Ryktesdags! Silent Hill-rebooten till PS5 visas på Game Awards i december

Robot
Ryktesdags! Silent Hill-rebooten till PS5 visas på Game Awards i december

En avstannad rykteskarusell tar ny fart.

#game-awards, #playstation-5, #silent-hill


Medlem

Helvete vad grymt. Hoppas verkligen att det stämmer.

Medlem

Läge att fylla på blöjförrådet.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Förblir skeptisk så länge Konami är i görningen...

Medlem

Blir intressant att se hur dom får in mikrotransaktioner i Silent Hill.

Medlem

Det har ryktats om ett Silent Hill sedan PT las ner för fem år sedan. Knappt så man rynkar på ögonbrynen längre.

Medlem
Skrivet av neocon:

När jag har försökt ge exempel på vad spel skulle kunna göra när de nyttjar PS5:ans SSD fullt ut har jag ofta gett Silent Hill som exempel. Att övergångarna mellan den fysiska världen, fog world och otherworld skulle kunna ske sömlöst. Spelet skulle kunna skifta mellan de tre världarna hela tiden, med någon slags effekt för att dölja de 2-3 sekunder det tar att ladda in en map. Kanske genom att man går igenom en tjock dimma och när den lättar så är man i en annan dimension. Det vore häftigt!

Samma här.
Men det behövs ingen laddning, istället för övergångar som man såg i mellansekvenser förr så förändras miljön medans man är i den.
Typ att väggarna börjar se slitna ut, ruttna eller blöda medans man går igenom en korridor.
Sen att bakgrundsljudet som skiljer i dom smyger sig fram och ökar antingen i volym eller bara blir mer och mer intentensiv till exempel.

Silent Hill skulle passa bra på next-gen.

Med tanke på PS5:ans hastighet på lagringen så bör det inte ens ta 3 sekunder att byta hela VRAM, så mycket behöver nog inte ändras för att byta miljö.

It's not a lake, it's an ocean

Även om jag blivit mer lättskrämd med åren är en Silent Hill-remake definitivt något jag skulle kunna tänka mig att köpa en PS5 för. Men innan det visas upp är det väl lite för bra för att vara sant.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Playstation-exklusivt? Fan vad värdelöst..


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Flakmonkey

Skräckspel borde ju vara prima exempel där man kan utnyttja haptic feedback och adaptive triggers på spännande sätt. Skulle ju kunna låsa triggerknapparna när karaktären får panik tex, lite som ett spela leker med dig som i Eternel Darkness. 3D-ljudet från Tempest lär också kunna höja närvarokänslan ytterligare. Så ska bli kul att se vad de hittar på, om det nu ligger något bakom det här ryktet

Medlem

Hoppas att det också kommer till PC. Ett nytt Silent Hill skulle vara magiskt.

Medlem
Skrivet av neocon:

När jag har försökt ge exempel på vad spel skulle kunna göra när de nyttjar PS5:ans SSD fullt ut har jag ofta gett Silent Hill som exempel. Att övergångarna mellan den fysiska världen, fog world och otherworld skulle kunna ske sömlöst. Spelet skulle kunna skifta mellan de tre världarna hela tiden, med någon slags effekt för att dölja de 2-3 sekunder det tar att ladda in en map. Kanske genom att man går igenom en tjock dimma och när den lättar så är man i en annan dimension. Det vore häftigt!

Precis som de gjort i The Medium som kommer 10 december? Verkar riktigt häftigt faktiskt med övergångarna mellan världarna och hur smidigt det sker.

Medlem

Hm. En remake. Det blir väl remake nummer två, då Shattered Memories var TYP en remake av ettan.

1
Skriv svar