Videobevis: det tar 9 sekunder att starta och börja spela Spider-Man: Miles Morales på PS5

Robot
Videobevis: det tar 9 sekunder att starta och börja spela Spider-Man: Miles Morales på PS5
NuZ
Testpilot

De är en snabb toapaus det


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

Från så kallad coldboot till gameplay på 9 sekunder. Ska bli intressant att även se hur snabbt det är från suspended mode


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Men vad hände med alla varningar och logotyper man måste ta sig förbi innan man kommer till huvudmenyn? Antar att de flesta utvecklare inte kommer vara lika bussiga.

Medlem

Norge levererar...?

Medlem

Min enda fråga är.

Är det så jävla viktigt att spel eller så startar up so fort? Jag menar jag hör folk snaka om start up tid när dom pratar datorer och SSD o sånt. Har folk sånt satans lite tåla mod dom ej klarar av att väna 20-30 sekunder ? Vad har ni brotom till ? Tåget ?

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Min enda fråga är.
https://sweatpantsandcoffee.com/wp-content/uploads/2017/10/94...

Är det så jävla viktigt att spel eller så startar up so fort? Jag menar jag hör folk snaka om start up tid när dom pratar datorer och SSD o sånt. Har folk sånt satans lite tåla mod dom ej klarar av att väna 20-30 sekunder ? Vad har ni brotom till ? Tåget ?

Många bäckar små.. Var inte så arg!

Dex
Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Min enda fråga är.
https://sweatpantsandcoffee.com/wp-content/uploads/2017/10/94...

Är det så jävla viktigt att spel eller så startar up so fort? Jag menar jag hör folk snaka om start up tid när dom pratar datorer och SSD o sånt. Har folk sånt satans lite tåla mod dom ej klarar av att väna 20-30 sekunder ? Vad har ni brotom till ? Tåget ?

Red Dead Redemption 2 tar dock 2.5 minut att starta upp. Är inte så himla kul när man sitter där och bara väntar

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Min enda fråga är.
https://sweatpantsandcoffee.com/wp-content/uploads/2017/10/94...

Är det så jävla viktigt att spel eller så startar up so fort? Jag menar jag hör folk snaka om start up tid när dom pratar datorer och SSD o sånt. Har folk sånt satans lite tåla mod dom ej klarar av att väna 20-30 sekunder ? Vad har ni brotom till ? Tåget ?

Ja det är viktigt!

Kan bara tala för mig själv men tanken på att dra igång ett spel som tar flera minuter att komma igång kan få mig att strunta i det. Har jag en kvart över så vill jag inte slå ihjäl den genom att kolla på laddskärmar.

Samma sak när man snabbreser eller laddar om vid dödsfall. För lång tid, vi pratar 15-30 sek typ, kan få mig att lägga ner tidigare än önskat då jag inte orkar vänta.

Bortskämt, kanske. Men mitt schema är tight och stressen påtaglig, snabba laddningstider gör mirakel för mig.

Med det sagt så önskar jag dock möjligheten att själv få klicka "X" efter att det har laddat klart. Dels för att hinna läsa diverse tips som brukar visas, samt för att kunna gå och slå en båge utan att spelet startar mitt i en fight ner gylfen nyss är neddragen.

Edit: det blir också lättare på middagar med familj och släkt. Att kunna vissa något coolt lite snabbt och lätt faller bort om det tar flera minuter. Ex om jag ska visa RDR2 för min morfar, han hade lämnat innan spelet har startats upp.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Min enda fråga är.
https://sweatpantsandcoffee.com/wp-content/uploads/2017/10/94...

Är det så jävla viktigt att spel eller så startar up so fort? Jag menar jag hör folk snaka om start up tid när dom pratar datorer och SSD o sånt. Har folk sånt satans lite tåla mod dom ej klarar av att väna 20-30 sekunder ? Vad har ni brotom till ? Tåget ?

Så är det väl med det mesta. Allt ska gå fortare så att folk hinner med ännu mer.
Snabbare färdmedel, snabbare sätt att laga mat, snabbare underhållning. Snabbare snabbare.

Och så undrar vissa varför dom känner sig stressade

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ja det är viktigt!

Kan bara tala för mig själv men tanken på att dra igång ett spel som tar flera minuter att komma igång kan få mig att strunta i det. Har jag en kvart över så vill jag inte slå ihjäl den genom att kolla på laddskärmar.

Samma sak när man snabbreser eller laddar om vid dödsfall. För lång tid, vi pratar 15-30 sek typ, kan få mig att lägga ner tidigare än önskat då jag inte orkar vänta.

Bortskämt, kanske. Men mitt schema är tight och stressen påtaglig, snabba laddningstider gör mirakel för mig.

Med det sagt så önskar jag dock möjligheten att själv få klicka "X" efter att det har laddat klart. Dels för att hinna läsa diverse tips som brukar visas, samt för att kunna gå och slå en båge utan att spelet startar mitt i en fight ner gylfen nyss är neddragen.

Edit: det blir också lättare på middagar med familj och släkt. Att kunna vissa något coolt lite snabbt och lätt faller bort om det tar flera minuter. Ex om jag ska visa RDR2 för min morfar, han hade lämnat innan spelet har startats upp.

Skriver under på hela ditt resonemang. Låter overkligt att det kommer gå såhär underbart snabbt.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Är det så jävla viktigt att spel eller så startar up so fort? Jag menar jag hör folk snaka om start up tid när dom pratar datorer och SSD o sånt. Har folk sånt satans lite tåla mod dom ej klarar av att väna 20-30 sekunder ? Vad har ni brotom till ? Tåget ?

Nu handlar det dock inte om 20-30 sekunder. Det tar drygt 3 minuter från stängt läge till att man är inne i spelet på The Last of Us II på PS4 Pro. Ja, jag klockade. Säg att man startar upp för att spela en gång om dagen i en vecka, då blir det 21 minuter sammanlagt. På det hinner man göra en hel del i ett spel.

Är det så jävla viktigt att klaga på för snabba laddningstider?


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Nu handlar det dock inte om 20-30 sekunder. Det tar drygt 3 minuter från stängt läge till att man är inne i spelet på The Last of Us II på PS4 Pro. Ja, jag klockade. Säg att man startar upp för att spela en gång om dagen i en vecka, då blir det 21 minuter sammanlagt. På det hinner man göra en hel del i ett spel.

Är det så jävla viktigt att klaga på för snabba laddningstider?

ja det är jävligt fjantigt 21mintuter på en wow man dör ju om man ej får spela på det. Skulle nog finnas lite viktigare saker att vara bekymrad över. Och har man så jävla lite spel tid att 21 minuter per vecka är super viktigt då kanske man bör tänka över sitt intresse lite. Dagens folk har man inte start up tid på 4 seckunder och 120 fps så kan man inte spela alls. Folk är så satans besatt av små saker.

KoP
Medlem

Tänk om man visste om denna utveckling när man som liten påg satt och väntade i 10-15 minuter på att spelet skulle laddas in från kassettband så att man äntligen kunde greppa joysticken och spela.

Gamers har det sannerligen bra idag. Oavsett om man får vänta i 2 min eller 9 sekunder. ╮(′~‵〞)╭

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

ja det är jävligt fjantigt 21mintuter på en wow man dör ju om man ej får spela på det. Skulle nog finnas lite viktigare saker att vara bekymrad över. Och har man så jävla lite spel tid att 21 minuter per vecka är super viktigt då kanske man bör tänka över sitt intresse lite. Dagens folk har man inte start up tid på 4 seckunder och 120 fps så kan man inte spela alls. Folk är så satans besatt av små saker.

Är det så svårt för dig att acceptera att andra människor tänker på ett annat sätt kring det än vad du själv gör?


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av KoP:

Tänk om man visste om denna utveckling när man som liten påg satt och väntade i 10-15 minuter på att spelet skulle laddas in från kassettband så att man äntligen kunde greppa joysticken och spela.

Gamers har det sannerligen bra idag. Oavsett om man får vänta i 2 min eller 9 sekunder. ╮(′~‵〞)╭

Lite kul ändå att när man var liten och spelade t.ex NES så tog man ju för givet att huvudmenyn dök upp samma sekund som man tryckte på strömbrytaren. En dag kanske vi är tillbaka där.

Flakmonkey
Skrivet av Duke_Gamer:

ja det är jävligt fjantigt 21mintuter på en wow man dör ju om man ej får spela på det. Skulle nog finnas lite viktigare saker att vara bekymrad över. Och har man så jävla lite spel tid att 21 minuter per vecka är super viktigt då kanske man bör tänka över sitt intresse lite. Dagens folk har man inte start up tid på 4 seckunder och 120 fps så kan man inte spela alls. Folk är så satans besatt av små saker.

Den största grejjen för mig med laddtiderna är inte väntan i sig utan att laddningstider i rena laddningskärmar och påklistrade moment (klämma sig igenom sprickor eller att det tar lite väl long tid att öppna en dörr tex) har en tendens att ta mig ur spelvärlden. Sen är det såklart trevligt att det går snabba från att jag startar konsolen tills att jag kan spela men det handlar inte enbart on den tidsbesparingen. Tbh så är det viktigare för mig än 4k och RT som annars tycks vara mångas fokus

Medlem
Skrivet av marsson90:

Är det så svårt för dig att acceptera att andra människor tänker på ett annat sätt kring det än vad du själv gör?

ja det är svårt o förstå att folk har så jävla lite tid i sitt liv att 3 minuter vs 9 sekunder är dödligt för dom eller 60fps vs 120 får dom o spy och dö. Jag har spelat på min pc i 7år och levt med 25-30 på det fläta spel som ej är dos spel med laddnings tid på 3-10 minuter. Inte fan dör jag av det inte fan är det ospel bart. Jävla bort skämda barn är vad gamers är idag allt så vara ladda o klar helst i går och flyta på som smör i micron.

Själv skulle jag är jag mer orolig om ett spel är bra än att o skiten startar på 9 sekunder.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

ja det är svårt o förstå att folk har så jävla lite tid i sitt liv att 3 minuter vs 9 sekunder är dödligt för dom eller 60fps vs 120 får dom o spy och dö. Jag har spelat på min pc i 7år och levt med 25-30 på det fläta spel som ej är dos spel med laddnings tid på 3-10 minuter. Inte fan dör jag av det inte fan är det ospel bart. Jävla bort skämda barn är vad gamers är idag allt så vara ladda o klar helst i går och flyta på som smör i micron.

Själv skulle jag är jag mer orolig om ett spel är bra än att o skiten startar på 9 sekunder.

Nu överdriver du bara ta ett djupt andetag och lugna ner dig lite.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

ja det är svårt o förstå att folk har så jävla lite tid i sitt liv att 3 minuter vs 9 sekunder är dödligt för dom eller 60fps vs 120 får dom o spy och dö. Jag har spelat på min pc i 7år och levt med 25-30 på det fläta spel som ej är dos spel med laddnings tid på 3-10 minuter. Inte fan dör jag av det inte fan är det ospel bart. Jävla bort skämda barn är vad gamers är idag allt så vara ladda o klar helst i går och flyta på som smör i micron.

Själv skulle jag är jag mer orolig om ett spel är bra än att o skiten startar på 9 sekunder.

Du kör hellre en EPA än en riktig bil förmodar jag, du verkar inte ha bråttom i tillvaron Vi andra verkar föredra att spela spelen som vi köper istället för att sitta och stirra på evighetslånga laddningsskärmar men alla har olika intressen antar jag.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Nu överdriver du bara ta ett djupt andetag och lugna ner dig lite.

nä jag överdriver inte jag spelar spel med 25-30fps och fallout 4 och skyrim brukar ta nästan 8-10 minuter o ladda Ark och conan brukar ta 5 minuter. Men inte sitter jag och gråter i klagar över det jag är fan tacksam jag kan spela alls.

Som sagt jag skulle vara mer orlig är nya spider man bra eller har den någon game breaking bug skiter blanka fan i om den startar på 9 sekunder det förstör inte en spel upplevelse. Det är bara det folk har inget jävla tålamod idag så simpelt är det.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

nä jag överdriver inte jag spelar spel med 25-30fps och fallout 4 och skyrim brukar ta nästan 8-10 minuter o ladda Ark och conan brukar ta 5 minuter. Men inte sitter jag och gråter i klagar över det jag är fan tacksam jag kan spela alls.

Som sagt jag skulle vara mer orlig är nya spider man bra eller har den någon game breaking bug skiter blanka fan i om den startar på 9 sekunder det förstör inte en spel upplevelse. Det är bara det folk har inget jävla tålamod idag så simpelt är det.

Så onödigt att bli så arg över vad andra personer tycker/prioriterar


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Håller i stort sett med @dukegamer. Samhället har gått och blivit lite sjukt när man jagar minuter och sekunder varje dag för att få hinna med det man egentligen vill pyssla med. Det är trevligt att laddningstiderna krymper, absolut. Men kan man inte vänta några minuter på att låta sig bli underhållen av ett spel så bör man kanske fundera på vad man egentligen håller på med här i jordelivet och om det verkligen är rättvist mot en själv.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem
Skrivet av majsalle:

Håller i stort sett med @dukegamer. Samhället har gått och blivit lite sjukt när man jagar minuter och sekunder varje dag för att få hinna med det man egentligen vill pyssla med. Det är trevligt att laddningstiderna krymper, absolut. Men kan man inte vänta några minuter på att låta sig bli underhållen av ett spel så bör man kanske fundera på vad man egentligen håller på med här i jordelivet och om det verkligen är rättvist mot en själv.

Eller hur, en ansenlig tid av ett rikt liv består av att vänta mycket på datorspel. Står så i nästan alla romaner som fått nobelpris.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Eller hur, en ansenlig tid av ett rikt liv består av att vänta mycket på datorspel. Står så i nästan alla romaner som fått nobelpris.

Det var ett imponerande enfaldigt sätt att tolka mitt inlägg på.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

eld
Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Min enda fråga är.
https://sweatpantsandcoffee.com/wp-content/uploads/2017/10/94...

Är det så jävla viktigt att spel eller så startar up so fort? Jag menar jag hör folk snaka om start up tid när dom pratar datorer och SSD o sånt. Har folk sånt satans lite tåla mod dom ej klarar av att väna 20-30 sekunder ? Vad har ni brotom till ? Tåget ?

Låtsas att ytterdörren tar 20 sekunder att öppna efter att du dragit i dörrhandtaget, se hur länge det tar innan du tröttnar

Dex
Medlem
Skrivet av majsalle:

Håller i stort sett med @dukegamer. Samhället har gått och blivit lite sjukt när man jagar minuter och sekunder varje dag för att få hinna med det man egentligen vill pyssla med. Det är trevligt att laddningstiderna krymper, absolut. Men kan man inte vänta några minuter på att låta sig bli underhållen av ett spel så bör man kanske fundera på vad man egentligen håller på med här i jordelivet och om det verkligen är rättvist mot en själv.

Men herregud det är vill ingen här som har sagt något om att det är på liv eller död? Varför ska det alltid överdrivas till så extrema åsikter?

Man kan väl tycka att det är bra att det går snabbt att ladda in spel utan att man tycker det är väldigt viktigt och på liv och död?

Ärligt tycker jag det är konstigare att en person (inte du) reagerar så här starkt och verkar tycka att det är på liv och död att någon gillar snabba laddningstider.

Den enda som har reagerat starkt på något här är ju Dukegamer som verkar ta detta på dödligt allvar att få alla andra att förstå att laddningstider inte är på liv eller död.

Folk har blivit lite glada här bara av en ny feature som dom nya konsolerna har, men det verkar inte vara ok då han verkar ha tagit väldigt illa vid sig för att vi gillar det.

Blir väldigt mycket ironi i hans inlägg.

Medlem
Skrivet av eld:

Låtsas att ytterdörren tar 20 sekunder att öppna efter att du dragit i dörrhandtaget, se hur länge det tar innan du tröttnar

jag skulle inte bry mig samma sätt jag dör inte när bussen är 3 minuter sen eller tåget 2 timmar jag har tåla mod. Som jag brukar säga har du bråttom i livet så missar du det mesta och vissa har så bråttom att dom blir av med livet sluta stressa och ha tålamod i stället.

Medlem

Fast, detta var ju inte särskilt märkvärdigt? Finns ju hur många spel som helst på PC som man startar och är i spelet på bara någon sekund (med SSD såklart). Trevligt att se det på konsol antar jag. Missförstå inte, hört mycket trevliga saker om PS5 SSD men detta är inte beviset för underverket som det ska vara. Detta sköter vilken PC som helst med dagens SSD.

Medlem

Skönt med snabba laddtider.

123
Skriv svar