Snabbkollen - Har du köpt någon i en mobilapp senaste året?

Medlem

Som förälder till barn som spelar Roblox är jag ingen fan...

Inaktiv

Jag har "bara" betalat månadskostnad för 2 spel, sen tror jag att jag köpte med microtransaction, fler banor till "angry birds" för hundra år sedan.

Jag gillar inte microtransactions överhuvudtaget, om det nu inte gäller kosmetiska saker bara, om man spelar spelet, som ska vara F2P, ska man inte behöva "köpa sig OP". Man får ju när man inte köper något till spelet, nog med reklam som tillochmed TV4 skulle bli avundsjuka på.

Medlem

Om jag tycker att spelet är tillräckligt kul och gillar utvecklarna så betalar jag gärna en liten slant.

Väntar på släpp av Legends of Idleon (av samma utvecklare som gjorde Idle Skilling) och kommer nog att hosta upp litegrann pga gillar utvecklaren. Kör alfan just nu, och väntar på släpp på söndag. Pröjsade litegrann i Soda Dungeon 2 också pga gillar utvecklaren där med. https://www.legendsofidleon.com/

Sen finns det såklart användbara appar man pröjsat för premiumversion av.

Har även hänt att jag pröjsat för att bli av med ads i ett och annat spel, men som sagt, då ska spelet vara tillräckligt kul.

Medlem
Skrivet av cohletrain:

Trevligt att se 71% vettiga människor

Visst. Betala för att bli av med reklam i spel som Poopdie eller köpa en skin i Among Us för att stödja utvecklarna så är man helt plötsligt inte vettig längre.

Medlem
Skrivet av employed:

Visst. Betala för att bli av med reklam i spel som Poopdie eller köpa en skin i Among Us för att stödja utvecklarna så är man helt plötsligt inte vettig längre.

Så fort man nämner mikrotransaktioner så blir många alldeles till sig, utan att egentligen tänka till först


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av employed:

Visst. Betala för att bli av med reklam i spel som Poopdie eller köpa en skin i Among Us för att stödja utvecklarna så är man helt plötsligt inte vettig längre.

Indeed! Principer framför allt!
Nu vet jag inte vad Among Us är riktigt, men jag antar att det är någon Fortnite-klon?
Vad gäller att stödja utvecklare så kan man ju stötta dessa finansiellt när de bestämmer sig för att släppa en titel där hela spelet ingår i framtiden. Berömvärt så klart.


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Varför vettiga? I stort sett alla appar nu för tiden är gratis med en unlock för hela produkten. Kom ihåg att pollen inte handlar om vem som köpt onödvändigt skit i spel, det handlar om vem som köpt något i spel eller appar.

..och det är en väldigt oroväckande trend. Hur sugen man än blir på att köpa den där skrikrosa mohawken till sin miniatyrkaraktär på fjorton pixlar så gäller det att sätta ner foten och tänka till ett steg extra. Var bättre.


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem
Skrivet av cohletrain:

..och det är en väldigt oroväckande trend. Hur sugen man än blir på att köpa den där skrikrosa mohawken till sin miniatyrkaraktär på fjorton pixlar så gäller det att sätta ner foten och tänka till ett steg extra. Var bättre.

Det är ett utmärkt sätt att finansiera vidare utveckling.

Att "vara bättre" är snarare att inte se allting så svart och vitt, skulle jag säga.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av cohletrain:

..och det är en väldigt oroväckande trend. Hur sugen man än blir på att köpa den där skrikrosa mohawken till sin miniatyrkaraktär på fjorton pixlar så gäller det att sätta ner foten och tänka till ett steg extra. Var bättre.

Känns lite som att du drar hatet mot mikrotransaktioner lite väl långt här med tanke på att de inte alla är lika i utförande eller intention.

12
Skriv svar