EA Motive jobbar på nytt Star Wars-actionspel enligt platsannons

Robot
EA Motive jobbar på nytt Star Wars-actionspel enligt platsannons

Men vad det betyder kan vi bara drömma om.

#EA-Motive, #Star-wars


Medlem

Vill ha ett stort och djupt open world-rpg ala The Witcher, i Star Wars-världen .
Make it happen.

Skrivet av puban:

Vill ha ett stort och djupt open world-rpg ala The Witcher, i Star Wars-världen .
Make it happen.

Agreed. Om jag var spelutvecklare skulle jag be om att få en stor säck med pengar och tillräckligt med tid för att skapa det mest immersive, djupgående och storslagna Star Wars spelet som finns. Ett RDR2 i Star Wars anda. Men med EA som äger rättigheterna, så kommer det nog bara bli halvhjärtade och menlösa försök.

När går EA’s licens ut, någon som vet?

Skribent
Skrivet av Espresso_Bengt:

Agreed. Om jag var spelutvecklare skulle jag be om att få en stor säck med pengar och tillräckligt med tid för att skapa det mest immersive, djupgående och storslagna Star Wars spelet som finns. Ett RDR2 i Star Wars anda. Men med EA som äger rättigheterna, så kommer det nog bara bli halvhjärtade och menlösa försök.

När går EA’s licens ut, någon som vet?

Om de inte kommer överens om att förlänga den så går den ut 2023.

Medlem

Något med en viss bounty hunter i huvudrollen kanske?

Medlem
Skrivet av puban:

Vill ha ett stort och djupt open world-rpg ala The Witcher, i Star Wars-världen .
Make it happen.

Min dröm är ett top down RGP likt Divinity 2

Medlem

Min dröm är enkel: Låt någon annan än EA göra den. Då är chansen betydligt större att det blir bra.

Fragtjuv

Jag skulle verkligen kunna tänka mig ett spel som liknar serien The Mandalorian. Att resa runt och göra uppdrag i en stor värld hade varit helgrymt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skrivet av Jonny Myrén:

Om de inte kommer överens om att förlänga den så går den ut 2023.

Okej. Om det inte enbart handlar om vem som kan erbjuda mest cash så tror jag Disney väljer någon annan. Kandidaterna är väl Activision-Blizzard, Ubisoft och Epic kanske?

Medlem

actionspel låter knas. blir väl ett sånt där mediokert arcade spel.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Jag skulle verkligen kunna tänka mig ett spel som liknar serien The Mandalorian. Att resa runt och göra uppdrag i en stor värld hade varit helgrymt.

Jo, ett rymdwestern-spel med RPG-inslag (och åka speeder jättejättefort genom stora öppna landskap!) i Star Wars-världen hade varit jävligt mysigt. Åka runt till olika settlements och göra skumraskjobb/hjälpa folk om man är lagd åt det hållet etc.

Skribent
Skrivet av Espresso_Bengt:

Okej. Om det inte enbart handlar om vem som kan erbjuda mest cash så tror jag Disney väljer någon annan. Kandidaterna är väl Activision-Blizzard, Ubisoft och Epic kanske?

De har nog tillräckligt djupa plånböcker, ja. Även Sony, Microsoft eller Tencent skulle nog kunna vara spekulanter rent ekonomiskt.

Medlem

Single player rpg tack


signatur

Meep!

Avstängd

Hoppas som många här på ett bra rpg. Gärna stort och öppet och inte lika linjärt som fallen order.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ge bara R* eller CDPR chansen att göra ett stort och djupt Star Wars-spel. De två har (nästan) mästerverksgaranti enligt mig. Det är vad Star Wars förtjänar, senast Star Wars fick ett bra äventyr var senaste KOTOR, det är för länge sen!

Medlem

Disney har redan dödat Star Wars.

Ingen vill ha Disney Star Wars.
Det är därför inga spel baserar sig på Disney Star Wars (VII-IX)

Skrivet av Hapl0:

Disney har redan dödat Star Wars.

Ingen vill ha Disney Star Wars.
Det är därför inga spel baserar sig på Disney Star Wars (VII-IX)


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Inte heller detta baserar sig på VII-IX. Det är alla 9 filmerna.
Även Battlefront hade karaktärer och kartor från VII-IX...men det är ändå original trilogin som lockar.

Problemet är, och vad jag menar, är att ingen vill ha ett renodlat Disney Star Wars, som enbart baserar sig på de senaste 3 filmerna.

När vi pratar om Star Wars, så pratar vi originaltrilogin, inte Disneys monster.

Skrivet av Hapl0:

Inte heller detta baserar sig på VII-IX. Det är alla 9 filmerna.
Även Battlefront hade karaktärer och kartor från VII-IX...men det är ändå original trilogin som lockar.

Problemet är, och vad jag menar, är att ingen vill ha ett renodlat Disney Star Wars, som enbart baserar sig på de senaste 3 filmerna.

När vi pratar om Star Wars, så pratar vi originaltrilogin, inte Disneys monster.

Känns mest som att du försöker böja verkligheten efter din egen tes.

Det görs inte längre snabba skräpspel på Star Wars-licensen, som brukligt var. Därför får du inte halvdana spel baserade på specifika filmer utan istället självständiga spel som ska inkorporeras i SW-kanon alternativt spel som plockar upp delar från flera filmer/serier (likt Lego Star Wars och SW: Battlefront)

Så i ett perspektiv har du rätt, det görs inte spel på de nya filmerna eftersom de nya filmerna får berätta sin egen historia. Framtidens spel kommer antingen att vara någon form transportsträcka mellan filmerna alternativt att handla om något som pågår i skuggan av filmerna (eller en blandning av bägge).


signatur

Viam inveniam aut faciam

1
Skriv svar