Watch dogs 3 är ett mediokert spel

Medlem

Trist, men blir faktiskt inte förvånad. Har aldrig sett bra ut på någon trailer, stilen är ful och tråkig enligt mig. Förra spelet föll på extremt tråkiga biljakter och trist story. Verkar som samma problem finns här, fast lite till.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Inte förvånansvärt med tanke på att det är Ubisoft.

Medlem

700kr för spelet på ps4:an. blir till att hoppa detta då.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Jinxswe:

Jag kör 2070 super med 32gb ram och en 2600x. Användning av CPU.. 80%. Gpun.. 2-5%. Ram användning konstant 12.5gb. rör sig inte ur fläcken.

Står jag still så får jag 60 fps. Men köra bil så dippar den ner till typ 30. Så något stämmer verkligen inte.

Fyfan. Hade jag haft dem problemen hade jag refundat skiten (om det går på Uplay, ingen aning, köpte en månad Uplay+ och inte spelet). För mig flyter dock spelet på bra. Inga kraschar heller. En del mindre buggar som att fotgängare har spawnat framför nyllet 2-3 gånger, men inte mer än så. Har själv "bara" 16 gig ram. Inte helt säker på processor just nu, men har för mig att det är 3700x.

Medlem

Tyckte att det såg mediokert ut redan när dom visade det första gången.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelat några timmar, hela spelet är mediokert, storyn dock är riktigt bra, allt annat inte alls lika bra tråkigt nog.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Tackar för detta! satt o funderade på att köpa detta, sett de flesta recensioner men detta blev spiken i kistan. sparar till nya ac viking istället


signatur

Allätare

KoP
Medlem

Har inte alla Watch Dogs spel varit "ok och mediokra" hittills? Har bara testat 1:an, men det var nog för att ge iaf mig avsmak för denna spelserie. ╮(╯_╰)╭

Medlem
Skrivet av jehuty:

Det är inte snyggt - Jag har en RTX 3080 och har allt på ultra inställningar och RT på max men ändå är det fult, RT ger inte ens en skugga till min spelare när jag står mitt under en lampa.

Jag märkte även detta i spelets intro där vissa lampor gav skuggor medan andra inte gjorde det. Precis vid första tunneln några sekunder senare i spelet. En sekund senare så ser jag stora lådor som hänger luften också, inte en känsla för detaljer precis ....

Detta är dock småpotatis jämfört med prestanda problemet. Fick spelet med min nya dator och spelet håller inte jämnt 60 fps på 1920x1080 med inställningar på high även utan raytracing. Kör runt i staden och fps droppar ner till 50 konstant, ett himla skämt.
Bra spel ni har valt att ge med ert kort Nvidia ;D!

Detta är väl i sak också småpotatis med den fruktansvärda bilkänslan som är så bortom dålig att det knappt är klokt. Förstår inte hur dom kan ha nått nummer tre i serien utan att ha fixat bilarna ... fysiken är helt galen och bilarna känns inte som bilar för fem öre. Krockar känns inte som krockar och man förlorar knappt momentum av det ens.

Nej, jag kommer släppa detta nu trots att jag fick det gratis. Ska kanske ge det en ny chans när dom fått ett år på sig att patcha det men just nu är det inte värt det.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av KoP:

Har inte alla Watch Dogs spel varit "ok och mediokra" hittills? Har bara testat 1:an, men det var nog för att ge iaf mig avsmak för denna spelserie. ╮(╯_╰)╭

Alla tycker olika. Finns många som gillade båda (eller det ena) trots allt. Själv tyckte jag ettan var intetsägande och tvåan snudd på ospelbar. Främst på grund av de osympatiska karaktärerna och det löjliga manuset.

Trean betydligt mer välskriven av det jag kört hittills, medan AI:n är lika usel som i alla andra Ubisoft-spel, om inte ännu sämre. Är väl det som stått ut mest åt endera håll vad gäller positivt/negativt än så länge. Det som spelet lever på är ju hela det här protagonistsystemet där man kan vara vem som helst man ser, med uppenbara för- och nackdelar. Gillar man systemet gillar man nog spelet. Gillar man inte systemet gillar man nog inte spelet.

Medlem

Tycker konceptet av hela watch dogs serien är tråkig så det skriker om det och tittat igenom och det är precis som jag erfarat sämre spel när det gäller story och gameplay än GTA och då är det fan illa för gta när det gäller story och gameplay är simplare än ja det mesta.

Det är som ett delat spel som försöker vara lite gta och sedan försöker det vara lite splinter cell och nu legion försöker dom vara att du samlar och väljer ut ett team och väljer saker.

Det bara känns så himla platt och för att vara i framtiden så känns det inte alls futuristiskt.

Sett när shroud spelat bla och combaten känns begränsat inte nog med hur många vapen och vilka vapen du kan ha.

jag har inte köpt förgångarna då tyckt dom varit komplet poopoo och väntat och sett ifall uppföljarna skulle göra det bättre.

Men icke det är som ett spel fick identitetkris och plockade 10% av dom dåliga sakerna som andra spel gör fast det krävs att ta minst 70% för att göra det acceptabelt ens då dessa produkter inte gör det bra eller helhjärtat tittar på ex gta. eller det nyaste splinter cell vilket jag trivdes dock väldigt bra med.

Men det vart pga relativ bra kombat och story.

säljer inte denna watchdogs bra tror jag dom slutar med IPN helt och hållet och det tycker jag bara är bra då inget bra har kommit ut utav denna ipn enligt mig.

Och tror dom flesta som köper det hoppas på något bättre varje gång men varje gång blir det besvikelse låt liket dö tycker jag och låt dom komma på ett annat intressant IP enligt mig.

Medlem

Ungefärligt intryck jag fick av 2an. Dock aldrig köpt något av WD-spelen, testat när de varit gratis. Första spelade jag åtminstone hela storyn på. Rätt okej. Men 2an kändes som en lekpark för 5-åringar i jämförelse. Legion är jag inte det minsta intresserad utav.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Många som skaffat Uplay+ för detta ändamål har efter någon timma blivit av med sin Uplay+ status med hänvisning till att transaktionen inte gick igenom. Fast pengar har dragits från kontot. Hände bl.a. min son.

Medlem

Spelade 1h 15m där jag under tiden insåg att det som många andra Ubisoft-spel glittrar fint (inte ens sådär jättefint i detta fallet) på ytan men saknar själ. Känns bara ofärdigt och janky på något vis vilket gör att jag inners inne vet att jag inte hade kört klart det, och därför blev det en refund.

Medlem
Vid närmare eftertanke...

Var så hypad på WatchDogs Legion o Valhalla men nu är jag tveksam
Valhalla ser snyggt ut o kan säkert vara kul ett tag men jag tycker striderna ser skitfula o tråkiga ut
WD ser ut att vara halvfärdigt, ser ut att sakna känsla i striderna speciellt när fienden träffas så ser det tråkigt ut o invånarna ser ut att ha den dummaste ai någonsin
Tror fortfarande på Miles Morales o Demons Soul’s o d blir nog Cyberpunk oxå som jag då får uppgradera när nextgen kommer

Medlem

Köpte Ubisoft+ för 149kr så kan man lira både Watch Dogs Legion och Assassins Creed för en liten summa innan Cyberpunk 2077 släpps.
149kr kan jag tycka är rimligt pris för två Ubisoftspel, det var länge sen de släppte ett spel som var värt fullpris.

Edit: Blev lite osäker nu om Valhalla släpps på Ubisoft+ ? Men oavsett vad så kan jag lägga 149kr för att spela Watch Dogs.

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Är det specifika kort som drabbas mer/mindre? För mig har nämligen FPS:en varit väldigt stabil, även med ray-tracing aktiverat på ultra. 2080-kort här. Dock tycks det vara 30 fps i huvudmenyn, av någon anledning.

Jag vet inte riktigt vad det beror på. Nya drivrutinerna gjorde det något bättre, men patchen gjorde ingen skillnad för mig. Det verkar heller inte spela särskilt stor roll vilka inställningar man använder – jag tror jag fick 6 extra fps när jag stängde av ray tracing

Ligger nu och pendlar mellan 55 och 60 med ray tracing på utomhus, men det dippar gärna något lägre när man är ute och kör. Varken CPU eller GPU jobbar för fulla muggar, så något strul är det.

Medlem

Otroligt, otroligt dåligt optimerat. Kan knappt hålla 30 fps på min 1080 på low settings..

Testpilot

Lirat 8 timmar nu och jag tycker det är skoj.

Tror många haft för höga förväntningar på spelet. Jag har lirat både 1 och 2 och vet vad jag hade att förvänta mig rent spelmekaniskt.
Inget nytt där gällande själva världsbyggandet.
Såklart är det som vanligt då det gäller Ubisoft en buggig release som kraschar , tror dock jag fick ordning på de värsta problemen genom att stänga av alla overlays både i windows , geforce och ubisofts egna.

Kort sagt. Förvänta dig inget storymässigt mästerverk utan en rolig lekstund i en öppen stadsvärld a' la' GTA spelen.

Medlem

måste man dock rekrytera? Kan man inte spela en karaktär genom hela spelet?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Megadelux

Har lirat 2h och är inte alls imponerad.
Det hela känns som en LIDL-kopia av The Division.

Cheesy oneliners om hur man är 31337 osv.. har verkligen inget djup. Dom första timmarna ska väl vara för att fånga upp spelaren så den lirar vidare.

Nej. Blir nog avinstallation. Fick spelkoden pga 30kort.

Medlem

Nog det sämsta watch dogs jag spelat...

Det är så platt alltihop, får ingen känsla av det alls, och spelet är äckligt dåligt optimerat...

Så jädra mycket funktioner och grafikinställningar, till och med benchmark som säger vad för inställningar som tar mest av GPU och CPU men ändå är spelet piss...

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Tycker konceptet av hela watch dogs serien är tråkig så det skriker om det och tittat igenom och det är precis som jag erfarat sämre spel när det gäller story och gameplay än GTA och då är det fan illa för gta när det gäller story och gameplay är simplare än ja det mesta.

Det är som ett delat spel som försöker vara lite gta och sedan försöker det vara lite splinter cell och nu legion försöker dom vara att du samlar och väljer ut ett team och väljer saker.

Det bara känns så himla platt och för att vara i framtiden så känns det inte alls futuristiskt.

Sett när shroud spelat bla och combaten känns begränsat inte nog med hur många vapen och vilka vapen du kan ha.

jag har inte köpt förgångarna då tyckt dom varit komplet poopoo och väntat och sett ifall uppföljarna skulle göra det bättre.

Men icke det är som ett spel fick identitetkris och plockade 10% av dom dåliga sakerna som andra spel gör fast det krävs att ta minst 70% för att göra det acceptabelt ens då dessa produkter inte gör det bra eller helhjärtat tittar på ex gta. eller det nyaste splinter cell vilket jag trivdes dock väldigt bra med.

Men det vart pga relativ bra kombat och story.

säljer inte denna watchdogs bra tror jag dom slutar med IPN helt och hållet och det tycker jag bara är bra då inget bra har kommit ut utav denna ipn enligt mig.

Och tror dom flesta som köper det hoppas på något bättre varje gång men varje gång blir det besvikelse låt liket dö tycker jag och låt dom komma på ett annat intressant IP enligt mig.

Håller inte med alls. Finns ingen identitetskris, Watch Dogs har haft en tydlig bild med vad det är för typ av spel, och det är ett unikt IP för hela spel-industrin. Det finns inte ett enda spel förutom WatchDogs som bjuder på en kombination utav val som stealth, action med olika gadgets tillgodo i en open-world ifrån ett tredje-persons perspektiv. GTA har noll frihet i sina uppdrag till skillnad mot WatchDogs som har en drös utav utgångspunkter.

Folk har som vanligt för höga förhoppningar eller faller för hypen. Spela spel för vad dom är, inte efter vad du tycker dom ska vara, så kommer du uppskatta det positiva med spel.

Medlem

Suttit flera timmar nu spelar dock på ps4. Tycker spelet har varit riktigt underhållande. Smygandet och hackandet är exakt som tvåan fast känns lite bättre. Trodde dock inte jag skulle gilla att vara många olika karaktärer men känns faktiskt väldigt kul att behöva rekrytera och skapa ditt egna team av dead sec. Saknar Marcus dock och musiken är skit. Men inga kraschar eller så för mig iaf.. Hoppas du gillar det efter lite mer tid 👌

Medlem

Tack för din "första-intryck-recension"! Jag är nästan säker på att du har helt rätt och att spelet inte blir bättre. Kan man inte få introt rätt har man missat något. De flesta speltillverkare lägger t.o.m. mer pengar på början av spel för att fängsla spelare så att säga.

Jag har bara spelat WD1; tyckte inte WD2 verkade vara min stil. WD Legion är verkligen inte min typ av spel. Jag gillar att ha en karaktär som jag blir fäst vid. Jag gillar inte hela upplägget med "spela med vem du vill".


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Testpilot

Det läskiga är att jag redan vet att det är mediokert även fast jag inte har spelat en sekund av det.

Medlem

Köpte det för 100kr när priset var buggat, och fick senare pengarna tillbaka men har kvar spelet.. Så för mig är det värt det

Medlem

Både Watch dogs 1 och 2 var skräp så detta förvånar mig inte att läsa.

Medlem

Jag ångrade köpet redan en timme in.. men ska köra klart det sen blir det bort från min hdd.

Skribent
Skrivet av krislevin:

måste man dock rekrytera? Kan man inte spela en karaktär genom hela spelet?

Tror det är permadeath på dina rekryter. Så klarar du hela spelet på en karaktär är du fan duktig


signatur

"Writer and Fighter"

123
Skriv svar