Actionrollspelet Xuan-Yuan Sword VII får bra mottagande på Steam

Robot
Actionrollspelet Xuan-Yuan Sword VII får bra mottagande på Steam

Kinesisk mytologi varvas med supertuffa bossar.

#Xuan-yuan-sword-vii, #domo-studio


Medlem

"Japanska spel har varit allstädes närvarande i den västerländska spelvärlden sedan länge, men nu börjar vi i allt högre utsträckning få se spel från andra asiatiska regioner. F2P-spelet Genshin Impact har till exempel blivit mycket populärt och inkomstbringande"

Genshin Impact är kinesiskt. Kan vara intressant för vissa att veta efter vad Kina gjorde mot världen i år.

Medlem
Skrivet av Jim128:

"Japanska spel har varit allstädes närvarande i den västerländska spelvärlden sedan länge, men nu börjar vi i allt högre utsträckning få se spel från andra asiatiska regioner. F2P-spelet Genshin Impact har till exempel blivit mycket populärt och inkomstbringande"

Genshin Impact är kinesiskt. Kan vara intressant för vissa att veta efter vad Kina gjorde mot världen i år.

Varje kinesisk utvecklare är inte ansvarig för regeringens skitiga beteende. Förstår hur du känner men utvecklaren har inte gjort något mot dig för att förtjäna den attityden.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Kina har ca. 2/7:ndedelar av världens befolkning och relativt gott om pengar idag jämfört med 10-30 år sedan. Det kommer att komma fler högkvalitativa spel ifrån denna sida av jordklotet.

Vem vet, Kina kanske kommer släppa majoriteten av alla spel om 20-30 år?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Jim128:

Genshin Impact är kinesiskt. Kan vara intressant för vissa att veta efter vad Kina gjorde mot världen i år.

Att dra alla över en kam är lite väl att ta i.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Kina har ca. 2/7:ndedelar av världens befolkning och relativt gott om pengar idag jämfört med 10-30 år sedan. Det kommer att komma fler högkvalitativa spel ifrån dessa dryga två miljarder.

Och ännu mer förtryck och fruktansvärd människosyn läängtar!!


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Att dra alla över en kam är lite väl att ta i.

Exakt, annars med den attityden borde man ju bojkotta alla amerikanska spel med tanke på att USA är enda landet som nånsin atombombat 2 städer fulla med civila.

Medlem

Men om vi tar och skiter i alla geopolitiska diskussioner ett tag så ser ju spelet rätt intressant ut! Så länge man är förberedd på långsamt berättande och cutscenes som aldrig verkar ta slut tror jag att det finns något riktigt bra därunder.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Och ännu mer förtryck och fruktansvärd människosyn läängtar!!

Kan bli så, men behöver Inte bli så.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Exakt, annars med den attityden borde man ju bojkotta alla amerikanska spel med tanke på att USA är enda landet som nånsin atombombat 2 städer fulla med civila.

Jag förespråkar inte själv några privata bojkotter av Kina, men den där liknelsen är nog inte den mest genomtänkta. De som vill bojkotta Kina gör det trots allt inte för några historiska krigsbrott utan för vad kommunistpartiet ägnar sig åt idag, rimligtvis i syfte att antingen begränsa deras inflytande genom att försvaga Kinas ekonomi eller få dem att sluta.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Jag förespråkar inte själv några privata bojkotter av Kina, men den där liknelsen är nog inte den mest genomtänkta. De som vill bojkotta Kina gör det trots allt inte för några historiska krigsbrott utan för vad kommunistpartiet ägnar sig åt idag, rimligtvis i syfte att antingen begränsa deras inflytande genom att försvaga Kinas ekonomi eller få dem att sluta.

k bry.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Jim128:

"Japanska spel har varit allstädes närvarande i den västerländska spelvärlden sedan länge, men nu börjar vi i allt högre utsträckning få se spel från andra asiatiska regioner. F2P-spelet Genshin Impact har till exempel blivit mycket populärt och inkomstbringande"

Genshin Impact är kinesiskt. Kan vara intressant för vissa att veta efter vad Kina gjorde mot världen i år.

Och vad har dessa spelutvecklare gjort för hemskheter som de ska straffas för? De råkade födas i Kina, som du tycker är ett dumt land?

Medlem

Spelet är utvecklat i Taiwan.

ONT: Ser ganska trevligt ut.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Och vad har dessa spelutvecklare gjort för hemskheter som de ska straffas för? De råkade födas i Kina, som du tycker är ett dumt land?

Pengarna går fortfarande till förtryckarna i slutändan. Du borde veta bättre. Era pengar blir till honung i dessa förtryckares mun. OCH NEJ det är inget fel på folket det är regimen det är fel på. försök inte.

Jag är kluven och har tänkt att kanske införskaffa spelet , men nej det tar emot för mycket. Skulle du köpa ett spel som utvecklas i Nazi tyskland?


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Spelet är utvecklat i Taiwan.

ONT: Ser ganska trevligt ut.

oppsi då tar jag tillbaka det jag sagt


signatur

Allätare

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Youjimbo:

Spelet är utvecklat i Taiwan.

ONT: Ser ganska trevligt ut.

Var får du det ifrån? Mihoyo är baserade i Shanghai.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Var får du det ifrån? Mihoyo är baserade i Shanghai.

Ja, men det här handlar om Xuan-Yuan Sword, inte Genshin Impact. Både Domo Studio och Softstar är från Taiwan.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Priapsi:

Ja, men det här handlar om Xuan-Yuan Sword, inte Genshin Impact. Både Domo Studio och Softstar är från Taiwan.

Ah, min lördagsmosade hjärna fintade bort sig själv i kommentarerna.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Det finns ett spel som är bättre, mycket bättre! Gujian 3, det har väldigt många steam owners och många reviews men ingen vet ändå om spelet, vilket är ganska konstigt. Men det håller otrolig klass för någon som älskar RPGs. Det är lite av ett Kinesiskt Witcher 3, otrolig gem för dom som missat det, rekommenderar starkt.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Ah, min lördagsmosade hjärna fintade bort sig själv i kommentar
erna.

1.57 natten till söndag? Det kan jag inte tänka mig. 😄


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Var får du det ifrån? Mihoyo är baserade i Shanghai.

Här:
Info på Wikipedia om spelserien

1
Skriv svar