Demon's Souls på väg till EU

Robot
Medlem
Demon's Souls på väg till EU

Det var ju konstigt, för jag har redan beställt mitt Demon's Souls från Europa, här i Sverige för att vara precis.
Haft det ett par månader nu.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Det var ju konstigt, för jag har redan beställt mitt Demon's Souls från Europa, här i Sverige för att vara precis.
Haft det ett par månader nu.

det är den amerikanska versionen

Medlem

Webhallen köper ju in kopior från USA och säljer sedan i svergie, import-vara ftw.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Är ändå inte speciellt intresserad av denna titel...


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Inaktiv

Vad vinner vi egentligen på detta? Spelet går ju som redan nämnts att köpa även i Svenska butiker och det i flera månader. Spelet är förvisso importerat men det förhindrar ju inte spelbarheten vad jag förstått. Priset lär ju knappast sjunka heller för den delen.

Det skulle iallafall vara trevligt med ett demo till detta spel, av vad jag läst så är jag rätt säker på att jag inte skulle uppskatta spelets svårighetsnivå, men vore trevligt att se hur spelet är och om det kan vara värt att lägga tid och pengar på detta.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Det var ju konstigt, för jag har redan beställt mitt Demon's Souls från Europa, här i Sverige för att vara precis.
Haft det ett par månader nu.

Ditt spel är importerat. Det är fan på tiden att de släpps här i Europa, förstår inte varför dom inte släpper de här, de är ju inte direkt första gången vi blir utan ett spel.

Medlem

Nice! Bästa rollspelet till PS3 och bästa samt mest innovativa rollspelet på länge i alla kategorier (hardcore och stämningsfullt). Koreanska verren flöt på fint så EU lär ju äga.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Det här blir ett köp när det kommer hit. Har varit för slö för att beställa det helt enkelt

Medlem

Hoppas! Förhandsbokar NU!


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Tycker de är segt att de är Namco Bandai som releasar de i EU, förstår inte varför Atlus inte gjorde de.

Medlem

nice! såg riktigt roligt ut: ) blir ett klart köp för min del!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Har ett ex om nån vill köpa..

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Vad vinner vi egentligen på detta? Spelet går ju som redan nämnts att köpa även i Svenska butiker och det i flera månader. Spelet är förvisso importerat men det förhindrar ju inte spelbarheten vad jag förstått. Priset lär ju knappast sjunka heller för den delen.

Det skulle iallafall vara trevligt med ett demo till detta spel, av vad jag läst så är jag rätt säker på att jag inte skulle uppskatta spelets svårighetsnivå, men vore trevligt att se hur spelet är och om det kan vara värt att lägga tid och pengar på detta.

Du och jag vinner förmodligen inget på det, då vi som sagt kunnat importera det samt att vi i Sverige läser engelska i skolan. Tyskarna, Fransmännen och Spanjorerna är ju dock inte lika grymma på att läsa och förstå engelska.

Inaktiv

Skit spel så jag klarar mig, importerade det och sålde det dirr. Det har massor av potential, verkligen drivor av det. Men det gör bara skit av det.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Skit spel så jag klarar mig, importerade det och sålde det dirr. Det har massor av potential, verkligen drivor av det. Men det gör bara skit av det.

Ska de skita spel?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

Ett av förra årets bästa titlar alla kategorier. Svårighetsgraden är ett klart problem -- men när man växer förbi det så börjar man älska det.

Alltihop. Det är så fruktansvärt bra atmosfär, bra gameplay och roliga multiplayer funktioner.

En riktig diamant.

Medlem

Väldigt idiotiskt att släppa en EU version efter all den här tiden då de flesta redan har köp US versionen.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Kanske en dum fråga, men ska inte NPC:erna göra någonting?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Brandter:

Skit spel så jag klarar mig, importerade det och sålde det dirr. Det har massor av potential, verkligen drivor av det. Men det gör bara skit av det.

Ska de skita spel?

Medlem

ja, det kommer till europa, namco bandai ska ge ut, den nyheten kom ju tidigare i veckan, om det kommer DLC's till detta spel så säljer jag kopian jag har nu och köper EU versionen istället dock kommer jag att tappa mina karaktärer om jag gör så


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Även om spelet nu är bra så var den s k "walkthrough:n" ökentrist, gäsp. :/


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Brandter:

Skit spel så jag klarar mig, importerade det och sålde det dirr. Det har massor av potential, verkligen drivor av det. Men det gör bara skit av det.

Ska de skita spel?

Särskrivning är så härligt.

Medlem

Ett av de bättre spelen på PS3, sluta whina folk bästa RPG på väldigt länge

Medlem

Jag har funderat på att inhandla det flera gånger, bra men väldigt svårt är det jag hört. Nu med nytändning i europa så kanske det kan vara dags att testa

Skrivet av Nielsen:
Skrivet av DirtyAnders:

Vad vinner vi egentligen på detta? Spelet går ju som redan nämnts att köpa även i Svenska butiker och det i flera månader. Spelet är förvisso importerat men det förhindrar ju inte spelbarheten vad jag förstått. Priset lär ju knappast sjunka heller för den delen.

Det skulle iallafall vara trevligt med ett demo till detta spel, av vad jag läst så är jag rätt säker på att jag inte skulle uppskatta spelets svårighetsnivå, men vore trevligt att se hur spelet är och om det kan vara värt att lägga tid och pengar på detta.

Du och jag vinner förmodligen inget på det, då vi som sagt kunnat importera det samt att vi i Sverige läser engelska i skolan. Tyskarna, Fransmännen och Spanjorerna är ju dock inte lika grymma på att läsa och förstå engelska.

De borde dock vara det. Just sayin'.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

När man har kommit över tröskeln att man tycker det är för svårt, så är det inte så svårt längre. Efter en tids nötande börjar man få lite struktur på karaktärerna och deras spelsätt. Jag var jätteorolig att jag skulle sluta spela efter ett tag, men istället blev jag frestad att fortsätta. Det slutade med:

Soldier LVL 65
Knight LVL 71 [Lavabow]
Thief LVL 67 [BBS]

Ett tips är att när man dödat Phalanx, dra direkt till 4-1 och dra igenom den banan, mycket XP och bra loot (Regenerators ring/Adjudicatos sköld) är grymma. Sen drar man och klarar 2.1 och 2.2 för att låsa upp smeden så han kan ta Souls och smida grymma vapen.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

konstigt! varför släppa det så sent?

Inaktiv
Skrivet av Muy-thai:

konstigt! varför släppa det så sent?

De trodde nog inte att det skulle bli så pass populärt, och så vill de nog få ut det här i europa innan den beryktade uppföljaren kommer.

Bästa spelet 2009 enligt mig, riktigt bra spel!

12
Skriv svar