Nästa Battlefield släpps lagom till julen 2021

Robot
Nästa Battlefield släpps lagom till julen 2021

Dice knegar på med nästa slagfält, som ska ha "aldrig tidigare skådad skala".

#battlefield, #dice


Medlem

Ändå väldigt nyfiken. Tror det kan bli kul. Kommer antagligen inte funka så bra på min dator dock.

Medlem

Hoppas att de med "never-before-seen scale" inte bara menar storlek på banorna, vill inte ha för glest mellan spelarna.
Tycker heller inte att skalan var problemet med senaste BF.
Själv hoppas jag att det utspelar sig i nutid eller nära dåtid.

Medlem

Dom har helt tappat det vad som gjorde Battlefield bra.
BF1942 och BF:V och BF2 och bad company spelen. man skulle jobba vidare därifrån.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nästa steg för Battlefield borde bli att införa mycket större banor, öka spelarantalet och göra spelet mer lagbaserat med commander och squads/platoons. Om ni har spelat Squad så vet ni hur jag vill att Battlefield ska utvecklas. Battlefield för mig har blivit väldigt uttjatat, allt de gör är att ändra lite skins. Bad Company 2 med dess vackra förstörelse och BF3 var de sista BF spelen som jag verkligen gillade att spela. De kan ha sin arkad sektion och sedan ersätta Battle Royale med ett spelläge som spelas som Squad. Ett Squad läge i alla spel skulle vara MYCKET roligare än Battle Royale som har blivit en ondskefull trend.

Medlem

Balancefield, spelet där balans är det viktigaste vilket medför att alla vapen känns som ärtbössor.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Ändå väldigt nyfiken. Tror det kan bli kul. Kommer antagligen inte funka så bra på min dator dock.

Samma här, som en gammal BF-räv så är man ju minst sagt lite nyfiken.
Och datorn jag har med komponenter som är runt fem år gamla kommer nog inte funka så bra.


signatur

/MJ

Medlem

Dom har mycket och bevisa och skada att reparera sedan med tanke på dom två senaste BF spelen. Så jävla tråkigt och se hur serien har degraderat sedan BF4.

Medlem

Jag kommer nog stå över detta inte varit imponerad av v. Bf1 var rätt kul men det är nog för att jag körde det på xbox.

Skrivet av NaxoS:

Dom har mycket och bevisa och skada att reparera sedan med tanke på dom två senaste BF spelen. Så jävla tråkigt och se hur serien har degraderat sedan BF4.

Jag tror serien skulle må bra av en separat konsol version. Som de körde förr.

Medlem

Jag har fortfarande svårt förlåta dem för att döda Firestorm genom att helt enkelt ignorera allvarliga buggar och fuskare.
Det var ett otroligt bra spelläge.

Medlem

Hoppas på sanslös grafik och ljud. Men denna gång hoppas jag verkligen att de skippar världskrigen. Otroligt uttjatat bortom alla rimliga gränser.

Hade gärna sett ett framtidsbaserat BF med några nya vapen vi aldrig tidigare sett.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Dice knegar på med nästa slagfält, som ska ha "aldrig tidigare skådad skala".

#battlefield, #dice


Nu bara pyttesmå kartor med 3 vs 3 spelare?

Medlem

Skönt att det inte släpps BF-spel för tätt. Njuter fortfarande av V:an.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

100.000 * 10.000 * 1000 ?

Medlem

Ge oss framtid a'la Judgementday / Planetside

Medlem

Kan ju inte bli värre än bf5.


signatur

Allätare

Avstängd

128 vs 128 eller 256 vs 256 vore ju något. Ett ordentligt slagfält


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Saknar mycket av fordonsmekaniken från första bf, att t.ex flygplan står parkerade på en airstrip är big win! Inte att spawna in i ett plan över slagfältet. Och marine combat i Midway och Guadalcanal var också fantastiskt, att kunna köra skepp och u-båtar var riktigt riktigt kul!

Medlem

Hoppas dom Fortsätter på samma spår som BFV så sjukt bra spel!

Medlem

Personligen hoppas jag det inte blir tillbaka i tiden men något mer modernt när det kommer till vapen och fordon igen.

Medlem

BF 2142, ge mig ett "new-gen" sådant. Tack!

Medlem

Squad/insurgency med massiv skala hade varit coolt. Det är där dom kan komma långt med serien. Hoppas de förstår det annars skippar jag denna bf med.

Medlem

Har inte spelat battlefield på 10 år tror jag,det känns mer och mer samma sak med lite förändringar med tidsepok bara.
Det blir nog inget köp denna gången heller.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Hade gärna sett BF Bad Company 3


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

32v32 känns inte alls särskilt stort länge, vill ha meeeeeeer


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv

50v50 och mer taktik.

Medlem

Önskar att de går tillbaka till samma stuk som Battlefield 2, där man i alla fall hinner tänka lite och planera för vart man ska gå, där det verkligen har betydelse vilken klass du väljer.
Som det är nu så ser jag ingen speciell skillnad mellan Battlefield och Cod, känns som att det mest handlar om vem som har snabbast reflexer, nåde dig om du råkar stå still i två sekunder, antingen blir du skjuten av en prickskytt eller sprängd i småbitar av flygplan.

Jag fick igång Bf2 här om dagen, och så otroligt mycket roligare det är än de senaste Bf-spelen. Lyckades till och med få tillbaka min gamla gubbe och spelar på rankade servrar ibland

Medlem

Större skala, mer spelare och nutid. Förbannat less på världskrigen.

Inte någon större tillit till DICE längre, de har långsamt tappat gnistan sedan BF3.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

BF3 var och är fortfarande det bästa.

BF1 hade lite nytänk och ett krig aldrig tidigare skådat i den storleken.

Resten är bläh meh..

PS. Räknar inte med BC då den serien är för sig.


signatur

"High life on low budget"

12
Skriv svar