Saknar du en Diablo 2-remake? Testa modden Project Diablo 2

Robot
Saknar du en Diablo 2-remake? Testa modden Project Diablo 2
Medlem

Vad är det som är nytt av det man ser på videon?

Medlem
Skrivet av Loxus:

Vad är det som är nytt av det man ser på videon?

Kan rekommendera att ud går in på www.projectdiablo2.com finns även en wiki som uppdateras väldigt flitigt med ändringarna, men det är sjukt mycket som dem förnyar/förbättrar.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Kul att det kommer moddar till Diablo 2, men tycker det även är synd då det kan enkelt splittra spelare. Räcker med Path of Diablo kan man tycka, då även detta verkar snarlikt. Men trevligt med nytt antar jag.

Medlem

Njae... Om man väl ska modda sitt Dibbe 2 så kan nog lova att "Diablo II Median XL" är en bra mycket bättre, roligare och uppfriskande mod att satsa på i stället. Bra mycket mer nytt och mer content.

https://www.median-xl.com/

De lyckades göra Diablo II till det många önskade att Diablo III hade varit, imo.

Medlem

Jävla massa strul me o logga in o annat också.
Hoppas de löst sig till på Fredag.

Medlem

Tittade lite i början och skummade sedan resten i jakten på något som inte såg ut som något nytt från det jag minns...utan resultat. Inte vad jag tänker på när jag hör "remake", men det kanske fanns något spännande för de som är intresserade.

Något som däremot slog mig är vilken enorm skillnad det är mellan D2 och D3...hur mycket som egentligen hänt mellan de 2 spelen. Lite som natt och dag utseendemässigt sett, för att inte tala om gameplay, på gott och ont.

Medlem
Skrivet av Wedge:

Njae... Om man väl ska modda sitt Dibbe 2 så kan nog lova att "Diablo II Median XL" är en bra mycket bättre, roligare och uppfriskande mod att satsa på i stället. Bra mycket mer nytt och mer content.

https://www.median-xl.com/

De lyckades göra Diablo II till det många önskade att Diablo III hade varit, imo.

Håller verkligen inte med. Kändes som det tog bort mycket av Diablo-andan och försöker vara nåt annat, när jag testade det.

Medlem
Skrivet av Wedge:

Njae... Om man väl ska modda sitt Dibbe 2 så kan nog lova att "Diablo II Median XL" är en bra mycket bättre, roligare och uppfriskande mod att satsa på i stället. Bra mycket mer nytt och mer content.

https://www.median-xl.com/

De lyckades göra Diablo II till det många önskade att Diablo III hade varit, imo.

Jag drog ned detta och testade och vet inte om jag tyckte om det. Skillsen har förändrats helt och även grafiken för dom. Sedan har dom speedat upp hastigheten mycket och det i kombination med en skum mouse lag (som jag bara får i Diablo II, även den icke moddade varianten) går att spelet känns svårspelat.

// edit

Jag fann en lösning på mous lag: stäng av v-sync. Avinstallerade dock modden i alla fall då jag inte gillade den.

Tack ändå för tipset, kul att testa på något nytt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag drog ned detta och testade och vet inte om jag tyckte om det. Skillsen har förändrats helt och även grafiken för dom. Sedan har dom speedat upp hastigheten mycket och det i kombination med en skum mouse lag (som jag bara får i Diablo II, även den icke moddade varianten) går att spelet känns svårspelat.

// edit

Jag fann en lösning på mous lag: stäng av v-sync. Avinstallerade dock modden i alla fall då jag inte gillade den.

Tack ändå för tipset, kul att testa på något nytt.

Modden är inte att rekommendera om man vill ha en trevlig Diablo-upplevelse, den är gjord för typ endgame och har massa konstiga saker inbyggt som gör att det går väldigt snabbt och man kan visa hela kartan men en knapp och sådant.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hela spelet behöver bli mer högupplöst, spelade orginalet för ett par månader sedan.

1
Skriv svar