Lilla inofficiella Watch Dogs Legion tråden

Medlem
Lilla inofficiella Watch Dogs Legion tråden

Här är tråden för oss som spelar det och tycker det är helt ok underhållnig.
.
Recension på FZ: https://www.fz.se/recension/284794-recension-watch-dogs-legio...
.
En videorecension av ACG/Karak

.
.
En grundlig optimeringsguide för PC av Hardware Unboxed (HUB). Fast mycket av det där är rätt logiskt och detaljerat i spelet redan. Som t.ex. att skuggor är en prestandakrävande inställning.

.
.
Mina korta plus och minus
+ Uppdrag och story är kul så långt jag spelat. Kanske inte så svårt dock, men det kan bli svårare längre fram?
+ Detaljerad och varierad bakgrund för alla NPC i hela världen. De har vänner och bekanta som finns i spelet och påverkar deras åsikter.
+ Grafiken är snygg på natten med neonfärger och detaljrikedom

- Grafiken är inte så snygg på dagen, de verkar ha misslyckats med färgtonen i dagsljus
- Rätt så likt förra spelet spelmekaniskt
- Problematisk prestanda på PC och en del buggar här och var

Medlem

Kom precis på en sak till som stör mig litegrann. Att man inte kan lyssna på ljudloggarna medans man fortsätter spela. När man hittar en ljudlog går man automatiskt in i en meny där den börjar spelas upp och går man ur menyn avbryts uppspelningen.

Medlem

Har spelat ungefär 20 timmar nu. Måste säga att NPC-systemet är riktigt coolt. När jag var ute och på väg till fots till ett ställe nära stötte jag på en NPC med en "tag". När jag kollade var det en vän till en som jag hjälpt i ett uppdrag tidigare och därför hade denna NPC börjat gilla Deadsec också. Strax senare stötte jag på en annan som också hade en notifiering, och det var tränaren till en boxare som hade joinat teamet.

Med en uppgradering kan man också se en logg på vad personerna har gjort och om det finns sätt att få över dem på sin sida genom att hjälpa släktingar och bekanta. Ett sånt här djup på NPC i spel skulle jag vilja se i fler spel.

Testpilot

Gillar den biten av NPC att det går att sprida sina influenser över många ju fler man rekryterat.
Det lite tråkiga är att de flesta NPC är inte så mycket att ha efter man rekryterat dem.

Gillar alla kluriga pussel för att komma åt tech points men förstår inte riktigt poängen med det gigantiska antalet dokument som ligger strödda överallt. Antar de är för att öka stämningen.
Har nu iallafall lagt poäng på att ta över alla typer av drones så det är riktigt kul att så kaos bland fulingarna genom att använda deras egen utrustning mot dem.

Spelet känns som lagom nöje tills Valhalla kommer.

Medlem

Jag spelar på standardläget, och ibland blir det lite enkelt. Som en polisstation där jag tog ut alla poliser utan att något larm gick trots att jag missade sneak attack och det blev handgemäng. Alla verkar väldigt villiga att gå in i närstrid istället för att skjuta med något vapen. Fick ner alla strids-npc. Efter det lugnade alla vanliga npc ner sig och gick omkring och snackade som inget hänt medans jag snodde alla pengar, tech points och tog bilder på deras hemliga data på en skärm. Kanske får ställa upp på "hard" och testa. Jag brukar alltid köra standard först.

Alla ställen i världen är i alla fall väldigt väl designade. Varje plats känns både unik och ofta realistisk. De som gör kartorna i spelet ska ha beröm.

Medlem

Det tog ett tag, men nu börjar jag bli imponerad av spelvärlden. Både spelmekaniskt och hur många unika platser som kommit med. Höjdpunkten hittills var när jag skulle infiltrera en bas i Barbican Centre, där jag var för några år sen. Väldigt coolt ställe i verkliga livet, men även i en fint kondenserad variant i spelet.

Jag har fokuserat hårt på att samla tech points för att få övertag på alla olika drones och turrets. Om inte techmöjligheterna utökas känner jag dock snart att jag maxat allt som är relevant för min spelstil, som i huvudsak handlar om att oskadliggöra fiender i tur och ordning med min spindel och hijackade drones.

Alltjämt väldigt tråkigt att valutan inte kan användas för annat än kläder och masker och sånt trams (väl?).

Medlem

Träffade på nedanstående som jag frågade nån korkad fråga och han sa

Medlem

Patch notes för TU 2.0 konsoler som släpptes igår
https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2289326-Bug-Fixes-f...

Patchern är släppt idag för PC, men inga patch notes än.

"We have a dedicated PC patch coming shortly, for which we will have a separate thread with all changes coming specifically to PC. We to work on further fixes and improvements, with the PC save file corruption being our highest priority which will come with an additional patch."

Medlem

Här är patch notes för PC.
https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2289815-Bug-Fixes-f...

Märkte att de ändrat en sak jag inte gillade tidigare. Att man åker in i en meny när man tar upp en ljudlogg, som slutas spela om man går tillbaks till spelet. Nu spelas ljudloggen upp direkt inne i spelet och man kan fortsätta spela och lyssna samtidigt.

Medlem

Efter ytterliggare en genomspelning av HZD hade speltorkan slagit till så det här var perfekt tidsfördriv inför Valhalla.

Har inte spelat någon av de tidigare men upplever inte att det spelar någon roll. Bra stämning i spelet och kul mekanik. Gillar stealthspel/open world så det här var rakt upp min alley.

Skribent
Skrivet av Fulci:

Här är patch notes för PC.
https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2289815-Bug-Fixes-f...

Märkte att de ändrat en sak jag inte gillade tidigare. Att man åker in i en meny när man tar upp en ljudlogg, som slutas spela om man går tillbaks till spelet. Nu spelas ljudloggen upp direkt inne i spelet och man kan fortsätta spela och lyssna samtidigt.

Det här är så jäkla viktigt. Vet inte hur många spel jag hoppat över ljudloggar i (inklusive Legion) för att de tvingar mig att sitta helt passiv i nån meny istället för att låta mig lyssna på dem medan jag faktiskt spelar. Grymt att de fixade detta.

Medlem

Kanske kommer in i det,
spelet fick mig att göra en OC-scan och undervolta mitt 2070 så nu spelar jag med raytracing i alla vattenpölar.
Måste glitcha mig ut i windows varje gång för spelet hänger sig så fort jag kopplar in en kontroller, men det knepet fixar det.

Det enda jag stör mig på är att alla har fyrkantiga glasögon med jättetjocka bågar och ansiktshår som ser ut att vara målat med krita.
Kan de inte åtminstone öka på detaljerna med 10gånger i dialogsekvenserna.... (så glömmer jag att alla går som charlie chaplin)

Tänkte ha det som casual-spel och spela ett uppdrag varje gång jag startar det och sedan göra annat.

Medlem

Har nog aldrig varit så rädd för trafik som jag är i det här spelet.

Genom att vara metodisk och använda spindeln och kapade drönare så är det hyfsat enkelt att överleva under uppdragen. Desto värre är det när man glömmer bort vänstertrafiken och springer rakt ut framför en buss. Har förlorat betydligt fler karaktärer i trafikolyckor än i eldstrider.

För övrigt tycker jag att permadeath verkligen tillför en värdefull nerv.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av pacc:

Kanske kommer in i det,
spelet fick mig att göra en OC-scan och undervolta mitt 2070 så nu spelar jag med raytracing i alla vattenpölar.
Måste glitcha mig ut i windows varje gång för spelet hänger sig så fort jag kopplar in en kontroller, men det knepet fixar det.

Det enda jag stör mig på är att alla har fyrkantiga glasögon med jättetjocka bågar och ansiktshår som ser ut att vara målat med krita.
Kan de inte åtminstone öka på detaljerna med 10gånger i dialogsekvenserna.... (så glömmer jag att alla går som charlie chaplin)

Tänkte ha det som casual-spel och spela ett uppdrag varje gång jag startar det och sedan göra annat.

Just det där fetmarkerade satt jag och tänkte på när jag spelade Valhalla igår. Skägg ser ju verkligen groteskt fula ut i Legion, medan de inte alls ser så konstiga ut i Valhalla. Man kan tycka att det borde vara en smal sak för Ubisoft Toronto att lära sig göra skägg om Ubisoft Montreal kan göra det, men I guess not...

Medlem

Sitter och spelar spelet nu och förväntade att det skulle finnas en stor fin tråd att mysa in sig i när jag spelat en stund men hittar ingen annan än denna. Så istället för att skapa en ny tråd hoppas jag på lite liv här igen. Tycker att spelet är riktigt bra. Open world delen är mil bättre än många andra spel. Storyn är lite skit men det gör inget. Gillar också Legion delen där man kan gå runt och skanna folk och sätta upp dem på att rekrytera listan. Tror att detta spelet (liksom Valhalla) led av ovanligt mycket buggar i början. Började spela i slutet av april i år och har inte stött på någon bugg. Spelet flyter ok i 4K med RT och DLSS aktiverat.

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Sitter och spelar spelet nu och förväntade att det skulle finnas en stor fin tråd att mysa in sig i när jag spelat en stund men hittar ingen annan än denna. Så istället för att skapa en ny tråd hoppas jag på lite liv här igen. Tycker att spelet är riktigt bra. Open world delen är mil bättre än många andra spel. Storyn är lite skit men det gör inget. Gillar också Legion delen där man kan gå runt och skanna folk och sätta upp dem på att rekrytera listan. Tror att detta spelet (liksom Valhalla) led av ovanligt mycket buggar i början. Började spela i slutet av april i år och har inte stött på någon bugg. Spelet flyter ok i 4K med RT och DLSS aktiverat.

Ja, det försvann lite grann. Tycker också att spelet är bra.

Medlem

Som ni säger, känns lite som att det hamnade mellan ett antal andra stora spelsläpp och försvann. Eller så var det fel tid för typen av spel med agent/gadget-action. Men har funderat på att köra igång det igen.

Medlem

Tror att jag missade att aktivera perma death (även om jag bestämde mig att köra med det på) då mina agenter bara blir skadade eller arresterade om något går fel. Älskar att man kan närma sig ett uppdrag på flera olika sätt och också att man ibland blir tvingad att gå in själv istället för att bara köra hacking/spiderbot/drone.

Medlem

Jag spelade det mycket veckorna efter release och hade rätt roligt. Tröttnade efter ett tag (som jag gör på alla spel), men har tänkt plocka upp det igen när 60fps-patchen kommer till Series X.

Överlag tyckte jag att mekanikerna var väldigt lyckade. Bra gadgets och oväntat kul med hela legions-grejen. Jag tyckte det dock det var märkligt enkelt att maxa uppgraderingar på ens gadgets och vapen. Hade nog uppskattat en större tröghet i den delen.

Medlem

Det jag klart stör mig på mest (det har med uplay/ubisoft-klienten att göra) är att jag måste köra igång klienten som admin för att det ska fungera.

1
Skriv svar