Hardcore-akuten! Demon's Souls kommer med över 180 hjälpvideor på PS5

Robot
Hardcore-akuten! Demon's Souls kommer med över 180 hjälpvideor på PS5
NuZ
Testpilot

Pinsamt om man behöver använda detta! Min åsikt iaf. för DS är ett spel man ska omfamna döden i Inga trophies iaf


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Lite som om att svära i kyrkan, det tar ju liksom lite bort vitsen led spelet, antar det går för sig att kolla wikin fort om man verkligen kört fast. Men ha hela videos tillgängliga, i dont know man!

Medlem

haha se där ja.Ska jag titta på några och se om det är några bra tups. Har redan kört igenom spelet ett gäng ggr på ps3 så mest nyfiken på om de kommer ta upp ngt som man inte tänkt på

Sedan tycker jag de borde lägga till ett läge där spelet spelar sig självt också! Alla klarar inte av att spela spel.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Enda chansen att komma igenom öht med min fumliga koordinationsförmåga. 😂

Medlem

”Det verkar dessutom vara en PS Plus-fördel, men det ska tilläggas att Sony inte nämnt något officiellt om detta.”

Sony sa ju det i UI-videon...väl? Hörde jag fel?

Medlem
Skrivet av NuZ:

Pinsamt om man behöver använda detta! Min åsikt iaf. för DS är ett spel man ska omfamna döden i Inga trophies iaf

Är själv en gedigen spelare av Souls-spelen men tycker detta är ganska bra initiativ. Vanligtvis brukar folk klaga på svårighetsgraden och därtill besvarar de stereotypiska souls-fansen med "git gud" vilket jag halvt som halvt kan hålla med om. Souls-spelen har en satt svårighetsgrad och om man inte lyckats kämpa sig igenom dem så kan man, tyvärr, gå miste om en härlig upplevelse.

Detta initiativ möjliggör en kompromiss, spelare som har det lite jobbigt att ta sig vidare i spelet men inte har alternativet att sänka svårighetsgraden kan få tips eller ett exempel på hur de kan överkomma de hinder som står i deras väg. Enligt mig är detta det bättre av de potentiella vägar som man kan ta, jag vill inte att spelet ska bli lättare men samtidigt vill jag att Souls-spelen skall lyckats så gott det går, de är några av mina favoritspel efter allt.

Walkthroughs och guider kommer finnas oavsett, om de är officiella tips och råd på olika nivåer så främjar det mängden och därmed framtiden av souls-spel, hellre detta än att de gör spelen alldeles för lätta.

Avstängd

Dör man ofta i Souls-spel är man mest ett pucko som inte sätter något i Vitalty (Vigor i senare spel). Så jävla svårt är det inte när man kan tanka tre slag från en boss utan att dö.

NuZ
Testpilot
Skrivet av MrPeters:

Är själv en gedigen spelare av Souls-spelen men tycker detta är ganska bra initiativ. Vanligtvis brukar folk klaga på svårighetsgraden och därtill besvarar de stereotypiska souls-fansen med "git gud" vilket jag halvt som halvt kan hålla med om. Souls-spelen har en satt svårighetsgrad och om man inte lyckats kämpa sig igenom dem så kan man, tyvärr, gå miste om en härlig upplevelse.

Detta initiativ möjliggör en kompromiss, spelare som har det lite jobbigt att ta sig vidare i spelet men inte har alternativet att sänka svårighetsgraden kan få tips eller ett exempel på hur de kan överkomma de hinder som står i deras väg. Enligt mig är detta det bättre av de potentiella vägar som man kan ta, jag vill inte att spelet ska bli lättare men samtidigt vill jag att Souls-spelen skall lyckats så gott det går, de är några av mina favoritspel efter allt.

Walkthroughs och guider kommer finnas oavsett, om de är officiella tips och råd på olika nivåer så främjar det mängden och därmed framtiden av souls-spel, hellre detta än att de gör spelen alldeles för lätta.

Git Gud!

Jo jag förstår dig men vitsen försvinner lite med spelen. Ja jag vet inte riktigt hur många gånger jag kört detta på PS3. Runt 9 dosor och 5k h kanske 🤪


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Flakmonkey

Om allt som behövs för att demon souls ska vara lätt är att se en film som visar taktiska drag så är det kanske inte så svårt? Eller ligger det svåra i att veta vad man ska göra snarare än att göra det? Du måste ju fortfarande utföra det. Jag kan titta på filmer där Messi och Ronaldo dribblar och drar en volley i krysset, det innebär inte att jag kan göra det. Fått för mig att detsamma gällde souls-serien.

Medlem
Skrivet av Dhrenor:

”Det verkar dessutom vara en PS Plus-fördel, men det ska tilläggas att Sony inte nämnt något officiellt om detta.”

Sony sa ju det i UI-videon...väl? Hörde jag fel?

Selektiv hörsel är grymt men jag hörde allt detta nämnas också så det verkar vara som så.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Git Gud


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ska dom inte hålla dig i handen också när dom ändå är igång!! Trail and error och sen lära dig attack mönstret. Praise the sun. Inte är den tiden förbi nu kanske.

Medlem

Demon souls/dark souls "eliten" är hemska människor.

Avstängd
Skrivet av Hellspites:

Ska dom inte hålla dig i handen också när dom ändå är igång!! Trail and error och sen lära dig attack mönstret. Praise the sun. Inte är den tiden förbi nu kanske.

Såvida du inte spelar på SL1 så är Souls-spelen knappast trial and error.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Om allt som behövs för att demon souls ska vara lätt är att se en film som visar taktiska drag så är det kanske inte så svårt? Eller ligger det svåra i att veta vad man ska göra snarare än att göra det? Du måste ju fortfarande utföra det. Jag kan titta på filmer där Messi och Ronaldo dribblar och drar en volley i krysset, det innebär inte att jag kan göra det. Fått för mig att detsamma gällde souls-serien.

Håller helt med, DS-trilogin har många exempel på utförande>strategi.
Lycka till att följa en youtube-guide mot Nameless King om du är scrub. ( ͡~ ͜ʖ ͡°)

Medlem

Tycker det är en riktigt nice Quality of Life improvement. Kör man fast eller vill ha lite extra hjälp blir det lätt att hitta det direkt från consolen, och vill man inte ha någon hjälp alls så finns det inget som tvingar en att kolla på videorna.

Medlem

Vad är meningen ens att spela då? Spelet/spelen handlar ju om att upptäcka saker själv. Att lista ut och vinna över fienden och bossar som känns omöjliga.

Men men, varför oroa sig att bli "Hollow" om man redan är det.

Skrivet av MrPeters:

Är själv en gedigen spelare av Souls-spelen men tycker detta är ganska bra initiativ.

Som gedigen spelare så borde du redan veta att man kan få hjälp genom meddelanden spelare skriver och Jolly co-op. Inte stött på en ända boss där det står "use fire", "stab, but whole" eller något i stil med "need friend".

Medlem
Skrivet av jehuty:

Demon souls/dark souls "eliten" är hemska människor.

Håller helt o hållet med och det har varit exakt samma i de 8 åren som jag varit med.

Jag förstår inte varför folk bryr sig så mycket hur andra spelar spelet? Ja jag tycker också spelet ska upplevas utan massa hjälp men alla har inte tålamodet eller tiden att göra så. Jag fick mycket hjälp av en polare första gången jag tog mig igenom DS1 och jag är fan osäker om jag ens hade blivit ett fan av serien utan den hjälpen för jag var bara så sjukt frustrerad i början.

DS2, DS3, Bloodborne och Sekiro tog jag mig igenom helt själv utan guide just för att jag fick hjälp med första spelet. Jag tycker ABSOLUT man ska ta hjälp om man blir så frustrerad att man har tråkigt när man spelar. Känns som folk glömmer bort att hela poängen med ett spel är att det ska vara kul. Man är ingen gamemaster bara för att man lyckats klara allt helt själv. Froms spel har blivit en jävla snoppmätar tävling känns det som.

Jag ser den här mentaliteten överallt i DS communityn som att folk tror att de är speciella bara för att de klarar av ett SP spel själv som inte ens är i närheten av så svårt som ryktet får det att låta...

"Det här spelet är inte gjord för er som inte kan get gud, ni ska inte spela om ni behöver någon som håller er hand."

Så jävla skevt när folk börjar ta en meme på fullt allvar. Allt det där över ett jävla spel också, patetiskt beteende. Ännu mer när man tänker på att de flesta är vuxna människor...

Jag är så stor fanboy över de här spelen som man kan bli, när jag spelar Froms spel känns det som de är gjorda precis för mig och jag vill att så många människor som möjligt ska få uppleva den känslan oavsett om de vill ha hjälp eller inte.

Den här ranten gjorde mig sugen på att spela igenom DS igen

Medlem

Jag undrar vilken utvecklare som blir först med att licensiera musik och kör en "rickroll" när någon vill ha hjälp med en svår boss?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Demon souls/dark souls "eliten" är hemska människor.

Hemska? Verkligen? Jeez.

1
Skriv svar