Musik du älskade förr men inte tål alls idag?

Medlem
Musik du älskade förr men inte tål alls idag?

Istället för att som vissa gör, väcka en död tråd, så skapar jag en ny list-tråd.

Alla har ju lyssnat på något man förmodligen ogillar det så mycket så man inte tål det, och rent av skäms för det. Bonusfrågan är också om det finns musik du inte tålt men gillar nu?

The Ark - Älskade väl inte bandet, tror jag gillade det queera med Ola Salo innan "queer blev coolt" om man säger så. Lite som jag undermedvetet fattade att jag inte heller passade in i mallen som en pojke "ska" ha. Idag klarar jag av att höra någon låt som "Its take a fool to ramain sane" men inte mer än så, deras musik låter verkligen konstigt i mina öron idag. De är bar för dåliga helt enkelt men live var de otroligt bra.

Bloc Party - Lyssnade på dom väldigt mycket under gymnasiet och mina associativa minnen är inte så positiva, klarar av någon låt men skulle kanske aldrig köra genom en skiva med dom igen.

The Darkness - Oklart, jävla oklart. Säger inte mer än så men fyfan vilken skit!

The War On Drugs och Kurt Vile släppte en varsin skiva som jag spelade otroligt mycket för några år sedan, 2014 och 2015 eller vilka år det nu var. Svinbra skivor men spelade sönder dom helt enkelt, tål någon enstaka låt men aldrig ett album.

Sedan finns det andra band jag spelat sönder och Franz Ferdinand var också ett sånt band jag tröttnade på som jag också lyssnade på under gymnasiet, men jag lyssnar på dom igen. Förr så hade jag inte lika mycket för elektroniskt musik, framförallt techno, men idag lyssnar jag nästan mer på elektroniskt musik än indierock..

Medlem

Jag känner många som har ändrat musikstil ganska extremt under sin ungdom, men jag har nog alltid gått i samma spår. Och även om jag inte lyssnar på samma sak som när jag var fem år så tycker jag ändå inte att det jag gillade då är särskilt dåligt, bara lite mindre intressant antar jag.


signatur

Övning ger träning.

Moderator | Testpilot

Markoolio.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Markoolio.

Haha jo han gillade jag ju också, men då var jag ändå 10 och fattade ingenting. Men han har ändå gjort den bästa Fotbolls-vm-låten

Medlem

Dubstep älskade jag i tonåren men tål inte idag.

Medlem

In flames. Fy i gatan va dålig text de har i sina låtar. Jag förstår inte hur det inte funnits någon som pekat ut det för dom. Anders sjunger bara löst sammansatta ord utan varken betydelse eller vikt. Usch vad jag skäms

phi
Medlem

Lyssnade mycket på reggae under min pundarperiod i livet. Hör jag Bob Marley, Sizzla, Eek-A-Mouse m.fl idag så får jag fan en psykos alltså.

Medlem

Aaron Carter - I Want Candy

Daddy DJ - Daddy DJ

Smurfhits

etc.

Annars har jag gått samma bana sedan jag hörde Slipknot - Iowa för första gången 2001.

Medlem

Jasg uppskattar nog faktiskt allt som jag gjorde även när jag var liten, tonåring och ung vuxen. Visst, hade en liten kort period med fjantig Power Metal när jag var fjorton eller nåt, men dom låtarna jag gillade då är kompetenta, även om det är cheesy as fuck.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Gnällkuk
Skrivet av thotim:

Dubstep älskade jag i tonåren men tål inte idag.

Samma här, ha en period mellan 2010-2012 när jag älskade det nu skulle jag aldrig få för mig att lyssna på dubstep.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Skulle inte säga att jag inte tål det, men allt som är "för religiöst" så att säga. Det vanligaste är väl egentligen när man börjar förstå texter (till skillnad från yngre tider där man inte alls brydde sig).

Sen några av Eminems låtar. Älskar hans musik, men vissa har jag bara tappat känslan för pga just texten. Känns sväl lite cringe eller så nu. Dock fortfarande makalöst bra musik överlag. Speciellt senaste albumet med Darkness. Riktigt snyggt jobbat.

Medlem

KoRn
Disturbed
Lil' Jon
50 Cent
Nightwish
Slagsmålsklubben
Lonely Island

För att nämna några. Har alltid haft en väldigt spretig musiksmak, men jag har lyckats sålla bort mycket skit som man lyssnade på bara för att det var coolt när det var aktuellt.

Skrivet av Anthrax:

Sen några av Eminems låtar. Älskar hans musik, men vissa har jag bara tappat känslan för pga just texten. Känns sväl lite cringe eller så nu. Dock fortfarande makalöst bra musik överlag. Speciellt senaste albumet med Darkness. Riktigt snyggt jobbat.

Eminem var väldigt svajig ett tag när han började rehab och ett tag efter det. Senaste plattan är ett kliv i rätt riktning, även om just Darkness verkligen inte föll mig i smaken


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

KoP
Medlem

Lyssnade mycket på hardcore techno (typ Thunderdome) och happy hardcore förr. Har kvar alla skivorna men tål inte skiten idag. :'D

Farornas Konung

Haha. The Darkness suger verkligen. Tyckte dom var ok när det kom, har den där hit skivan med dom i hyllan bara i syfte att ha en skiva som jag inte behöver fundera på att sätta på.
Har ca 10000 skivor så det är nog jobbigt att välja.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Samma här, ha en period mellan 2010-2012 när jag älskade det nu skulle jag aldrig få för mig att lyssna på dubstep.

Kom igen, Dubstep är fortfarande riktigt bra, ni lyssnade antagligen på mycket skit.

Inaktiv

x-models, gyllene tider, snowstorm, och massa annat från samma tid......Hmm, glömde Tomas Ledin.

Sen lyssnar jag faktiskt på dom bra sakerna från den tiden fortfarande.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

KoRn
Disturbed
Lil' Jon
50 Cent
Nightwish
Slagsmålsklubben
Lonely Island

För att nämna några. Har alltid haft en väldigt spretig musiksmak, men jag har lyckats sålla bort mycket skit som man lyssnade på bara för att det var coolt när det var aktuellt.

Eminem var väldigt svajig ett tag när han började rehab och ett tag efter det. Senaste plattan är ett kliv i rätt riktning, även om just Darkness verkligen inte föll mig i smaken

Haha 50 cent försökte jag rappa till. Minns att en kompis försökte härma honom när jag filmade, dock är det klippet överspelat.

Eminem är ju också en sån figur man tyckte var cool, men idag skrattar man lite åt dom båda även om vissa låtar med Eminem funkar idag.

1
Skriv svar