Starcraft II: Wings of Liberty

Robot
Starcraft II: Wings of Liberty

StarCraft II närmar sig jordens omloppsbana med rasande hastighet. FZ skickade upp en tapper rekryt för att spana in flerspelarbetan som pågår för fulla muggar. Här följer våra intryck.

#starcraft-ii-wings-of-liberty, #blizzard, #starcraft, #world-of-warcraft, #warcraft-iii-reign-of-chaos, #counter-strike-source, #half-life-counter-strike


Medlem
Starcraft II: Wings of Liberty

Men fortfarande inget release datum? :/

Medlem

GEIIIF!!!!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Tyvär så floppar allt som oftast spel som jag har så här höga förväntningar. Får hoppas att detta är ett av undantagen...

Medlem

Så har man lärt sig 2saker:
-FZ redaktionen har ett grönsaksland
-Man ska rösta för moderaterna

Medlem

Jag har hört rykten om att det ska vara regions-låst, något som skulle förstöra det helt för mig, ligger det någon sanning i det?

Har inte spelat betan själv, men finns många andra saker som oroar mig som till exempel att vultures inte finns längre, en enhet som för mig la till enormt mycket micromanagement, och att terrans har tappat sin gamla roll i största allmänhet.

Zerg ser inte det minsta skrämmande/äckliga ut heller, vilket kanske inte är en big deal, men det tar bort något enormt mycket av deras charm för min del. När jag var liten grabb och såg dom för första gången vart jag både skrämd och äcklad! Nu ser dom ut som glansiga leksaker med taggar.

Men som sagt, vill gärna pröva det själv först innan jag dömer det, hypen har dock dött ner helt för min del.

Medlem

Har fått betan. Tyvärr gillar jag inte stragetispel så lirar det inget, men har hört från alla kompisar att alla SC1 älskar det.

Medlem

Vill ha. *Dregglar*

Medlem

Efter betan blev jag faktist rätt besviken på sc2. Spelet är i det närmaste en kopia av sc1. Sc1 var ett bra spel så sure men tycker det är rätt trist med uppföljare som bara är en kopia av orginalet. De kunde ju försökt hitta på något lite mer nytt men säkrare att inte göra det.

Förhoppningsvis är kampanjen(rna) iallafall lite omväxlande. Vad jag hört från previews verkar detta vara fallet.

Medlem

om du inte lirar någe så kan ju jag få ditt konto 8D :D:D:D

Medlem

Jag vill ha nu!!! Ge mig!!! Väntat 10 år på detta! Hoppas jag får vara med i betan snart!!

Blizzard never fails!

Dom 3 magiska GOTY spelen i år:

Starcraft (2)
Mafia (2)
Mass Effect (2)

Annars så tror jag på en Juni-Juli release!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Protos är det enda rätta!
Så härligt när motståndaren tror att han har övertaget när han kommer med en stor armé. Då trycker man upp lite väggar och delar av dem och sen är det bara att hugga ner alla stackars satar som råkar bli fast på fel sida, för att sedan jaga efter resten av, den nu flyende, armén.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Jag har hört rykten om att det ska vara regions-låst, något som skulle förstöra det helt för mig, ligger det någon sanning i det?

Det enda jag sett(som jag antar att du menar) är att EU, US, KR, CN-spelare inte kommer kunna spela med varandra. Det blir som wow, dvs olika delar får egna regioner att spela i och inte som i wc3 eller sc1 där man kan byta/komma åt alla.

För övrigt är spelet väldigt trevligt, roligt och en hel del eye-candy.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Testplattform: PC, Mac

Antar att det är en miss? Sitter och väntar på en mac-beta själv (om man får vara med vill säga) och hade gärna hört lite om systemkraven.

Medlem
Skrivet av cryon:

Testplattform: PC, Mac

Antar att det är en miss? Sitter och väntar på en mac-beta själv (om man får vara med vill säga) och hade gärna hört lite om systemkraven.

nejdå mac finns men den är val bara inte ute än
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3178363

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Zerg ser inte det minsta skrämmande/äckliga ut heller, vilket kanske inte är en big deal, men det tar bort något enormt mycket av deras charm för min del. När jag var liten grabb och såg dom för första gången vart jag både skrämd och äcklad! Nu ser dom ut som glansiga leksaker med taggar.

Sandlådan och rushkaneborgen va väl mycket större också va ?

Medlem
Citat:

Onlinelägets toppskikt - platinumligan - är i nuläget fyllt med Zerg och Protoss, där Zerg nyligen tagit plats efter en tidig Protoss-dominans. Åsikterna kring Terrans frånfälle varierar kring om det är på grund av att spelarna använder rasen fel, eller om rasen helt enkelt är för dålig.

Jag undrar var du fått det härifrån och över vilka patchar din källa sträcker sig?

De siter jag tittat på som samlar in data och jämför alla divisioner verkar inte alls sakna så Terrans i representationen, varken bland antalet första platser, antalet vinster eller winratio...

Citat:

Kör du på som bara den och smackar till allting du möter kommer du slutligen upp till platinumnivån, där framförallt ?kändisar? från Warcraft III-scenen i nuläget går att finna.

WC3-spelarna är väl snarare undantag i toppen mot dominansen från broodwar-spelarna, med undantag för asien där sc-spelarna fortfarande har sina jobb att sköta.


signatur

The digital society furthers human flaws and selectively rewards development of convenient half-truths.

Medlem
Skrivet av Questioneer:
Citat:

Onlinelägets toppskikt - platinumligan - är i nuläget fyllt med Zerg och Protoss, där Zerg nyligen tagit plats efter en tidig Protoss-dominans. Åsikterna kring Terrans frånfälle varierar kring om det är på grund av att spelarna använder rasen fel, eller om rasen helt enkelt är för dålig.

Jag undrar var du fått det härifrån och över vilka patchar din källa sträcker sig?

De siter jag tittat på som samlar in data och jämför alla divisioner verkar inte alls sakna så Terrans i representationen, varken bland antalet första platser, antalet vinster eller winratio...

Citat:

Kör du på som bara den och smackar till allting du möter kommer du slutligen upp till platinumnivån, där framförallt ?kändisar? från Warcraft III-scenen i nuläget går att finna.

WC3-spelarna är väl snarare undantag i toppen mot dominansen från broodwar-spelarna, med undantag för asien där sc-spelarna fortfarande har sina jobb att sköta.

Exakta versionsnummer har jag icke - kan vara att det är några patcher sedan som detta var som mest relevant. Generellt har jag haft koll på exempelvis gosugamers, sc2.pro (något outdated på artikelfronten men flera trevliga intervjuer) samt skummat igenom allsköns sajter. Så Terran har alltså smackat sig upp till toppen nu?

Sen ang. WC3-pros menar jag att av det jag fått höra, samt läst mig till så är det fler "stora namn" som övergått till SC2, även om det säkert är många bra SC:BW-spelare som tagit tronen tills (om) de riktigt stora BW-kungarna från framförallt öst tar sig in.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Så Terran har alltså smackat sig upp till toppen nu?

Ja, åtminstone har jag inte sett någon uppenbar snedfördelning.


signatur

The digital society furthers human flaws and selectively rewards development of convenient half-truths.

Medlem

Har svårt att se hur detta ska slå Dawn of War 2.

Medlem
Skrivet av Questioneer:
Skrivet av Harpa:

Så Terran har alltså smackat sig upp till toppen nu?

Ja, åtminstone har jag inte sett någon uppenbar snedfördelning.

Härligt, vilka siter hänger du på?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

SC2 är skitkul! vill spela online nuuuu!

Medlem

åfaan nu när man ser det, luktar Wow grafik lång väg


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Betan är riktigt skoj Skicka ett pm så kan vi köra. Varning: Är Silver/Bronze spelare..

Skulle tro att SC2 redan har slagit DoW2

Medlem

Rätt kul spel. Dock så står jag inte ut med interfacet och faller alltid tillbaka till Supreme Commander 2

Medlem

GE MIG NU!


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem
Skrivet av Rincewind:
Skrivet av burkmopp:

Jag har hört rykten om att det ska vara regions-låst, något som skulle förstöra det helt för mig, ligger det någon sanning i det?

Det enda jag sett(som jag antar att du menar) är att EU, US, KR, CN-spelare inte kommer kunna spela med varandra. Det blir som wow, dvs olika delar får egna regioner att spela i och inte som i wc3 eller sc1 där man kan byta/komma åt alla.

För övrigt är spelet väldigt trevligt, roligt och en hel del eye-candy.

Tack för svaret, jo det är precis vad jag menar. Gamebreaker för mig tyvärr.

Skrivet av Lerner:
Skrivet av burkmopp:

Zerg ser inte det minsta skrämmande/äckliga ut heller, vilket kanske inte är en big deal, men det tar bort något enormt mycket av deras charm för min del. När jag var liten grabb och såg dom för första gången vart jag både skrämd och äcklad! Nu ser dom ut som glansiga leksaker med taggar.

Sandlådan och rushkaneborgen va väl mycket större också va ?

Så starcraft 2 är för barn? Det kan jag i och för sig hålla med om.

Medlem

Hm spelet verkar sådär. Ganska snålt med kritik i denna "förtitt" (läs hype).

Som sagts förut. Graden av nytänkade och initiativ ligger på en skrämmande låg nivå al'a blizzard nuförtiden. Inga nya raser eller helt radikala förändringar av raserna. Jag kan knappt hålla mig för skratt när något beskriver "förändringarna" i zerg eller protoss. Som att beskriva hur skivat bröd förhåller sig till limpan.

Det som blizzard dock ändrat är uppdelningen i flera spel. Bäst att krama ur disktrasan innan man slänger tillbaka den i slasken.

Summering: Blizzard saknar stake och gör en "nintendo". Har man ändå snott skiten från 40k så kan man väll ändå fortsätta och sno resten av raserna också.

Medlem

Fler raser = Mindre balanserat

SC är en e-sport. SC2 är tänkt att också vara det. Stora förändringar kan göra så att ett helt land försvinner från SC2 kartan. Alltså Korea som säkerligen kommer fortsätta spela SC:BW om SC2 inte är som deras förväntningar.

Medlem

Jag vill att liken ska ligga kvar liiiiiiiiiiite längre.... =(


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

12
Skriv svar