Någon som lirar Among us?

Medlem
Någon som lirar Among us?

Sjukt simpelt och lite b-igt men tror det är bland det roligaste spelet jag spelat.

Någon mer som gillar det här spelet överdrivet mycket?

Medlem

Skitkul med vänner, men mycket problematiskt med randoms. Folk som lämnar direkt för att de inte är impostors. Sätt in ett ban-system så blir det bra. Spelet har i alla fall sjukt mycket potential och de har ju gått ut med att inte släppa Among Us 2 utan satsa allt på ettan.


signatur

I'm like you, I have no name.

Fragtjuv

Jag tycker att det är kul som fan att kolla streams av Among Us men tror samtidigt att jag skulle ha svårt att spela det själv. Framförallt för att ajg tror att jag har svårt att dra ihop ett gäng emd poalre som kan spela relativt ofta.

Det är även intressant att spelet hittat sina spelare två år efter release. Det har kanske utvecklatrs mycket under den tiden men det dök ju verkligen upp i år som från ingenstans.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Kan rekommendera "The Nutters" Discord vilket är "Jellypeanut" som har. Vill inte länka om jag inte får men så ni kan hitta den i alla fall.
Den är för just Among Us och har många aktiva kanaler där folk spelar.

Ju mer du spelar så märken man att det ofta är samma personer som spelar. Det gör stor skillnad och jag spelar en del med dem där då och då eftersom det är sjukt tråkigt utan Discord (kanaler) där man kan prata mellan omgångarna.

Att det vart stort i år, är tack vare streamers som gav boosten och gjorde att utvecklarna la Among Us 2 på is för att lägga all krut på första spelet istället och få till det bättre, nu när det exploderade.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Spela det public med chat är värdelöst. Skulle säga att om det är det man har som alternativ är det bättre att undvika spelet som då är rent dåligt.

Ihop med 10 personer på en discord är fantastiskt roligt, speciellt när man lärt klänna folket mer.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Ja det är segt med alla idioter som lämnar direkt när de inte blev impostors.
Sedan verkar det rätt buggigt, har tappat räkningen av alla disconnects pga
You recieved options from an older version of the game. Maybe you are running an older version (bug?)
You failed 6 pings in a row
something about packetsize
osv osv

De skulle haft ett system som inte straffar dig om du lämnar som död eller från lobbyn men lämnar man från nedräkningen i lobbyn tills man dött så skulle man spärras i typ 5 minuter så man lika gärna kan spela som icke impostor än att lämna.

Medlem

Om du gillar spelet så rekommenderar jag starkt Town of Salem. Man är 15 personer, varav några är onda (mafia). Sedan ska man lista ut vilka som är onda genom att varje dag rösta och hänga en person. Medans mafia kan döda någon när det är natt. Beroendeframkallande! Och spela med randoms där är mycket mer 'seriöst' än Among Us.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Om du gillar spelet så rekommenderar jag starkt Town of Salem. Man är 15 personer, varav några är onda (mafia). Sedan ska man lista ut vilka som är onda genom att varje dag rösta och hänga en person. Medans mafia kan döda någon när det är natt. Beroendeframkallande! Och spela med randoms där är mycket mer 'seriöst' än Among Us.

Spännande, måste kollas. Tack för tipset

1
Skriv svar