Robot
Enslaved

Dystopier finns det gott om och de flesta utspelas i en sönderbombad värld. Det är dock inte fallet för Enslaved, som går mot strömmen och erbjuder en helt annan framtidsvision. Här berättar vi vad som hittills läckt ut om Ninja Theorys nästa.

#ninja-theory


Medlem
Enslaved

Spelet kommer aldrig någonsin att kunna leva upp till namnet.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

låter lite intressant. men kommer säkert bli ett "meh" spel


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv

"150 år in i framtiden blir muskelklumpen Monkey förslavad av den trinda tjejen Trip."

Trind = klotrund, rund, avrundad, sfärisk; fet, knubbig, fyllig, mullig, tjock.

Vad besviken jag blev. Hade varit kul med en fetlagd tjej som hjälte i ett actionspel men det verkar vara felskrivet bara?

Medlem

"Monkey förslavad av den trinda tjejen Trip" - Skribenten måste ha en mycket skev kroppsbild om det är Trip på bilderna...
Vidare antar jag att det är coop som gäller? Vore trevligt med lite mer tekniska detaljer!


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Vad jag har sett/läst så är bara en av karaktärerna spelbar, apan tror jag det var, tjejen hänger bara med, som i det där prince of persia där man hade en prinsessa med sig.

Tråkigt att dom inte skrev en egen story utan flyttade den klassiska sagan "Journey to the West" ett gäng århundrade in i framtiden.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

jag tycker att det ser helt okej ut....Men att man måste hålla reda på en spinkig tjej. Varför? det skulle vara mycket roligare att springa runt själv utan den lilla damen.

Medlem

Wow, tufft att spelet baseras löst på Journey to the West. Gillar den berättelsen, och Starzinger som baseras löst på den, fast i rymden, är helt underbar också.

Medlem

Ja, det kan kanske bli intressant. Men jag brukar hata när man ska skydda andra karaktärer i spel, så vi får väl se...


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Ja, det kan kanske bli intressant. Men jag brukar hata när man ska skydda andra karaktärer i spel, så vi får väl se...

samma här. mest för att ai är just Ai..

hmmm sterotyper någon? Tänk om den spinkiga kvinnan hade fått stå för musklerna och den kraftiga mannen för tankegångarna. Hade varit underbart festligt men å andra sidan... det är ju inte speciellt realistiskt...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Avstängd

Om de faktiskt satsar på att göra en artificiell intelligens så kan nog det här spelet bli intressant.

Medlem

Kan blir bra, kan bli super, kan bli riktigt dåligt, man får helt enkelt se

Medlem

Tycker idén låter intressant men så värst mycket information innehåller ju inte artikeln. Hoppas på trevlig miljö och originell spelstil.

Medlem

ser ut som en ''remake'' av Bionic Commando


signatur

I Do Stuff Sometimes.

Medlem

ser ut som en ''remake'' av Bionic Commando


signatur

I Do Stuff Sometimes.

1
Skriv svar