World of Warcraft: Shadowlands har fler förbokningar än alla tidigare expansioner

Robot
World of Warcraft: Shadowlands har fler förbokningar än alla tidigare expansioner

Intresset för World of Warcraft är glödhett.

#world-of-warcraft


Medlem

"Pre-sales of the upcoming Shadowlands expansion are the highest we've seen at this stage ahead of any release."

Det behöver väl inte betyda att Shadowlands har flest antal förbokningar totalt sett?

Medlem

Vild gissning. Kan det bero på Corona?


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Äntligen får vi snart testa Diablo Immortal. Jag har aldrig längtat så här mycket efter ett spel! Hype!!!

Medlem

Fattar scalpers inte att man inte kan köpa slut en digital vara för att sedan sälja dyrare? 😉


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

man ska undvika att tro på vad blizzard säger det är inte första gången då de vinklar/ljuger sanningen.

Medlem

Haha.
Varenda jävel och hans moster skriver att Overwatch är dött... Och sen visar det sig att det har 10 miljoner spelare!

Medlem

Hade på ett sätt var intressant att återvända för att testa på det nya leveling-systemet. Men inte såpass mycket att jag skaffar mig en dator för det.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Hade på ett sätt var intressant att återvända för att testa på det nya leveling-systemet. Men inte såpass mycket att jag skaffar mig en dator för det.

Leveling är riktigt nice nu. Tror rekordet ligger väl på 5h drygt för 1-50 men annars är väl snittiden runt 8h till level 50.

Medlem
Skrivet av kopro:

Leveling är riktigt nice nu. Tror rekordet ligger väl på 5h drygt för 1-50 men annars är väl snittiden runt 8h till level 50.

Hoppade in i helgen och spelade några timmar. Kom till 30 på en helt ny karaktär.
Vet inte vad man tycker om detta som hardcore spelare, men en smutsig casual som jag tyckte det var rätt roligt.

Gen
Medlem
Skrivet av kopro:

Leveling är riktigt nice nu. Tror rekordet ligger väl på 5h drygt för 1-50 men annars är väl snittiden runt 8h till level 50.

Och det bästa är att man kan gå till Chromie och välja en expansion att levla i hela vägen till 50!

Medlem
Skrivet av philgapin:

Hoppade in i helgen och spelade några timmar. Kom till 30 på en helt ny karaktär.
Vet inte vad man tycker om detta som hardcore spelare, men en smutsig casual som jag tyckte det var rätt roligt.

Tror inte att hardcore-spelare har brytt sig om leveling sen typ Wrath. End-game är the game

Medlem
Skrivet av Sille:

man ska undvika att tro på vad blizzard säger det är inte första gången då de vinklar/ljuger sanningen.

Källa på det?

Medlem

Kul att det fortfarande går bra för WoW!

Själv orkar jag inte spela det något mer, hoppas spelet fortsätter till pensionen. Då hoppar jag på igen!


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av philgapin:

Hoppade in i helgen och spelade några timmar. Kom till 30 på en helt ny karaktär.
Vet inte vad man tycker om detta som hardcore spelare, men en smutsig casual som jag tyckte det var rätt roligt.

Vad kul! Ja med åldern vill man inte spendera sin tid att kämpa till endgejm content. Så jag tycker det är kanon. Spelet börjar vid maxlevel🙂 sen har jag förstått det som att de har lagt till weekly cap på de sakerna man ska grinda. Grinden som sker utöver weeklycap(power cap) belönas i form av estetiska saker. Jag tror att det kan komma något positivt ur denna expansion.

Medlem
Skrivet av LeftOver:

Källa på det?

Har nämnt det tidigare att bara skrika Lögn så fort Blizzard säger något är ganska korkat, de kan inte vrida å vända på sanningen eller rent ut ljuga när det kommer till saker som försäljning mm för då hamnar det under kategorin marknadsmanupilation eftersom bolaget är börsnoterat. Att de sen kanske gör det i något annat sammanhang är en annan femma. Jag kan dock inte på rak arm komma på någon ren lögn de kommit med (jag är dock inte jätte insatt så jag kan ju ha missat något) även om de gjort klantiga saker ett par gånger.

Medlem

Sen corona började har spelförsäljningen ökat rejält.

Medlem

Började faktiskt spela igen nu under pre-patchen efter ett uppehåll på ca 1 år.
Ser fram emot eventsen som kommer bygga upp stämningen till shadowlands. Under tiden levlar jag lite olika klasser för att ha ett hum om vad jag ska ha som main.

Angående antalet förhandsbokningar så tror jag att blizzard har sina youtubers och streamers att tacka för mycket. Speciellt en sån som Bellular Gaming som är den mest kritiska rösten när det kommer till wow.

Inaktiv

Pre-patchen är inget vidare (tycker jag), men ser fram emot att köpa SL senare i år, däremot är lvling snabbare nu, det hjälper mig, som har 50+ karaktärer..

Medlem
Skrivet av philgapin:

Hoppade in i helgen och spelade några timmar. Kom till 30 på en helt ny karaktär.
Vet inte vad man tycker om detta som hardcore spelare, men en smutsig casual som jag tyckte det var rätt roligt.

WoW har inte haft ett intressant level system på länge så det är bara välkommet att det blir snabbare. Levlandet har varit förstört och förlorat all charm sedan de introducerade klass specifika heirlooms och rewards som är sjukt mycket bättre än något man kan hitta i världen på lägre levlar. De borde dock göra något så att det blir mer klart vad man gör hos Chromie, efter att man gjort sin trial så blir man nu lämnad som en vilsen höna om man inte vet något om spelet.

1
Skriv svar