Horizon: Zero Dawn-patch släppt till pc-versionen

Robot
Horizon: Zero Dawn-patch släppt till pc-versionen

Guerilla Games försöker jobba ikapp efter den struliga lanseringen.

#guerilla-games, #horizon-zero-dawn


Medlem

Varje gång shader-optimeringen började, t.ex. efter ny drivrutin, ryckte det i Alt+F4 fingrarna.

Medlem

Tog mig igenom spelet till slut trots massiva problem för någon månad sedan. Skämt till release ,men mycket bra spel.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Har haft spelet installerat och klart i någon månad nu men tänkte att det är lika bra att ge det några patchar innan man ger sig in i det. Kanske börjar bli dags nu!


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Kör med 980ti och spelet flöt riktigt dåligt innan patch 1.04 eller nåt. Efter det sköt FPS i höjden med minst 30 procent om inte mer. Nåt var allvarligt fel i början...
Nu njuter jag av spelet i runt 40-50 FPS i 3440x1440p med det mesta på högsta. Kör gsync skärm. Fullt spelbart och riktigt bra spel.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Det flöt på och var stabilt redan vid release, många andra hade mindre tur.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Det flöt på och var stabilt redan vid release, många andra hade mindre tur.

Kanske möjligt om man körde Nvidia 10 serien och uppåt, men inte med 900 serien. 980ti låg långt efter tex 1070 i detta spel när de är likvärdiga i de flesta andra spel. Notera att jag kör ett Strix kort i 1400 MHz.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av Peete:

Kanske möjligt om man körde Nvidia 10 serien och uppåt, men inte med 900 serien. 980ti låg långt efter tex 1070 i detta spel när de är likvärdiga i de flesta andra spel. Notera att jag kör ett Strix kort i 1400 MHz.

Det var en hel del med 20x0 kort som hade problem med prestanda och stabilitiet.

Medlem

Death Stranding flyter som smör på RTX 2080. 4k HDR 60 fps låst. 👌

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Det var en hel del med 20x0 kort som hade problem med prestanda och stabilitiet.

Själv har jag kör spelet utan större problem med mitt RTX2080, haft som max 2 krascher på 60 timmar och lite stuttering i vissa områden men inget som gjort spelet ospelbart för min del. Haft rejäl tur så att säga. Däremot är spelet ganska ospelbart i 4K, får då bara 30 FPS (efter ha kört så mycket med 60+FPS så blev 30 jobbigt för ögonen). Men spelet är tillräckligt snyggt även i 2560x1440 med stadigt 60 FPS.

Medlem

Då är det nog dags att köpa det snart då.
Vet att det är ett bra spel men en undermålig release får mig inte att vilja spendera innan det faktiskt fixats till ordentligt.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Själv har jag kör spelet utan större problem med mitt RTX2080, haft som max 2 krascher på 60 timmar och lite stuttering i vissa områden men inget som gjort spelet ospelbart för min del. Haft rejäl tur så att säga. Däremot är spelet ganska ospelbart i 4K, får då bara 30 FPS (efter ha kört så mycket med 60+FPS så blev 30 jobbigt för ögonen). Men spelet är tillräckligt snyggt även i 2560x1440 med stadigt 60 FPS.

Även vid launch? Det har ju varit en hel del uppdateringar sen dess.

Medlem

är fortfarande buggig provade på riktig idag och kom fram till att jag skulle kunna rida på en av maskinerna men då går det inte att sprinta med xbox kontrollen. då jag har valt att vänta med att spelar eftersom jag visste att det var strul. men att dem inte har fixat ännu är fan bara skit dålig.

FM-guru
F.d. Sisyr

Tradigt att det är så buggigt på PC. Påminner lite om Arkham Knight (fast inte lika illa), som ju också var ett gediget hantverk men där PC-porten inte höll måttet.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Även vid launch? Det har ju varit en hel del uppdateringar sen dess.

Jupp, ända sen launch, inte haft de stora problem som folk rapporterat, så enorm tur?. Men spelet är ospelbart i 4K om man inte typ har RTX30XX serien det kan jag hålla med om. Spelet har rullat på jävligt bra på min dator, vissa områden dyker FPS ned till 50 som typ i Meridian men annars håller den 60FPS för mig. HDR är också ett problem dock, blir väldigt grått med HDR igång tragiskt nog om det inte fixats.

Bara synd att 4K fungerar som skit när man har 4K skärm.

Medlem

Jag körde spelet på mitt gamla gtx 1080 ti från början till slut utan några större problem,kortet gick varmt men inga problem alls nästan.
Jag kör watch dogs legion nu och det känns mindre krävande och blir inte lika varmt på full hd 3840 *1080 med allt på.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Jupp, ända sen launch, inte haft de stora problem som folk rapporterat, så enorm tur?. Men spelet är ospelbart i 4K om man inte typ har RTX30XX serien det kan jag hålla med om. Spelet har rullat på jävligt bra på min dator, vissa områden dyker FPS ned till 50 som typ i Meridian men annars håller den 60FPS för mig. HDR är också ett problem dock, blir väldigt grått med HDR igång tragiskt nog om det inte fixats.

Bara synd att 4K fungerar som skit när man har 4K skärm.

Jag hade inga problem heller med spelet och jag kör fortfarande med mitt gamla GTX 1080 ti kort på full hd med allt på max på storskärm 3840 *1080 lite varmt blev det men annars helt ok.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Gen
Medlem
Skrivet av Map-pen:

Själv har jag kör spelet utan större problem med mitt RTX2080, haft som max 2 krascher på 60 timmar och lite stuttering i vissa områden men inget som gjort spelet ospelbart för min del. Haft rejäl tur så att säga. Däremot är spelet ganska ospelbart i 4K, får då bara 30 FPS (efter ha kört så mycket med 60+FPS så blev 30 jobbigt för ögonen). Men spelet är tillräckligt snyggt även i 2560x1440 med stadigt 60 FPS.

Samma här, inga problem och inga krascher (förutom som var överklockningsrelaterad) med ett 2080Ti från day 1. Det enda som störde mig lite var avsaknaden av AF samt att hennes hår ibland kunde bete sig lite konstigt. Var dock inte spelbart i 4K så fick köra det i 3440x1440 vilket fungerade bra. Körde DLCn långt senare när jag fick mitt 3080 och kunde då köra det i 4K i perfekt låsta 60fps, vilken upplevelse!

1
Skriv svar