Little Hope är här, och därför har vi redan en teaser från uppföljaren

Robot
Little Hope är här, och därför har vi redan en teaser från uppföljaren
Medlem

Statyn såg ut som den i exorcisten så blir väl "possession"-tema denna gång.

Medlem

Klarade precis igenom det med en kompis nu. Riktigt bra.
Jag gillar verkligen deras sätt att göra "skräck" spel särskilt hur de gör co-op. Hur bra som helst.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Klarade precis igenom det med en kompis nu. Riktigt bra.
Jag gillar verkligen deras sätt att göra "skräck" spel särskilt hur de gör co-op. Hur bra som helst.

Har helt missat detta. Vilka spel har de tidigare gjort?

Är det lika bra om man spelar ensam tycker du?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har helt missat detta. Vilka spel har de tidigare gjort?

Är det lika bra om man spelar ensam tycker du?

Until Dawn
Man Of Medan
Until Dawn: Rush of Blood. Ascoolt VR spel där man åker berg o dal bana i skräckmiljöer o skjuter på saker.
The Inpatient. Också riktigt coolt VR spel. Lite skräck walking simulator typ.
Hidden Agenda

och några till jag inte kommer på namnet på nu.

Jag vet faktiskt inte då jag inte kört Little Hope ensam än. Men skulle tro det blir mer som att spela Until Dawn då, att du får spela med alla karaktärer själv. Tror säkerligen det skulle fungera.
Tyckte storyn i Little hope hade sådan jävla cool twist och den blir lika cool ensam skulle jag tro.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Until Dawn
Man Of Medan
Until Dawn: Rush of Blood. Ascoolt VR spel där man åker berg o dal bana i skräckmiljöer o skjuter på saker.
The Inpatient. Också riktigt coolt VR spel. Lite skräck walking simulator typ.
Hidden Agenda

och några till jag inte kommer på namnet på nu.

Jag vet faktiskt inte då jag inte kört Little Hope ensam än. Men skulle tro det blir mer som att spela Until Dawn då, att du får spela med alla karaktärer själv. Tror säkerligen det skulle fungera.
Tyckte storyn i Little hope hade sådan jävla cool twist och den blir lika cool ensam skulle jag tro.

Ah, tyckte att jag kände igen något. Har spelat och gillar verkligen Until Dawn.

Tack för utförligt svar, blir att kolla upp VR-titlarna den dagen jag väl har ett headset.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag och min co-op-polare satt uppe och spelade det till klockan 5 inatt då vi ville klara det i ett svep Riktigt bra. Storyn var förvånansvärt klurig jämfört med Man of Medan, så jag ser fram emot att spela om det igen för att fylla i hålen ordentligt.

Det var dock stundtals redigt prestandatungt. Jag spelade det med maxade inställningar i 1440p och det droppade ner under 40fps vid ett par tillfällen (riktigt jäkla snyggt spel också)


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

FM-guru
F.d. Sisyr

Until Dawn gillade jag. Ostigt, visst, men underhållande. Man of Medan var däremot ruskigt uselt i min bok. Tveksam till Little Hope därmed...

Medlem
Skrivet av marsson90:

Jag och min co-op-polare satt uppe och spelade det till klockan 5 inatt då vi ville klara det i ett svep Riktigt bra. Storyn var förvånansvärt klurig jämfört med Man of Medan, så jag ser fram emot att spela om det igen för att fylla i hålen ordentligt.

Det var dock stundtals redigt prestandatungt. Jag spelade det med maxade inställningar i 1440p och det droppade ner under 40fps vid ett par tillfällen (riktigt jäkla snyggt spel också)

ja jävlar den twisten i storyn de drog till med såg inte jag o min kompis komma någonstans. När det uppenbarade sig vad som stod på så utbrast både jag o min polare typ samtidigt "ah fan vad cool idé" haha
Var riktigt bra spel.
Ser redan fram emot nästa del i serien


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Har spelat det mesta som Supermassive släppt senaste åren. Until Dawn är ett fantastiskt skräckspel. Dom har verkligen lyckats få den där slasherkänslan från 80-tals rullar.
Man of Medan var tyvärr ganska ljummet. Men de 2 timmar jag hunnit spelar Little Hope bådar riktigt bra! Bättre optimerat (PS4), MYCKET bättre story och värld, bättre kontroll etc. Gillar det skarpt.

Medlem

Spelade Man of Medan nu i helgen , solo, tyckte faktiskt det var riktigt kul, svårt att hålla all vid liv dock. Har inte lyckats med det och kommer nog inte göra det heller


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

1
Skriv svar