Fler alternativ för XB-Live och PS-Plus

Medlem
Fler alternativ för XB-Live och PS-Plus

Jag har tidigare bloggat om att jag vill se ett familjeabonnemang där flera kan vara uppkopplade samtidigt. Jag vill också se ett alternativ där vi inte får med spel varje månad. För att vara helt ärlig, det är väl knappast så att vi får med dom helt ”gratis”?

Största hindret är inte spelen i sig, för det finns verkligen en hel del trippel A-titlar i samlingen. Problemet är snarare att dessa titlar kommer oftast några år efter release - alltså är risken ganska stor att du redan tagit del av Nathan Drakes fjärde del i serien eller Ellie och Joels resa genom ett postapokalyptisk Amerika.

Och självklart har jag njutit av flera PS-Plus titlar genom åren, men om man ser till dom 90-spelen som finns i mitt bibliotek så kommer jag ändå upp i en skrämmande låg siffra med avklarade spel.
Jag önskar att vi i framtiden får ett alternativ där vi konsumenter inte blir påtvingade spel varje månad och i gengäld får en lägre månadskostnad.

Eller vad tycker ni andra på forumet?

Medlem

XB live har verkligen inte gett bort några spel att tala om senaste året, de satsar 100% på gamepass.

(live måste man fortfarande ha för att spela multiplayer, det är otidsenligt. På PS är det väl gratis för freetoplay titlar iaf)

Medlem
Skrivet av pacc:

XB live har verkligen inte gett bort några spel att tala om senaste året, de satsar 100% på gamepass.

(live måste man fortfarande ha för att spela multiplayer, det är otidsenligt. På PS är det väl gratis för freetoplay titlar iaf)

Den minsta hemma har en Xbox S utan skivläsare, men har dessvärre inte alltför bra koll på vilka titlar som har ingått där.

Det stämmer att det inte krävs ett PS-Plus medlemsskap vid ”F2P”-titlar, samma gäller för Nintendo med inte för Microsoft.

Backloggens befriare
Skrivet av pacc:

XB live har verkligen inte gett bort några spel att tala om senaste året, de satsar 100% på gamepass.

(live måste man fortfarande ha för att spela multiplayer, det är otidsenligt. På PS är det väl gratis för freetoplay titlar iaf)

Free to play-titlar kräver väl inte gold på xbox heller?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Free to play-titlar kräver väl inte gold på xbox heller?

Krävdes för ett tag sedan, men det kan givetvis ha ändrats.

NuZ
Testpilot

Alla onlinespel kräver Live gold på Xbox och på PS så är det väl titel vs titel inte alla? Warzone och Fortnite är utan PS+ t.ex men kanske har fel.

Ja jag håller med. Trevligt med lite spel och summan är ju för att täcka serverkostnad och de lär gå i vinst. Så de kan mycket möjligt sänka kostnaden till kanske 20kr i månaden skulle vara nått de


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Backloggens befriare
Skrivet av PGR1985:

Krävdes för ett tag sedan, men det kan givetvis ha ändrats.

Kanske också är olika på olika spel? För t.ex. Neverwinter (tror jag det heter) är ju ett f2p-mmo och kräver inte gold.


signatur

Ad hoc addendum

1
Skriv svar