Hej, precis köpt skyrim...och har problem som fan.

Inaktiv
Hej, precis köpt skyrim...och har problem som fan.

Som titeln säger har jag köpt skyrim, för andra gången...och har ett stort problem:
Jag kan fastna på småsaker på marken! Det hjälper inte att försöka hoppa, eller backa, eller höger eller vänster, inte heller att ladda om en save...

Hur bär jag mig åt?
Det är steamversionen jag har, och inte nån värstingversion, utan "the plain and first" versionen.

Tacksam för idéer.

Medlem

Det e inte så att du plockar på dig allt du ser och blir överbelastad till den grad då du inte ens kan gå längre?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Låter som att något är fel eller att du har missat något som du uppfattar fel.

Förut var ju kollisionsdetekteringen whack om man gick över 60 FPS, fastna samt ramla igenom marken... kanske något sådant?

Inaktiv

@Zymac
Tror inte det är problemet, eftersom jag fastnar, men det kan det vara, ska kolla, tack för tipset!

@Dalton Sleeper
Kan vara det, fick en varning om att köra i 60Hz, men bara körde på i 120Hz, tack för tipset!

Inaktiv
Skrivet av anon_326443:

@Zymac
Tror inte det är problemet, eftersom jag fastnar, men det kan det vara, ska kolla, tack för tipset!

@Dalton Sleeper
Kan vara det, fick en varning om att köra i 60Hz, men bara körde på i 120Hz, tack för tipset!

Om du inte vill ändra hertzn varje gång kan du ställa in i nvidia att spelet ska köras på halv vsync. Vill minnas det funka bra. Annars kör på 60 hz för mer än så blir lätt allt vad fysiken heter galet

Quake-konnässsör

Nu var det länge sedan jag spelade Skyrim, men hade för mig att man rekommenderade att installera "Unofficial Skyrim Patch", finns på Nexus Mods. Sen kräver den modden / patchen lite andra saker men står där. Kom ihåg att inte installera allt för många mods, kommer inte ihåg var man brukar rekommendera att gränser går, man kunde kanske max ha 255 mods installerade eller något liknande.

NexusMods - Skyrim

När jag läste runt lite angående 120hz skärmar verkar det finns något man kan göra, men verkar inte fungera för alla. Det är Creation Engine i ett nötskal. Dock så är inlägget fyra år gammalt, men lär inte ha hänt så mycket med Skyrim så kanske fungerar.

Possible fix to allow Skyrim to run on 120fps monitors (Reddit)

Här är några video demonstrationer också.

Inaktiv
Skrivet av anon_119148:

Om du inte vill ändra hertzn varje gång kan du ställa in i nvidia att spelet ska köras på halv vsync. Vill minnas det funka bra. Annars kör på 60 hz för mer än så blir lätt allt vad fysiken heter galet

Kör inte med Nvidia, men ska kolla, lär finnas liknande för mitt stackars R9 390.

Tack för tipset!

Inaktiv
Skrivet av almblad:

Nu var det länge sedan jag spelade Skyrim, men hade för mig att man rekommenderade att installera "Unofficial Skyrim Patch", finns på Nexus Mods. Sen kräver den modden / patchen lite andra saker men står där. Kom ihåg att inte installera allt för många mods, kommer inte ihåg var man brukar rekommendera att gränser går, man kunde kanske max ha 255 mods installerade eller något liknande.

NexusMods - Skyrim

När jag läste runt lite angående 120hz skärmar verkar det finns något man kan göra, men verkar inte fungera för alla. Det är Creation Engine i ett nötskal. Dock så är inlägget fyra år gammalt, men lär inte ha hänt så mycket med Skyrim så kanske fungerar.

Possible fix to allow Skyrim to run on 120fps monitors (Reddit)

Här är några video demonstrationer också.

https://youtu.be/47jACG-X9UE

https://youtu.be/jl60H7g8U_E

Jag har faktiskt sökt efter den modden, och installerat NexusMods egen mod-grejj, men dom ser ut att tyvärr droppat patchen, och har bara kvar den för "värsting skyrim versionen"

Ska prova imorgon igen, och tack för länkarna, och ditt tips!

Inaktiv

Har fixat det, men det tog tid....alla mod-ställen har tagit ner "unofficial skyrim patch" och ersatt den med en version för dom 2 "bättre" skyrim versionerna, men hittade tillslut den jag behövde.

Tack för alla idéer och förslag, mycket uppskattat!

/Mvh
Patrik

1
Skriv svar