Alla Activision Blizzards spelserier ska komma till mobil

Robot
Alla Activision Blizzards spelserier ska komma till mobil
Medlem

aha, detta förklarar varför de lägger ner vidareutvecklingen av Starcraft II :'(

Slöspela Warcraft i sängen/soffan på en surfplatta kan ju vara rätt gött så länge man kan köpa hela spelet till en engånskostnad. Är det "free 2 play" blir det att skippa som vanligt.

Medlem

För mig personligen så klarar jag inte av att spela på mobilen förutom sudoku. Har provat några MMOs, ARPGs, RTS, TBS etc men får inte samma ro som att sitta framför monitorn eller TVn.

Medlem

Destiny är väl inte i deras arsenal längre?

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Slöspela Warcraft i sängen/soffan på en surfplatta kan ju vara rätt gött så länge man kan köpa hela spelet till en engånskostnad. Är det "free 2 play" blir det att skippa som vanligt.

Det blir mycket sannolikt F2p...

Skrivet av m4gnify:

Destiny är väl inte i deras arsenal längre?

Nepp!

Medlem
Redaktör
Skrivet av m4gnify:

Destiny är väl inte i deras arsenal längre?

Stämmer! Tack.


signatur
NuZ
Testpilot

Hoppas på enkostnadsspel isåfall. Något f2p spel, nej tack!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Redaktör

Så länge det inte påverkar utvecklingen av och innehållet i de "vanliga" spelen så må det vara hänt. Och de bör vara väldigt noga med att berätta det när ett nytt mobilspel avtäcks.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Så länge det inte påverkar utvecklingen av och innehållet i de "vanliga" spelen så må det vara hänt. Och de bör vara väldigt noga med att berätta det när ett nytt mobilspel avtäcks.

Jag är övertygad om att allt kommer bli outsourcat likt "Diablo Immortal" som tydligen mer eller mindre ska vara klart för lansering.

Medlem

Ultimately, for us, our priority is to build the best player experiences where our players want to be and really where they can connect with other members of the community. It's just so powerful.

"Vi ska fokusera på spelupplevelsen"

With that said though, our development resources just are finite, so we really have to focus on where the biggest opportunities are.

"Men vi behöver utvecklingstiden på att tjäna pengar egentligen, så ignorera det första vi skrev"

For example, we need to make sure that we're enabling our franchises on the billions of mobile devices that are available right now. That's by far our biggest opportunity, and we're investing meaningfully to capitalize on this and to take all our franchises to mobile over time. That's really, really important for us.

"Så för att nå vårat egentliga mål lägger vi krutet på att få ut spelupplevelser vi redan har utvecklat till fler människor, det kan vi tjäna mest pengar på. Pengar är viktigt för oss."

Jag kan inte läsa det där meddelandet till att de brinner för spelutveckling längre, det här är verkligen ett till kvitto på att det gamla Blizzard är dött. Som om inte alla avhoppen redan skvallrat om det under lång tid. Och hur de har hanterat gamla mästerverk som warcraft 3 med mera.

KoP
Medlem

Dom får släppa vad dom vill på mobil, men jag kommer inte vara där iaf. (´~`)

Medlem
Skrivet av Querth:

Ultimately, for us, our priority is to build the best player experiences where our players want to be and really where they can connect with other members of the community. It's just so powerful.

"Vi ska fokusera på spelupplevelsen"

With that said though, our development resources just are finite, so we really have to focus on where the biggest opportunities are.

"Men vi behöver utvecklingstiden på att tjäna pengar egentligen, så ignorera det första vi skrev"

For example, we need to make sure that we're enabling our franchises on the billions of mobile devices that are available right now. That's by far our biggest opportunity, and we're investing meaningfully to capitalize on this and to take all our franchises to mobile over time. That's really, really important for us.

"Så för att nå vårat egentliga mål lägger vi krutet på att få ut spelupplevelser vi redan har utvecklat till fler människor, det kan vi tjäna mest pengar på. Pengar är viktigt för oss."

Jag kan inte läsa det där meddelandet till att de brinner för spelutveckling längre, det här är verkligen ett till kvitto på att det gamla Blizzard är dött. Som om inte alla avhoppen redan skvallrat om det under lång tid. Och hur de har hanterat gamla mästerverk som warcraft 3 med mera.

Ja ActiVision Blizzard är ett unket företag där pengar är allt. Att uppnå spelmagin med kreativitet kommer långt ner på listan.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

med tanke på att mobil spel drar in milljon bellop så förstår jag dom. Jag menar titta på Genshin impact drog in ca 250mill förstad månaden tack vare sitt lootbox system eller som dom kallar det för gacha. Där du spenderar 100+ kr för att kanske låsa upp gubben. En youtuber jag följer spenderade 200dollar för visa folk hur stor chansen var att få det du ville ha vilket var extremt liten.

Så klart som tusan Activision vill göra detta när dom ser hur andra mobil spel drar in stor pengarna. Men ja jag gav up på blizzard för 18år sedan Warcraft 3 var det sista spel jag någonsin köpte.

Medlem

Jag väljer att vara försiktigt optimistisk över detta, skulle verkligen vilja ha spel från Diablo och Warcraft-universumet att lira på mobilen, dock inte kopior eller wannabe´s av PC-spelen, ge mig ett mobil anpassat speil i diablos värld som kanske INTE är ett ARPG, samt inget RTS i warcraft. Kanske ett äventyrsspel eller liknande.

Medlem

De blir väl som alla blizzard spel, betala för spelet så du kan betala för microtransaktioner.

Medlem

Is this an out of season aprils joke????

Medlem

Jag tror man kan göra riktiga spel på mobil plattform.
Vissa spel känns tom som "riktiga" spel när man kopplar in en handkontroll.
Problemet är att mobila marknaden är fullt av free2play/pay2win skräp som jag inte riktigt förstår hur och vem som spenderar pengar på dessa.

Vissa spel verkar ha lockat riktiga valar som kan spendera hiskeliga summor i ett spel. Det kan omöjligt vara den "typiska" gamern utan måste vara några uttråkade ekonomisk oberoende "gamers"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Deras app som tillhör WoW är ju usel, så detta oroar jag mig för. Om de inte ens kan släppa en app till ett spel som redan existerar, som är bra...

Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Deras app som tillhör WoW är ju usel, så detta oroar jag mig för. Om de inte ens kan släppa en app till ett spel som redan existerar, som är bra...

Förhoppningsvis blir det fristående grejer, istället för som "WoW Companion"

Medlem

Hahaha...... Suck


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

säger bara RIP blizzard, dem har inget nytt att komma med, så de mjölkar det som en gång i tiden gav dem sitt namn på scenen.

Medlem
Skrivet av Querth:

Ultimately, for us, our priority is to build the best player experiences where our players want to be and really where they can connect with other members of the community. It's just so powerful.

"Vi ska fokusera på spelupplevelsen"

With that said though, our development resources just are finite, so we really have to focus on where the biggest opportunities are.

"Men vi behöver utvecklingstiden på att tjäna pengar egentligen, så ignorera det första vi skrev"

For example, we need to make sure that we're enabling our franchises on the billions of mobile devices that are available right now. That's by far our biggest opportunity, and we're investing meaningfully to capitalize on this and to take all our franchises to mobile over time. That's really, really important for us.

"Så för att nå vårat egentliga mål lägger vi krutet på att få ut spelupplevelser vi redan har utvecklat till fler människor, det kan vi tjäna mest pengar på. Pengar är viktigt för oss."

Jag kan inte läsa det där meddelandet till att de brinner för spelutveckling längre, det här är verkligen ett till kvitto på att det gamla Blizzard är dött. Som om inte alla avhoppen redan skvallrat om det under lång tid. Och hur de har hanterat gamla mästerverk som warcraft 3 med mera.

Kan inte du starta ett eget företag så kan du ta sådana beslut som ligger i linje med vad du tror företaget kommer att må bäst av.

Tror du att de kommer att lansera en app som är en svart skärm och för att få fram menyn kostar det 25 spänn? Människor köper inte vad som helst, så det är svårt att argumentera att de blåser sina kunder när kunderna vill ha det de säljer.

Det kostar sjukt mycket pengar att utveckla spel, det är en kunskapsintensivt område och allt det där kostar. Människor föredrar uppenbarligen mobilen framför kontorsstolen så då är det väl klart att de utvecklar program där människor kommer att använda dem?

Om du tycker att du har tröttnat på pengar kan du väl swisha dina till mig?

Medlem

Kommer aldrig spela spel som WoW, eller OW på plattan och framförallt inte på mobil. Även ifall jag har största möjliga skärm på mobilen så är mina tummar för stora för en njutbar spelupplevelse i den typen av spel.

Missunnar däremot inte de som kanske får ut något av det, så varför skulle Blizzard inte ta klivet ut på den marknaden? Skulle de sluta göra spel till t ex PC för att istället släppa dem till mobilen så kommer jag sluta köpa dem, svårare än så är det ju inte och ingenting att bli upprörd över.

Medlem
Skrivet av Querth:

...
"With that said though, our development resources just are finite.."

Hehe, men jag älskar just det här. Efter att ha kammat hem miljarders miljarder månadsvis så har de begränsade resurser...stackars ;D Crowdfunding nästa eller?

Medlem

Wow på mobilen?
Usch, har ngn av er sett spel som Lineage 2 och andra på mobilen? Visst blev det "ganska" bra, men de drunknar i fem hundra olika valutor och pay to win.
Det bästa som finns hittils, Elder Scrolls Blades, lidar däremot av att vara döds trokigt efter ett tag och kräver en del grind (eller också pay to win).
Nåväl, när det gäller mobiler så är det inte upp til "klassiska" spelare att forma marknaden. Alla "gratis" spel som finns visar ju vart trenden går, tyävrr.

Medlem
Skrivet av Ender:

Hehe, men jag älskar just det här. Efter att ha kammat hem miljarders miljarder månadsvis så har de begränsade resurser...stackars ;D Crowdfunding nästa eller?

aktieägarna vill ju ha sitt också....

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Så länge det inte påverkar utvecklingen av och innehållet i de "vanliga" spelen så må det vara hänt. Och de bör vara väldigt noga med att berätta det när ett nytt mobilspel avtäcks.

Det som drar in mest pengar, är det som kommer få fokus. Så blizzard fortsätter ner i helvetet, föga förvånande.

Medlem

Det blir lite tokigt när spelserier som traditionellt figurerat på PC och konsol ska leta sig in på den mobila marknaden. Mobilspel är i regel inte designade för några längre spelstunder. Det handlar inte bara om den klassiska modellen med tre olika valutor, där en av dom är tid och kan snabbas på mot betalning, utan också att folk ägnar tid till sådana spel när de får några minuter över. Exempelvis i kollektivtrafiken eller på muggen.

Den som vanligtvis spelar på PC eller konsol sitter gärna en längre stund, med en betydligt större bild och bättre möjligheter till att styra spelet - genom en handkontroll eller mus och tangentbord. Denna skara kommer aldrig varit helt nöjd med mobilspel, men mobilmarknaden har förstås fler användare och därmed bättre möjlighet att hämta in mer intäkter. Då är det väl logiskt för ett företag att satsa på denna marknad, trots att man lämnar sin ursprungliga publik bakom sig. Activision Blizzards CEO Bobby Kotick är dessutom ökänd för att sätta företagets vinst i främsta fokus. Till nästan vilket pris som helst.

Personligen kommer jag att prova Diablo Immortal genom Bluestacks, något annat har jag inget intresse av.

12
Skriv svar