Starcraft II: Wings of Liberty

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Questioneer:
Skrivet av Harpa:

Så Terran har alltså smackat sig upp till toppen nu?

Ja, åtminstone har jag inte sett någon uppenbar snedfördelning.

Härligt, vilka siter hänger du på?

Primärt teamliquid.net och där finns det fina trådar som denna Searchable ladder, updated daily som kan vara relevant angående vilka spelare som finns i toppen för tillfället. Tråden innefattar de sidor jag hänvisade till ovan.

Sidan kan rekomenderas för er som:
- vill se streamade sc2-matcher (i praktiken nästan dygnet runt, varierande skicklighetsnivåer men ofta finns det iaf en högt rankad platinum spelare som streamar)
- vill läsa om strategier sc:bw, sc2
- vill läsa om allmäna nyheter om sc:bw, sc2
- vill läsa om turneringar som pågår sc:bw, sc2

Edit: det var den sidan som rapporterade till "väst" om den koreanska betting-skandalen som fz rapporterade om för några dagar sedan, och citerades av fzs källa, bbc, vg.no när de rapporterade om det.


signatur

The digital society furthers human flaws and selectively rewards development of convenient half-truths.

Medlem

Finns ett enkelt svar...

Gillar du ettan ? då kmr du gilla tvåan

(är med i betan)

Medlem
Skrivet av Rabieskorv:

Finns ett enkelt svar...

Gillar du ettan ? då kmr du gilla tvåan

(är med i betan)

Med undantag för vissa fanatiker. ,)


signatur

The digital society furthers human flaws and selectively rewards development of convenient half-truths.

Medlem

Det märks tydligt att FZ inte är en stor Starcraft eller för den delen WC3 sida. Denna artikel var nog bra för personen som hade glömt att raserna heter terran, zerg och protoss alternativt aldrig hört talas om starcraft.

Fast klart det är alltid bra att introducera nya spelare så kan ge artikeln tummen upp utifrån det perspektivet.

Jag var ett stort fan av SC1 kan dock säga att jag kräver mer än så här av SC2.

Blizzard kunde gjort SC2 väldigt bra men valde säkra kort istället a'la WoW.

Nej spelar hellre gamla goda SC:Bw än lägger massa tusenlappar på detta spel som enbart är menat som en kassako som de tänker mjölka i åtminstone 5 år efter första releasen.


signatur
Medlem

Förstår inte varför folk klagar på att det är wow grafik. Visst det ser lite konstigt ut när man Zoomat in max som bilderna i denna artikel men när man spelar normalt är det väldigt snyggt.

Att enheter flyttar på sig när andra ska fram är riktigt skönt!

Inaktiv

Pre-cum i kallingarna. Yes!


signatur

You must construct additional pylons.

Skrivet av KnäckeHäxan:

Förstår inte varför folk klagar på att det är wow grafik. Visst det ser lite konstigt ut när man Zoomat in max som bilderna i denna artikel men när man spelar normalt är det väldigt snyggt.

Att enheter flyttar på sig när andra ska fram är riktigt skönt!

Grafiken spelar ju ingen roll det är själva spelet vi snackar om.

Grafiken kunde ju dock varit mer allvarlig och mörkare.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Förstår inte varför folk klagar på att det är wow grafik. Visst det ser lite konstigt ut när man Zoomat in max som bilderna i denna artikel men när man spelar normalt är det väldigt snyggt.

Att enheter flyttar på sig när andra ska fram är riktigt skönt!

Grafiken spelar ju ingen roll det är själva spelet vi snackar om.

Grafiken kunde ju dock varit mer allvarlig och mörkare.

Men varför allvarligt och mörkt, kan skrämma vissa spelare i åldern 8-år, bara att köra på Nintendo-glädje och WoW-grafik med fina färger
Kan de göra Diablo (3) färgglatt och barnvänligt får man (tyvärr) vara glad att Zerg inte är krambjörnar.
Vad hände med den tiden då spel kunde få vara mörka, härliga och intressanta/realistiska, all spel behöver inte vara snälla och färgglada bara för att WoW och Wii sålt bra :/

Medlem

Ge mig Diablo 3 istället

Inaktiv

Det är löjligt att man inte kan spela mot amerikaner eller asiater. Kommer bli mycket svårare att köra internationella tävlingar på nätet.

Medlem

Att det är väldigt likt 1an är en förutsättning för att jag ens ska spela spelet. Vissa nymodigheter är bra men för mycket förändring är alltid av ondo när det gäller e-sport. Man ser ju inga nya förändringar i fotboll från år till år heller direkt. Är spelet bra så ska inget förändras.

Medlem
Skrivet av IceMan:

åfaan nu när man ser det, luktar Wow grafik lång väg

Wow grafik eller WoW-grafik? Kanske är samma sak.

Och nej, det ser inte ut som WoW.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av IceMan:

åfaan nu när man ser det, luktar Wow grafik lång väg

Wow grafik eller WoW-grafik? Kanske är samma sak.

Och nej, det ser inte ut som WoW.

Jämfört med första Starcraft så är det WoW-grafik... men jämför man med WoW så är det knappast WoW-grafik. ^^

Har dock aldrig spelat Starcraft... så man är inte så himla sugen på det här spelet.

Medlem

Varför laga något som inte är trasigt?? Själv hade jag köpt det direkt om det även bara var ny 3D grafik.... Och ny singleplayer då.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Ge mig Diablo 3 istället

Vänta 3 år

Skrivet av showerguy:
Skrivet av Gaara:

Ge mig Diablo 3 istället

Vänta 3 år

lol word


signatur
Medlem
Skrivet av pippen1001:
Skrivet av cryon:

Testplattform: PC, Mac

Antar att det är en miss? Sitter och väntar på en mac-beta själv (om man får vara med vill säga) och hade gärna hört lite om systemkraven.

nejdå mac finns men den är val bara inte ute än
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3178363

Jo jag är väl medveten om att en beta för Mac är på gång. Men jag var fundersam över om FZ verkligen testat denna eller om det helt enkelt var en felskrivning från deras sida. Om det hade varit så att FZ verkligen testat SC2 till Mac hade det varit mycket intressant att höra om systemkraven.

Redaktör

Vi har inte testat Mac-versionen. Jag satte med de plattformar spelet släpps till, med tanken att Win- och Mac-versionerna blir likadana. Om det skiljer mycket mellan den plattform vi skriver om och övriga sätts övriga inte med i infon.


signatur
Medlem

Pffs!
Årets GOTY går till Red Dead Redemption!


signatur

0lo0l

Medlem

Vad kräver spelet av din dator?


signatur

Life is short, Play more!

Inaktiv

börjar bli sjukt trött. sutitt timmar varje dag försökt få tag i key till Beta, och så hör man att folk som har betan knappt spelar...

Om nån tröttnat på att lira bara PMa mig ^^

Medlem
Skrivet av Marke:

börjar bli sjukt trött. sutitt timmar varje dag försökt få tag i key till Beta, och så hör man att folk som har betan knappt spelar...

Om nån tröttnat på att lira bara PMa mig ^^

Jag har en beta som jag inte använder, spelade 7 matcher sen tröttnade jag. Har man spelat 1an och tröttnat på den efter alla dessa år är inte 2an i mina ögon nyskapande nog för att hålla kvar mig.

Men att ge någon annan person sitt B-net konto är idioti då de flesta så som jag har massa andra spel där. Det går inte direkt att lämna ut en cd-key på spelet så fort man tröttnat utan man får lämna ifrån sig hela kontot och de flesta personer har flera spel bundna till det så risken att du får en på det sättet är minimal.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi har inte testat Mac-versionen. Jag satte med de plattformar spelet släpps till, med tanken att Win- och Mac-versionerna blir likadana. Om det skiljer mycket mellan den plattform vi skriver om och övriga sätts övriga inte med i infon.

Det är självklart upp till er vad ni skriver, men det är ju rätt konstigt att skriva att man testat ett spel på en plattform som man uppenbarligen inte har testat på.

Medlem

Väldigt dåliga bilder i artikeln. De in-zoomade bilderna säger så lite om hur spelet verkligen ser ut.

Ska säga att jag kör betan och är väldigt nöjd med spelet så när som på att jag inte är så bra och förlorar ganska ofta.

Medlem

fy fan vad jag längtar


signatur

Windows 7 , AMD Phenom2 X4 3,4GHz
Ram 8gb

Inaktiv

Jag håller fortvarande på att BETA-testa multiplayerdelen av spelet och kan med handen på hjärtat säga att det är riktigt bra och flyter på mycket bättre än ettan. Dock är de inte särskilt nyskapande. Vore nice med en till ras .... Starcraft veteraner lär gilla det lika mycket som ettan.

Om någon vill ha en BETA-nyckel eller har en fråga skriv ett pm. (Har 2 st kvar).

Medlem
Skrivet av cryon:
Skrivet av Tompa:

Vi har inte testat Mac-versionen. Jag satte med de plattformar spelet släpps till, med tanken att Win- och Mac-versionerna blir likadana. Om det skiljer mycket mellan den plattform vi skriver om och övriga sätts övriga inte med i infon.

Det är självklart upp till er vad ni skriver, men det är ju rätt konstigt att skriva att man testat ett spel på en plattform som man uppenbarligen inte har testat på.

Läste du ens vad han skrev där..?

Ontopic:
Ser väl bra ut antar jag... har inte spelat SC1 och är inte lockad heller men som sagt, snyggt, nytt och uppdateringar är väl aldrig fel?


signatur

Submission is for the weak

12
Skriv svar