Vi packar upp Playstation 5

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

Har äntligen fått svar på frågan: Hur stor är Carl Johansson-Sundelius egentligen? Tack..

Alltså nästan lika stor som en PS5.

Medlem

Får nog krypa runt och måtta med mjölkpaket i TV-bänken. Känns jäkligt tveksamt att denna går in.

Kul med en liten visning. Nu jäklar drar det ihop sig!


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Är sjukt besviken. Saknade den självklara "Banana for scale" mätningen.
Er unboxing får helt enkelt "bara" 5/7


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Härlig video! Tänk att den hade blivit en perfekt julklapp, men då vi har så mycket annat att roa oss med här hemma så svalnar suget rejält ifall den inte går att få tag på till dess.

Något jag hade velat sett i viden var förresten hur den ser ut liggande, och om det går att göra utan att den ligger och "skvalpar"...ser ju lika troligt ut som att lägga ett bowlingklot på sidan.

Medlem
Skrivet av Ender:

Härlig video! Tänk att den hade blivit en perfekt julklapp, men då vi har så mycket annat att roa oss med här hemma så svalnar suget rejält ifall den inte går att få tag på till dess.

Något jag hade velat sett i viden var förresten hur den ser ut liggande, och om det går att göra utan att den ligger och "skvalpar"...ser ju lika troligt ut som att lägga ett bowlingklot på sidan.

Stativet kan även användas i liggande läge:


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dalthor-san:

Den där läraren som brinner för sitt ämne men är hopplös på att förmedla sin passion till sina elever. Tur att eleverna i detta sammanhang redan är passionerade hahaha. Bra jobbat ändå Calle!

Haha, tack!

Skrivet av mrFluffy:

Kan du jämföra med mellanmjölk också?

PS5: 0 % fett.

Skrivet av Taskman:

Är sjukt besviken. Saknade den självklara "Banana for scale" mätningen.
Er unboxing får helt enkelt "bara" 5/7

Håll utkik 14!


signatur
Medlem
Skrivet av SunShine:

Alltså jag tycker verkligen Sony har lyckats med designen på PS5. Den ser riktigt stilig ut och jag kan inte låta bli att föra tankarna mot dubai tornen som byggdes för ett gäng år sedan. Det är lite av samma idé där när den står så där på högkant.

När jag ser byggnader från Dubai tänker jag snarare på drakonisk auktoritärt rövsamhälle...

Kanske därifrån Sony hämtat inspiration för sin nya röstövervakning och identifikation via kontrollen.

Medlem
Skrivet av mh76:

Ni vet ju vad de säger. Stor konsol, stor... tv-bänk.

Stor TV. När allt annat blir stort varför ska då inte PS5 bli stor?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Högblank..

Största felet enligt mig när det gäller designen är inte storleken utan det svarta högblanka i mitten. Hade hellre sett svartmatt istället.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Tråddemonen
Testpilot

Jämförde ni konsolen med mjölk för att konsolen påminde er om en oreokaka?

Inaktiv

Intressant jämförelse, men är den lika sval som mjölken? Det är frågan.

Medlem

Vem är den här Andra94 som ni vill banna?

Medlem

Har ni också fått tillbehör att testa? Sugen på att höra om det finns skillnader i 3D ljud mellan Sony PULSE 3D och tex Steelseries ARCTIS 7P.

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Har ni också fått tillbehör att testa? Sugen på att höra om det finns skillnader i 3D ljud mellan Sony PULSE 3D och tex Steelseries ARCTIS 7P.

Det är ingen skillnad i 3D-ljudet förutom eventuell "vanlig" kvalitetsskillnad i ljudet mellan olika hörlurar.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är ingen skillnad i 3D-ljudet förutom eventuell "vanlig" kvalitetsskillnad i ljudet mellan olika hörlurar.

Har du en källa på det? Sony har ju själva pratat om att Tempest 3D audio kan avnjutas på alla sorters hörlurar men att PULSE-3D har anpassats specifikt för att leverera det 3D-ljud som görs möjligt på PS5. Medan tillverkare som Steelseries säger att i princip alla deras befintliga headsets fungerar (trots att de släpptes långt innan PS5). Ingenstans har jag sett en bekräftelse att de levererar 3D ljud på samma sätt som Pulse 3D dock.

Edit: Anledningen att jag undrar är att Steelseries också fungerar trådlöst på switch (med medföljande BT adapter) vilket gör att jag skulle föredra dem.

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Har du en källa på det? Sony har ju själva pratat om att Tempest 3D audio kan avnjutas på alla sorters hörlurar men att PULSE-3D har anpassats specifikt för att leverera det 3D-ljud som görs möjligt på PS5.

Det är ju bara en vanlig stereo-signal så det borde inte vara någon skillnad.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är ju bara en vanlig stereo-signal så det borde inte vara någon skillnad.

Jag tänker just att eftersom signalen är stereo borde det väl handla mycket om hur 3D-headsetet tolkar om det till multikanal. Eller är jag ute och cyklar?

Medlem

Vanliga hushållsprodukten pingisboll @Carl Johansson-Sundelius

Medlem

En sån stor konsoll du har!


signatur

Meep!

Medlem

Som andra påpekat, design är inte allt. MEN. Jag har mycket hellre en XSX eller ännu hellre en XSS i mitt vardagsrum, än det där tokfula spektaklet till PS5. Flertalet respektive som säkert håller med...

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Jag tänker just att eftersom signalen är stereo borde det väl handla mycket om hur 3D-headsetet tolkar om det till multikanal. Eller är jag ute och cyklar?

Hörlurarna behöver inte tolka om någonting. Två öron - två ljudspår.

Dex
Medlem
Skrivet av superapan:

Som andra påpekat, design är inte allt. MEN. Jag har mycket hellre en XSX eller ännu hellre en XSS i mitt vardagsrum, än det där tokfula spektaklet till PS5. Flertalet respektive som säkert håller med...

Och flertalet som säkert tycker precis rakt tvärtom

Själv tycker jag den har sin charm, men tycker inte någon av dom nya konsolerna är speciellt snygga som kommer stå framme utan köper jag dom kommer man ställa dom lite åt sidan eller i tvbänken.

Medlem

Kan man få en bra bild på etiketten med dts och Dolby loggan?

Medlem
Skrivet av IRONBERG:

Kan man få en bra bild på etiketten med dts och Dolby loggan?

Bild från https://forum.beyond3d.com/threads/playstation-5-ps5-release-...


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Quiz:

Vanliga hushållsprodukten pingisboll @Carl Johansson-Sundelius

Alla vet hur stor den är


signatur
Medlem

Tack! Men det är den svarta på konsolen jag syftar på 😅

Medlem
Skrivet av delli:

Snart kommer hatstormen från Oatly för ni har med Arlas produkter

Ha, ha, det är inte Microsoft vs Sony som gäller längre; det är Oatly vs Arla!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Avstängd

Hmmm... ryktesvägen har jag läst att det inte bara är Astros Playroom som följt med till Europeiska testare.
Kan det vara så att det just nu sitter en jätteglad FZ skribent och spelar Miles Morales för fulla muggar men inte får säga något om saken.

@Carl Johansson-Sundelius Blinka 2 gånger om det stämmer


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Fortfarande inte tillräckligt stor.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av IRONBERG:

Tack! Men det är den svarta på konsolen jag syftar på 😅


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Skriv svar