Blizzard kränger digitala keldjur

Robot
Medlem
Blizzard kränger digitala keldjur

Microtransactions, fuck yeah!


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem

Ruttet i min mening. Blizz vet hur mycket folk älskar mounts, och just det mountet är som gjort för att säljas som smör. Först var jag riktigt sugen på att skaffa en pga. looks, men nu när varenda jävel sitter på den är den inte lika tuff längre. Sen att Blizzard tjänade $2m på 4h på ett vanity pet är ganska sjukt det med.

relaterad film http://www.youtube.com/watch?v=gCjuFpQ3EeA&fmt=18

Medlem

Undra hur kul det är med en mount eller pet som alla har, eller ja, alla som vill ha kan ha. Tappar liksom charmen med det hela om de som man skulle kunna impa på (de som också vill ha en) också kan få en hur lätt som helst om de inte redan har en...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

sålänge itemshops bara har kosmetiska saker eller t.om items som kanske underlättar saker som exp increase potions så är jag okey med det till en viss grad, fast att ett fluff item kostar 200 kr är lite bleehh.. och att så många redan har köpt det är facepalm.

Medlem

Vad ska man säga, Blizzard vet iaf hur man tjänar pengar.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Man får känslan av att artikelförfattaren av någon anledning ogillar wow

Inaktiv

200 för ett in-game djur?!

Medlem

Fan, då köper man ju hellre ett nytt spel! :evil:

Medlem
Skrivet av Sillage:

Vad ska man säga, Blizzard vet iaf hur man tjänar pengar.

Activision vet hur man får pengar hur allt. Hur kan folk inte se att det är Activision som drar i trådarna? 600 för SC2? Activision.

Medlem

1 EUR != 1 USD, förutom för Blizzard.

Medlem
Skrivet av Ricken:

Ruttet i min mening. Blizz vet hur mycket folk älskar mounts, och just det mountet är som gjort för att säljas som smör. Först var jag riktigt sugen på att skaffa en pga. looks, men nu när varenda jävel sitter på den är den inte lika tuff längre. Sen att Blizzard tjänade $2m på 4h på ett vanity pet är ganska sjukt det med.

relaterad film http://www.youtube.com/watch?v=gCjuFpQ3EeA&fmt=18

precis vad jag tänkte i går


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Klaga på Blizzard ni... gör det. Det är ju bara deras fel och absolut inte konsumenternas... nee då... suck...

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Sillage:

Vad ska man säga, Blizzard vet iaf hur man tjänar pengar.

Activision vet hur man får pengar hur allt. Hur kan folk inte se att det är Activision som drar i trådarna? 600 för SC2? Activision.

vart kostar Sc2 600kr ? sist jag kollade kostade pc utgåvan 429kr samt 999kr för collectors


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Inaktiv

Lite väl dyrt för ett in-game mount får jag säga, men det verkar som om ändamålet skall vara
att skänka en viss del av pengarna de får in för detta.

Tycker det är roligt att Blizzard fortsätter att överraska oss med trevligheter.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Sillage:

Vad ska man säga, Blizzard vet iaf hur man tjänar pengar.

Activision vet hur man får pengar hur allt. Hur kan folk inte se att det är Activision som drar i trådarna? 600 för SC2? Activision.

Blizzard har alltid varit galet pengakåta, de var t.ex. först (av AAA-devs eller publishers) med att verkligen exploita sina varumärket med leksaker, kort, etc.

Medlem

Helt otroligt att de sålde i runda slängar 100.000 celestial mounts på 4 timmar. Trodde inte att det skulle vara så många som var villiga att beta ett sådant pris, men tydligen hade jag fel.

Folk kan ju knappast klandra Blizzard för att sälja mounts och pets i alla fall. Upp till var och en om man vill betala för något som inte är mer än ögongodis.

Medlem

Gillar det inget vidare men är "ok" med att det är bara saker som inte gör en bättre i spelet.
Men är väl bara en tidsfråga innan man kan köpa "riktiga" items.

Inaktiv
Inaktiv

Lil'XT var nog Blizzards största misstag. Den kommer med typ ljud "I Think It's Broken!".. Skit störande. Alla spammar det och allt låter som ett mentalhem.. Köpte för övrigt en Celestial Steed. Gratis mount till alla sina framtida karaktärer för 200 kr är sweet. Den uppgraderar sig beroende på vad du har för level och riding skill. Om du har en 310% flying mount så blir Celestial Steed:en 310%.

Medlem

Jag tror vi kan enkelt peka ut influensen.

Behöver bara följa det här spåret av grönt och..
http://www.joystickdivision.com/bobby-kotick-money-bags.jpg
Oh...


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

1
Skriv svar