I Fishkeeper bygger och sköter du om… ett akvarium

Robot
I Fishkeeper bygger och sköter du om… ett akvarium

Managementspelen vet inga gränser!

#fishkeeper


Medlem

Ja varför inte, verkar ganska så chill.

Undrar om yngel kan bli uppätna i spelet. Fiskar kan vara rätt så glupska och käka upp yngel, även deras egen familj. Och hur beter sig kampfiskar om man slänger i lite vad som helst för andra fiskar i akvariet. Så många frågor.

Medlem

Verkar riiiiiiktigt......tråkigt. Varför inte bara skaffa ett akvarium i verkligheten istället?

Fast vågorna på vattenytan såg ju fina ut. Vore ju lite småkul om man kunde skapa sitt eget akvarium och sen exportera och ha som screensaver på TVn.

Medlem

Skulle vara kul i sandbox läge så man kan testa på olika inredningar innan man ger sig på sitt riktiga akvarium


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Varför inte bara skaffa ett akvarium i verkligheten istället?

Bra och fina akvarium kostar flera tusen och kräver mycket underhåll. Sen kan det man stoppar i ett akvarium kosta en hel del också. En clownfisk går loss på några hundra kronor, vilket kanske inte är så farligt. Men clownfiskar som har ett "förhållande" tillsammans kan kosta flera tusen.

Medlem

Skulle vara nice om det faktiskt var bra grafik i detta spel Riktigt tråkiga modeller och stela fiskar...


signatur

IDKFA

Medlem

År 2002 ringde och ville ha tillbaka sina shaders.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Inaktiv

Hade ett akvarium för typ 15 år sedan. Grymt tråkigt i verkligheten, låter ännu tråkigare i tvspelsform.

ELF
Medlem

GUIt är ju inte lite inspirerat av Sim City och The Sims


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Hade ett akvarium för typ 15 år sedan. Grymt tråkigt i verkligheten, låter ännu tråkigare i tvspelsform.

Jag gissar att du hade "vanliga" fiskar i ett litet kar? Jag hade också ett akvarium (modell större) med rovfiskar (florida gars, fengäddor, rockor, dats, eldålar, odoe-gäddor m.m), och det var allt annat än tråkigt. Jag saknar det, men jag saknar inte oron över att man eventuellt kunde komma hem till ett sprucket akvarium och några hundra liter vatten över parketten.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Inaktiv
Skrivet av lampis:

Jag gissar att du hade "vanliga" fiskar i ett litet kar? Jag hade också ett akvarium (modell större) med rovfiskar (florida gars, fengäddor, rockor, dats, eldålar, odoe-gäddor m.m), och det var allt annat än tråkigt. Jag saknar det, men jag saknar inte oron över att man eventuellt kunde komma hem till ett sprucket akvarium och några hundra liter vatten över parketten.

Jepp, hade ett vanligt akvarium. Större modell men bara vanliga fiskar. Har man firrarna du hade så kan det säkert ha varit bra mycket roligare. Hehe, jo, vattenskadorna är ett hot

Med snyggare grafik och grafisk stil hade jag varit intresserad.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Känns som detta kan Rocka! Man kan se Sej sitta där i flera timmar och få Rödtunga.
Sik'ken grej! Kan man ha en lax laxar i?

Okej detta var rätt Sill'y, dags att ål'a sig till sängs.

Godnatt

Avstängd
Skrivet av Fatmajk:

Verkar riiiiiiktigt......tråkigt. Varför inte bara skaffa ett akvarium i verkligheten istället?

Mhm, och få sin försäkringspremie gångrad med tio. I värsta fall har du inte berättat att du har ett akvarium och blir således skyldig flera hundra tusen i renoveringskostnader om något skulle hända. Nä, jag spelar hellre detta i såna fall, inte för att jag personligen är målgruppen.

Medlem

Första tanken som kom upp när jag läste rubriken var "Happy aquarium" (facebook-spel jag fastnade i för många år sedan 🤣)


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Jepp, hade ett vanligt akvarium. Större modell men bara vanliga fiskar. Har man firrarna du hade så kan det säkert ha varit bra mycket roligare. Hehe, jo, vattenskadorna är ett hot

Nu för tiden har man ett terrarium (med samma mått som mitt tidigare akvarium) med en orm istället. Nerverna mår bra mycket bättre av det, plus att man utan problem kan åka iväg ett par veckor utan att någon måste komma över för att mata.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Inaktiv
Skrivet av lampis:

Nu för tiden har man ett terrarium (med samma mått som mitt tidigare akvarium) med en orm istället. Nerverna mår bra mycket bättre av det, plus att man utan problem kan åka iväg ett par veckor utan att någon måste komma över för att mata.

Jo,ormar är trevliga. Hade en snok för några år sedan. Lättskötta och bra. Roliga att hålla med

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Jo,ormar är trevliga. Hade en snok för några år sedan. Lättskötta och bra. Roliga att hålla med

Sant. Jag har en pyton. I kväll är det dags för matning igen. 😊 Jag tror dock att fiskhållning lämpar sig bättre som spel än ormhållning.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Skulle vara nice om det faktiskt var bra grafik i detta spel Riktigt tråkiga modeller och stela fiskar...

Skrivet av Nocturnal77:

År 2002 ringde och ville ha tillbaka sina shaders.

Ja.. när man bl.a anar texel:ar och ser polygoner trots fönsterläge och utube är det ...inte 100.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

1
Skriv svar