Politiskt självmord?

Inaktiv
Politiskt självmord?

Annika Qarlsson (C) begår politiskt självmord genom att anklaga alla unga män som rösta på (P) för att vara våldtäktsmän...

http://qarlsson.se/blogg/?p=710

Ursäkt nr 1:

http://qarlsson.se/blogg/?p=712

Ursäkt nr 2:

http://qarlsson.se/blogg/?p=713

Snacka om att inte tänka sig för innan...

Medlem

Hon är politiker. Är väl knappast nånting nytt att våra kära politiker är bakom flötet.

Det mest skrämmande är dock att ingen verkar bry sig om vad dessa personer gör(menar inte enbart denna person).

Medlem

Tvärtom, nu får hon ju mer publicitet och uppmärksamhet är någonsin. all publicitet är bra publicitet...

(Sen tycker jag det verkar korkat att få hennes första inlägg till att "alla manliga pirater är våldtäcksmän" - får man fram det i huvudet när man läser hennes inlägg så väljer man verkligen att pressa fram det själv)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Hon kan ju för sjutton inte ens skriva korrekt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Hur kan man inte få det till det Werzion?

Citat:

Piratpartiets framgång med många unga män som lagt sin röst på dom för att värna den personliga integriteten.

Citat:

ofattbart många unga kvinnor som våldtas av unga män

Citat:

tycker unga män att integritet är viktig eller tycker de inte det?

Medlem

Ok, så först så är alla som röstat på piratpartiet våldtäktsmän.. Sedan så är alla män indirekt ansvariga för alla våldtäkter genom sin passitivitet?

Ska vi ut o jaga våldtäktsmän på nätterna? Räcker det inte med att dom oftast misshandlas i fängelser av andra fångar eller får rejält med spö när dom blir upptäckta av förbi passerande som hänt ett antal gånger också?

Medlem

Lyckat.
Jag börjar undra om en röd tråd inte börjar bli tydlig här. D.v.s. den som visar att kvinnor i maktposition oftast är blåsta.

*generaliserar jag med*

senaste fallen
Sahlin
Wanja
Hon där banktanten
Beatrice Ask
Qarlsson
Irritationsmomentet Gudrun S.
En kvinnlig chef jag känner

Medlem

ostmjuk hamster: Sicket otroligt korkat uttalande.
Carl Bildt, Lars Leijonborg, Lars Danielsson, Bosse Ringholm, Rojas, Enander, "en chef jag känner", "en lektor jag känner till", osv, osv.

Det är även bevisat genom många undersökningar att kvinnor i maktpositioner får utstå betydligt mer mediaövervakning och smuttskastas mer än män i samma positioner, även om företeelserna är liknande. Bra exempel: Mona Sahlin och toblerone vs. Bosse Ringholm och två miljoner skattefusk.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Herregd, hål i huvudet kan man säga.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det är även bevisat genom många undersökningar att kvinnor i maktpositioner får utstå betydligt mer mediaövervakning och smuttskastas mer än män i samma positioner, även om företeelserna är liknande. Bra exempel: Mona Sahlin och toblerone vs. Bosse Ringholm och två miljoner skattefusk.

Beror det bara på att de är kvinnor? Media hatar kvinnor?

Personligen har jag inget att säga angående huruvida manligt/kvinnligt spelar någon roll men jag är trött på att vara "den blekfeta vita medelålders mannen som tar jobben, bestämmer allt och våldtar alla småtjejer".

Kärringar, oavsett kön, är mer än jag orkar med. Jag tänker på kvinnan i artikeln, typisk för sin sort... Alla fel beror på mig, den medelålders blekfeta vita mannen som våltar och diskriminerar.

Talk to the hand, liksom.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

ähh politiker e blåsta som vanligt
Om man tror på konspirationsteorier så kanske dem bara försöker kasta pajj på Pp

Medlem

Är det nån mera än jag som inte bryr sig på vad det är för kön på en person utan mera vad denna gör?
Hon där tex är korkad, och det hon skriver är lika korkat som om det var en man som skrev det.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Är det nån mera än jag som inte bryr sig på vad det är för kön på en person utan mera vad denna gör?
Hon där tex är korkad, och det hon skriver är lika korkat som om det var en man som skrev det.

Självklart är det så. Vore ju bara korkat om en kvinnas åsikt skulle väga mer än en mans åsikt eller tvärtom.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Beror det bara på att de är kvinnor? Media hatar kvinnor?

Enligt undersökningar inom många olika områden som t.ex. media, ekonomi, sociologi, statsvetenskap, social psykologi och psykologi, har det framkommit att kvinnor i ledarpositioner sitter betydligt lösare än män, speciellt inom mänsdominerde arbetsområden. Dvs. att ribban för kvinnor är högre än mäns. De säger också att kvinnor blir betydligt mer angripna på grunder som gäller deras faktiska person än de faktiska arbetet de utför. Det gäller allt från vad de har på sig för kläder, hur de sminkar sig, till vad de gör på fritiden och så vidare.

Citat:

Personligen har jag inget att säga angående huruvida manligt/kvinnligt spelar någon roll men jag är trött på att vara "den blekfeta vita medelålders mannen som tar jobben, bestämmer allt och våldtar alla småtjejer".

Håller med att det blir uddlöst när de inte kan prata om en för att man är vit man. Men vi som vita män måste se att vi faktiskt är previligerade, vi får utdelning av det patriarkala systemet och den hegemoniska maskuliniteten, som Raewyn Connell (tidigare Robert Connell) kallar den i sin bok Maskuliniteter. Intressant läsning som jag kan tipsa om.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av CastorFiber:

Beror det bara på att de är kvinnor? Media hatar kvinnor?

Enligt undersökningar inom många olika områden som t.ex. media, ekonomi, sociologi, statsvetenskap, social psykologi och psykologi, har det framkommit att kvinnor i ledarpositioner sitter betydligt lösare än män, speciellt inom mänsdominerde arbetsområden. Dvs. att ribban för kvinnor är högre än mäns. De säger också att kvinnor blir betydligt mer angripna på grunder som gäller deras faktiska person än de faktiska arbetet de utför. Det gäller allt från vad de har på sig för kläder, hur de sminkar sig, till vad de gör på fritiden och så vidare.

Jag tänker direkt på wanja - henne kan de ju inte få att avgå med en eldkastare.

Men... för att debattera lite, tror du inte att systemet är uppbyggt lite så att "de får skylla sig själva" i det avseende att de som kvinnor faktiskt själva lägger större vikt vid kläder, smink vad de gör på fritiden osv... så att säga...
Jag menar... om allmänheten kritiserar en kvinnlig politiker pga hennes utseende så får jag, den vita mannen skulden för mina översittarfasoner men i själva verket tror jag att det är andra kvinnor som bryr sig mest om sånt - Allmänheten är ju hälften kvinnor, kanske mer om vi pratar om en allmänhet som dömmer ut folk beroende på utseende. (blott en fördom)

Jag skiter fullständigt i hur kärringarna ser ut, faktum är att jag har säkert större förtroende för en osminkad bondkärring än någon med blonderat hår och röda läppar...

jag fullkommligen ÄLSKAR vår nya integrationsminister Nyamko Sabuni, hon är vettig, tuff och helt skottsäker när det gäller alla kärringars anklagelser. Vad skall de anklaga henne för? Diskriminering? Rasism? Nog för att de försöker men det fastnar inte. Hon är skottsäker. :heart:

Skrivet av bjosarn:
Skrivet av CastorFiber:

Personligen har jag inget att säga angående huruvida manligt/kvinnligt spelar någon roll men jag är trött på att vara "den blekfeta vita medelålders mannen som tar jobben, bestämmer allt och våldtar alla småtjejer".

Håller med att det blir uddlöst när de inte kan prata om en för att man är vit man. Men vi som vita män måste se att vi faktiskt är previligerade, vi får utdelning av det patriarkala systemet och den hegemoniska maskuliniteten, som Raewyn Connell (tidigare Robert Connell) kallar den i sin bok Maskuliniteter. Intressant läsning som jag kan tipsa om.

Jag vet att jag statistiskt borde vara priviligierad för att jag är vit, för att jag är man, för att jag är medelålders osv, osv - konstigt nog har jag aldrig kännt av något av detta, jag har alltid fått slita ryggen av mig för det jag vill ha - ingenting är gratis i min värld och att bli utpekad, gång på gång som någon som glider på en räkmacka gör mig förbannad. Jag sympatiserar med de som har det svårt på olika sätt men jag VÄGRAR ta på mig skulden och så länge de pekar ut mig kommer jag inte att ställa mig på deras sida.

Jag har inte tid eller passion nog att läsa en bok på ämnet, Bjornsan men om du har tid och lust kan du ju förklara poängerna eller vad det var som för dig att säga att den var intressant.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

ostmjuk hamster: Sicket otroligt korkat uttalande.
Carl Bildt, Lars Leijonborg, Lars Danielsson, Bosse Ringholm, Rojas, Enander, "en chef jag känner", "en lektor jag känner till", osv, osv.

Det är även bevisat genom många undersökningar att kvinnor i maktpositioner får utstå betydligt mer mediaövervakning och smuttskastas mer än män i samma positioner, även om företeelserna är liknande. Bra exempel: Mona Sahlin och toblerone vs. Bosse Ringholm och två miljoner skattefusk.

Korkat är att inte läsa ett inlägg ordentligt och sedan svara på det...

Medlem

CastorFiber: Det är precis det som är många maskulinitetsforskares poäng; att man som man i Sverige kan anta sig vara "jämställd" och är hemma med barnen och diskar efter middagen, men man får fortfarande utdelning av det patriarkala systemet. Män får högre lön, män får mer makt, "manlighet" värderas högre än "kvinnlighet". Tipsar åter igen om boken Maskuliniteter, även om man är av den nyliberala skolan där alla har samma förutsättningar.
Ang. Nyamko Sabuni så gillar jag absolut inte henne, hon är något som jag väljer att kalla för en "token". Men den diskussionen behöver vi inte ta här.
Poängen du tar upp att de pekar ut DIG tycker jag är lite missvisande. De menar ju att det är den premierade gruppen, inte du som individ, som står för den ojämna utdelningen. Och jag är av den övertygelsen att man som "vit medelålders man" måste förstå att man tillhör denna grupp. Genom att blottlägga dessa strukturer så kan man tillslut förändra dem. Men än viktigare är de mentala strukturerna som jag som individ besitter blottläggs och förändras, vilket är mycket svårt. Men för att få en önskad förändring av det man kallar patriarkatet så anser jag att det är grundläggande. Sammanfattat: Att jag som vit medelålders man inser att jag är privilegierad och vill frigöra både mig själv och andra från det patriarkala systemet. Jag anser att bryta det patriarkala systemet bygger lika mycket på kvinnlig frigörelse (om det är det uttryck man använder sig av) som manlig frigörelse.
Det blir lite rörigt nu, jobbat hela dagen och är helt slut. Men fråga gärna om det är något ni inte hänger med på så ska jag försöka ge en djupare förklaring. Jag har även ett nyskrivet projektarbete skrivit just om hur maskulinitet konstrueras och rekonstrueras i arbetsorganisationer, om något har lust att läsa. Det är skrivet för en 5p kurs på universitetet så är endast 10 sidor långt. (Jag menar inte att bara för att jag skrivit ett arbete så är det 100% absolut sanning och att ni ska ta det jag skriver som lag, men det förklarar det jag skrivit om på ett mer ingående sätt samt tar upp tre konkreta verkliga exempel.)

Skrivet av ostmjuk hamster:

den som visar att kvinnor i maktposition oftast är blåsta.

Är vad det står, och är det jag läst. Om du räknar med att inte bli angripen så skulle du ju kunna skriva "personer i maktposition", men eftersom du använde "kvinnor" ville jag bara visa på att män också "gör fel", men behandlas mildare av media och opinionen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hur fan kan man vräka ur sig något liknande??
Helt otroligt att det fins politiker som hon.
Inte undra på att det går utför med det här landet. *Suck*

Medlem

Att gå från ICA till 58.000 i månaden kanske gjorde något med hennes förstånd.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Är vad det står, och är det jag läst. Om du räknar med att inte bli angripen så skulle du ju kunna skriva "personer i maktposition", men eftersom du använde "kvinnor" ville jag bara visa på att män också "gör fel", men behandlas mildare av media och opinionen.

Generaliserar var nyckelordet i mitt inlägg, inte kvinnor.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

ostmjuk hamster: Sicket otroligt korkat uttalande.
Carl Bildt, Lars Leijonborg, Lars Danielsson, Bosse Ringholm, Rojas, Enander, "en chef jag känner", "en lektor jag känner till", osv, osv.

Det är även bevisat genom många undersökningar att kvinnor i maktpositioner får utstå betydligt mer mediaövervakning och smuttskastas mer än män i samma positioner, även om företeelserna är liknande. Bra exempel: Mona Sahlin och toblerone vs. Bosse Ringholm och två miljoner skattefusk.

Mona gjorde mycket mer än så. Minns du den här filmen (i uppdaterad smått s.k. "främlingsfientlig" tappning. Precis så som du inte tycker om det)?

Medlem

Trodde dem skulle vara smarta och bra på att tala (och skriva), men jag hade väl fel där...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

ostmjuk hamster: Nej jag mins inte den filmen, men jag minns mycket av vad Mona har gjort och inte gjort. Det är konstigt att jag blir stämplad som någon Mona-sympatisör bara för att jag påpekar att det finns män inom politiken som är lika stora svin, men dom sitter säkert i alla fall. Jag är inte här för att försvara Mona Sahlin, som sagt påpekar jag bara att människor tenderar att vara hårdare mot kvinnor i offentliga maktpositioner än mot män - vilket jag tycker den här tråden är ett bevis på.

PS. Hade varit bättre att länka till diverse tidningsartiklar och biografier än ett youtube-klipp av en amatör med högerextrema influenser.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Kungbla:

Att gå från ICA till 58.000 i månaden kanske gjorde något med hennes förstånd.

Äschhh..hon blev väl lurad,precis som stackars Wanja blev:O

Medlem
Skrivet av bjosarn:

ostmjuk hamster: Nej jag mins inte den filmen, men jag minns mycket av vad Mona har gjort och inte gjort. Det är konstigt att jag blir stämplad som någon Mona-sympatisör bara för att jag påpekar att det finns män inom politiken som är lika stora svin, men dom sitter säkert i alla fall. Jag är inte här för att försvara Mona Sahlin, som sagt påpekar jag bara att människor tenderar att vara hårdare mot kvinnor i offentliga maktpositioner än mot män - vilket jag tycker den här tråden är ett bevis på.

PS. Hade varit bättre att länka till diverse tidningsartiklar och biografier än ett youtube-klipp av en amatör med högerextrema influenser.

Jag länkade medvetet till versionen med högerextrema influenser (originalet inehåller inte sådana saker) just så att du kunde få säga så. Du är så förutsägbar.
Och fortfarande så säger jag dig att jag var emot hennes generalisering och gjorde en egen för att visa på hur dumt det kan bli när man drar snabba slutsatser, men ändå verkar du vilja få mitt inlägg till att vara kvinnofientligt. Jag tycker visserligen att den raddan kvinnor jag presenterat ÄR idioter men inte betyder det att alla kvinnor är det. Även jag är medveten om detta.

1
Skriv svar