatur

Jump in.

Medlem

Själv har jag svårt att tänka mig Todd som ansvarig för TESVI. Men det är inte upp till mig att avgöra.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Checker:

Intressant läsning.

En sak jag reagerade på var hur han nämnde att dealen först går genom nästa år någon gång. Det betyder väl då att herr Spencer bara bullshittade då han låtsades vara good guy Phil och skulle "hedra" avtalen gjorda för deathloop och ghostwire.

Vad är det här för trams? Det har varit känt sedan Bethesda-dealen blev offentlig.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Checker:

Att Spencer bullshittade?

Att Bethesda-dealen går igenom någon gång 2021 och att Deathloop/Ghostwire inte skulle påverkas oavsett. Alla inblandade har varit väldigt tydliga, inklusive Phil Spencer.

Vad är det som du tycker att det har "bullshittats" med?


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Checker:

Microsoft’s Phil Spencer has now confirmed to Bloomberg that Xbox will honour the current exclusivity deals already in place for Bethesda games, which includes Deathloop and Ghostwire

Spencer bekräftade alltså att xbox ska "hedra" avtalen... Även om Microsoft/xbox inte har något att säga till om rörande avtalen före "någon gång 2021"

Ja och vad är det som är bullshit med det?

När släpps Deathloop/Ghostwire? Finns det möjlighet att Bethesda-affären går i lås innan det?

Det är väl bra att man är tydlig om att det inte kommer att påverka de spelen oavsett? Vad är det som är bs med det?


signatur

Jump in.

Avstängd

@mortaigne
Ta inte så illa upp. Bara min åsikt om spencers uttalande och hur han låtsas vara good guy.

Jag avslutar diskussionen här.

@margy förstår vad jag menar i alla fall.

Tog bort mina tidigare inlägg från tråden då det verkade som att många blev upprörda av min åsikt. Ber om ursäkt.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Checker:

@mortaigne
Ta inte så illa upp. Bara min åsikt om spencers uttalande och hur han låtsas vara good guy.

Jag avslutar diskussionen här.

Haha, ok.


signatur

Jump in.

Skrivet av Mortaigne:

Haha, ok.

Du ska inte ta han på nåt större allvar, han har redan varit avstängd innan för att hoppa han in i trådar och försöka minimera och göra dåligt för Microsoft och Xbox.. förstår inte riktigt vad folk tjänar på att bete sej så.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Jag tror att Checkers poäng i diskussionen ovan är att det finns avtal som Spencer inte kan påverka. Sedan sitter han i intervjuer och försöker få det att låta som att man låter dessa avtal kvarstå för att man är "schyssta" trots att man egentligen inte har något annat alternativ.

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag tror att Checkers poäng i diskussionen ovan är att det finns avtal som Spencer inte kan påverka. Sedan sitter han i intervjuer och försöker få det att låta som att man låter dessa avtal kvarstå för att man är "schyssta" trots att man egentligen inte har något annat alternativ.

Hade Microsoft ringt upp dom och sagt att inte göra det exclutivt till PS så hade han som har hand om det nog gjort så för han vet att dom snart äger dom. Så han hade nog kunnat påverka set

Skrivet av Margy:

Jag tror att Checkers poäng i diskussionen ovan är att det finns avtal som Spencer inte kan påverka. Sedan sitter han i intervjuer och försöker få det att låta som att man låter dessa avtal kvarstå för att man är "schyssta" trots att man egentligen inte har något annat alternativ.

Men om nu vi säger ett av tids exklusivs spelen släpps i Februari och Microsoft tar över i juni hade dom ju bara kunnat säga släpp spelet nu till Xbox och pc. Men det säger han att han inte kommer att göra.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

12
Skriv svar