Nästa Battlefield släpps lagom till julen 2021

Medlem

Koreakriget eller Vietnam.
Jag vill inte se modern skit.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Hoppas på bra singleplayer. Var dåligt i 5an, tyckte jag. Bra i one.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Koreakriget eller Vietnam.
Jag vill inte se modern skit.

Håller med. En nervkittlande single player story som kan vara lite mörkare och mer realistiskt i Vietnam. Och det ska inte bara handla om krig, utan också nya inslag i Battlefield serien. De är grymma våra DICE.-


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Taggad som alltid när det gäller battlefield, trots att allt efter bf4, även battlefront inkluderat, så har man spelat tusentals timmar mindre per spel.

Önskemål:

*Massiva slagfält 128vs128 eller 256vs256 typ.
*Ta tillbaka sättet och joina servers via webbläsare och så att man kan läsa stats, joina servers osv där i genom. Älskade det!!
*Ge oss möjligheten att hyra servers igen via 3e part. (Med mod möjligheter!) Detta är nyckeln för att få igång stora communitys. Mitt dog när battlefront 1 (det stora sveket) kom och möjligheten togs bort, vill helst glömma försöket i battlefield 1.
*ge oss MÄNGDER med grejer att låsa upp för varje vapen, fordon, samt skins och allt man kan tänka sig, då har man nått att kämpa för under lång lång tid.
*vettiga achivements med saker som låses upp när man klarar av dom.

Jaja bara ett axelplock av vad ja kunde komma på i förbifarten. Vi får vänta och se vad dom har att erbjuda denna gång 😊

ELF
Medlem

Hoppas de gör ett som lockar igen. Nyaste BF jag spelade var BF4.

Vevade nyligen igång BFBC2 och satan vad illa det flöt (körs på en kärna). Kommer bli en del BF3 och BF4 framöver


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Vill ha ett som utspelar sig på medeltiden!


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av pizzaishot:

Nästa steg för Battlefield borde bli att införa mycket större banor, öka spelarantalet och göra spelet mer lagbaserat med commander och squads/platoons. Om ni har spelat Squad så vet ni hur jag vill att Battlefield ska utvecklas. Battlefield för mig har blivit väldigt uttjatat, allt de gör är att ändra lite skins. Bad Company 2 med dess vackra förstörelse och BF3 var de sista BF spelen som jag verkligen gillade att spela. De kan ha sin arkad sektion och sedan ersätta Battle Royale med ett spelläge som spelas som Squad. Ett Squad läge i alla spel skulle vara MYCKET roligare än Battle Royale som har blivit en ondskefull trend.

Absolut inte större banor !bf5 har på tok för stora banor (conquest)

Medlem

Jag vill verkligen ha battlefield vietnam. finns så mycket mer att göra där en, en expansion till bf:bc2. Måste säga att jag gav upp på cod serien även om jag varit med sedan den första på pc. Jag gillar att det inte är varje år dom släpper ett nytt.

Medlem
Skrivet av Lillvirus91:

Absolut inte större banor !bf5 har på tok för stora banor (conquest)

I Squad spelet som jag nämnde så måste man ha stora banor då det är menat att man ska spela som en squad och inte bara kuta in som om det vore COD. Spela squad som BF eller COD och du kommer att ha 0 påverkan när en squad på 8 spelare försvarar en flagga med anti tank, infanterister, granatkastare, sniper och så vidare. I början på Squad så åker squads i transportfordon eller helikopter till några ställen på kartan där de bygger baser, du kan inte spawna vid flaggor som i BF så du måste se till så att fienden inte flankar och slår ut din bas. Banorna i Squad är inte jättestora så länge du försvarar din bas, vissa banor är dock sjukt stora men så stora behöver banorna inte vara, bara så pass stora att baser är ett måste.

Medlem

Dags för lite framtid igen med lite nya teman och idéer. Inga laser vapen dock. Det är jag helst utan.

Någon nämnde att server och admin via webläsare gärna fick komma tillbaka, jag håller med!

Achievements systemet i BFV får de gärna kassera. Jag har aldrig varit med om något så värdelöst upplägg. Jag blir arg bara jag tänker på det.

Medlem

Jag tycker om när BF utspelas i nutid.

Hoppas också att vi på konsol kan få en variant av milsim i BF, typ ARMA light?

Medlem

Låter som Dice fastnat in en utveckling med mer...större.. BÄTTRE... BIGGER AND MORE EPIC HUUUUGE BATTLEFIELDS! ...tycker de ska göra en helomvändning och skala ner och göra ett mer intimt battlefield. Less is more.

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

*Ta tillbaka sättet och joina servers via webbläsare och så att man kan läsa stats, joina servers osv där i genom. Älskade det!!

Kan fan vara det sorgligaste jag någonsin har läst.
Fyfan vilket skräp det var.

Medlem

"aldrig tidigare skådad skala". Så ska dom slå recordet M.A.G hade med 256 spelare vilket dom hamnade i Guinness World Records för.

Medlem

BF: Bad Company 3.


signatur

autograph

Skrivet av loerk:

Kan fan vara det sorgligaste jag någonsin har läst.
Fyfan vilket skräp det var.

Utveckla gärna. Vad tycker du är bättre direkt i spelet än i webbläsaren? Jag tror dice blev lata och ville ha en liknande lösning mellan pc och dom mindre kraftfullare konsoler för att göra det så enkelt som möjligt för sig själva. Min egna åsikt är att direkt i spelet så är allt långsammare, mindre möjlighet till att filtrera sökningar på servers, jämföra statistik mellan dig och spelare, ändra setup och skins på vapen och fordon, följa din utveckling i olika utmaningar och sticka ut med din maxade level, info och symboler som visade alla battlefield spel du tidigare ägde, dvs att du va veteran och annat när andra spanade in ens profil. klar majoritet av alla i mitt föredetta community har ungefär samma inställning som jag och vi skiljer oss enormt i andra frågor här i livet, så det kan inte vara ett knasigt sammanträffande att så många gillar webbläsaren istället för Ingame.Men hör gärna vad du tycker för att förstå dig och andra likasinnade om varför ingame är bättre.

Medlem

14 år sedan 2142 kom ut så hoppas på något lite mer framtid!

Fast känner jag Dice rätt så kommer det nog bli vietnam eller nutid. Får hoppas dom gör det bra bara!

Medlem

Jag har helt tappat intresset för Battlefield, det var bra fram till B4 sen spårade det ur och blev för upprepande och tjafsigt

Medlem

Ytterst svårt att se DICE producera något respektabelt i framtiden med tanke på vilken riktning de valt att gå åt på senare år.
Väljer de trots allt att göra ett genuint krigsspel så hoppas även jag på en titel i stil med BF4. Hade varit riktigt häftigt med cutting edge-grafik


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem
Skrivet av fredo:

Låter som Dice fastnat in en utveckling med mer...större.. BÄTTRE... BIGGER AND MORE EPIC HUUUUGE BATTLEFIELDS! ...tycker de ska göra en helomvändning och skala ner och göra ett mer intimt battlefield. Less is more.

Ja, jag håller med helt! Dom fokuserar helt på bigger is better.

Medlem

En uppföljare till 2142 hade säkert sålt bra i dessa klimathysteriska Greta-tider. Efter 1 och V har jag dock inget förtroende för Dice kompetens eller förmåga att göra ett bra Battlefield.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Koreakriget eller Vietnam.
Jag vill inte se modern skit.

Oh, tänkte inte ens på det. Koreakriget hade varit så väldigt roligt att köra (det låter helt fel).

Medlem

Dice har inte mycket förtroende hos mig efter de två senaste Slagfälten, så de måste verkligen överraska mig med nästa BF!

Medlem

Tror ni inte det kan bli lite tråkigt om dom kör på Vietnam eller Korea? Alla MP-banor kommer ju ha samma terräng och utseende. Bara djungel och fält i stort sett. Storymode är väl i stort sett dött vid det här laget. Så huruvida kriget hade någon intressant stort är nog inte så viktigt.

Jag älskade multiplayer i BF1. Både bra conquestbanor och Deatmatchbanor. Franska byar med hus och grejer som man kunde rasera. Dessutom bra feeling med lite mer gammaldags vapen etc. Jag gillade också att det var lång TTK (likt Destiny och Apex Legends). I BFV är det för kort och jag gillar inte hur folk bara kan slänga iväg en salva på random som dödar en direkt. Då har positionsspelet mindre betydelse. Folk springer bara runt till höger och vänster och pepprar hej vilt i hopp om att få lite kills. BFV hade också många bedrövligt tråkiga banor.

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Utveckla gärna. Vad tycker du är bättre direkt i spelet än i webbläsaren? Jag tror dice blev lata och ville ha en liknande lösning mellan pc och dom mindre kraftfullare konsoler för att göra det så enkelt som möjligt för sig själva. Min egna åsikt är att direkt i spelet så är allt långsammare, mindre möjlighet till att filtrera sökningar på servers, jämföra statistik mellan dig och spelare, ändra setup och skins på vapen och fordon, följa din utveckling i olika utmaningar och sticka ut med din maxade level, info och symboler som visade alla battlefield spel du tidigare ägde, dvs att du va veteran och annat när andra spanade in ens profil. klar majoritet av alla i mitt föredetta community har ungefär samma inställning som jag och vi skiljer oss enormt i andra frågor här i livet, så det kan inte vara ett knasigt sammanträffande att så många gillar webbläsaren istället för Ingame.Men hör gärna vad du tycker för att förstå dig och andra likasinnade om varför ingame är bättre.

Finns ingen ursäkt att dom inte kan införa allt det där direkt i spelet istället för i en webbläsare, problemet är att dom knappt försökte i bf1/5.

Medlem

Har tappat all respekt för DICE. Tror inte de kan skapa något bra längre. BF5 är ett bra bevis på det.

Medlem
Skrivet av cocona:

Finns ingen ursäkt att dom inte kan införa allt det där direkt i spelet istället för i en webbläsare, problemet är att dom knappt försökte i bf1/5.

Allt det där fanns väl i BF5 typ?

Medlem

Jag saknar BF 3 och BF 4.
BF V var kul till viss del men det börjar bli för arkadigt för min smak, Vilket gör att jag tröttnar på det väldigt fort. Dem får gärna röra sig mer mot spel som Squad, vars man blir belönad av att spela tillsammans och vara lite taktiska.

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Inte någon större tillit till DICE längre, de har långsamt tappat gnistan sedan BF3.

Vad var det fel på BF4? Efter det så kan jag hålla med, och inte så långsamt heller. Min passion slutade med BF1, min tro med BF5 men hoppet lever för BF6!

12
Skriv svar