Apex Legends sjunde säsong är släppt - premiär på Steam!

Robot
Apex Legends sjunde säsong är släppt - premiär på Steam!

Ny karta, hjälte och svävande bilar väntar.

#apex-legends


Medlem

Får nog testa den nya kartan.
Såg lite kul ut ändå

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cyberz:

Får nog testa den nya kartan.
Såg lite kul ut ändå

Blev sugen, har inte lirat på säkert ett år.


signatur
Medlem

Spelat intensivt från start, har inte varit så peppad inför en ny säsong som jag är nu!

Medlem

Riktigt kul med ny karta, var verkligen på tiden! Kör lite nu.

Medlem

De verkar ha tagit bort Premium Battlepass S7 ifrån EA Pro-prenumerationen dock, någon annan som sett detta?

Medlem

Kommer buggiga origins starta upp om man startar via steam?

Medlem

hmm... trodde star lord kanske blir ny hjälte men inte såg jag honom. dock kanske han blir arg att någon stal hans skepp "skämt"

skämt å sido allt härlig saftig trailer diggar respawns trailer. blev sugen på nya kartan


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Kommer buggiga origins starta upp om man startar via steam?

Ja det verkar så om man kollar på Steamsidan. Tror samtliga EA-titlar på Steam har fungerat så.

Avstängd

Äntligen en riktigt ny karta + Äntligen på Steam = DUBBELGÖTT! ^_^

Medlem

Jätte mycket klagomål på nya battlepass.

Medlem
Skrivet av tjorb:

Jätte mycket klagomål på nya battlepass.

Folk klagar på nått som är gratis?
Eller att dom inte får spendera pengar?
Om det senaste är det inte konstigt att microtransaktions industrin blommar.
Själv kör jag i såna här spel alltid default 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av tjorb:

Jätte mycket klagomål på nya battlepass.

Skrivet av Molotov:

Folk klagar på nått som är gratis?
Eller att dom inte får spendera pengar?
Om det senaste är det inte konstigt att microtransaktions industrin blommar.
Själv kör jag i såna här spel alltid default 👍

Tror att det var ett svar till min kommentar om att det tagit bort det för EA Pro-prenumeranter? Kanske är självcentrerad, men så tolkade jag det. Tyckte det var lite stelt gjort och önskar att de sagt något tydligare och kanske motiverat varför.

Medlem
Skrivet av tjorb:

Jätte mycket klagomål på nya battlepass.

Skrivet av Molotov:

Folk klagar på nått som är gratis?
Eller att dom inte får spendera pengar?
Om det senaste är det inte konstigt att microtransaktions industrin blommar.
Själv kör jag i såna här spel alltid default 👍

Skrivet av Landelusen:

Tror att det var ett svar till min kommentar om att det tagit bort det för EA Pro-prenumeranter? Kanske är självcentrerad, men så tolkade jag det. Tyckte det var lite stelt gjort och önskar att de sagt något tydligare och kanske motiverat varför.

Dom har gjort ett nytt system för battle pass progression som i praktiken innebär en helt annan nivå av grind mot hur det varit tidigare. 10h/vecka räckte gott och väl för att maxa battle passet tidigare, det kommer inte ens räcka halvvägs med nya systemet. Med tanke på backlashen kommer dom garanterat ändra om progression-systemet, frågan är bara hur mycket. Vill dom att belöningarna ska bli mer exklusiva, släng in ett dive trail på BP level 150 och ytterligare ett skin vid 200 och låt resan upp till 110 vara som tidigare. Tycker jag

Medlem

Tycker nya kartan är snygg, cool, välgjord och stor och allt sånt positivt... men... på nåt sätt känns det knappt som Apex längre. Kartan går ju i helt andra färger än de två tidiga kartorna. Blir liksom en helt annan känsla på nåt sätt... Dessutom verkar det som att det finns lite för många öppna fält, höjdskillnader, små hus, små utrymmen... I brist på bättre sätt att förklara det.

Lite rörig och annorlunda med andra ord. Dock kan ju det bero på att man inte "känner" kartan ännu. Får nog ge den lite mer tid kanske.

Medlem
Skrivet av kabukishaman:

Dom har gjort ett nytt system för battle pass progression som i praktiken innebär en helt annan nivå av grind mot hur det varit tidigare. 10h/vecka räckte gott och väl för att maxa battle passet tidigare, det kommer inte ens räcka halvvägs med nya systemet. Med tanke på backlashen kommer dom garanterat ändra om progression-systemet, frågan är bara hur mycket. Vill dom att belöningarna ska bli mer exklusiva, släng in ett dive trail på BP level 150 och ytterligare ett skin vid 200 och låt resan upp till 110 vara som tidigare. Tycker jag

Missförstår nog varandra här. Vi pratar om hur det INTE ingår i EA Pro, oavsett hur mycket man sen spelar. Tyckte det var kasst. Tycker dock det nya progressionsystemet verkar asnajs Håller med dig om att det kanske måste tweakas lite, så man inte måste spela på heltid.

Medlem

Grinding-aspekten verkar dock vara kirrat nu enligt Respawn, som "halverar XP per stjärna" i BP:t

Källa: https://twitter.com/PlayApex/status/1324515919243038721?s=20

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Grinding-aspekten verkar dock vara kirrat nu enligt Respawn, som "halverar XP per stjärna" i BP:t

Källa: https://twitter.com/PlayApex/status/1324515919243038721?s=20

Nej det är inte fixat dom har gjort det mindre dåligt bara. Dom gjorde en stor värdelös ändring på battlepasset för att dra tillbaka den en bit för att låtsas som dom gjort rätt för sig vilket dom inte gjort. Kallas anchoring.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anchoring_(cognitive_bias)

Dom i tripplade mer eller mindre tiden som behövdes för att levla i battlepasset och gjorde alla daily och weekly challenges mycket svårare. Dom har nu halverat tripplingen så den "bara" är 1.5 gånger mer än innan med att "löfte" om att daily och weekly challenges ska vara lättare nästa vecka. Än så länge bara tomma löften och dom har forfarande inte fixat problemet utan bara gjort det lite mindre dåligt.

Sånt här beteende ska inte uppmuntras och visas i något positivt ljus som att dom "kirrat det". Speciellt inte när dom faktiskt inte fixat problemet än.
För dom som vill läsa mer ingående på vad kritiken är så kan man kolla reddit där det är fullt av dessa inlägg, som exempelvis denna som har 35,000 upvotes
https://www.reddit.com/r/apexlegends/comments/joz3jk/fix_your...

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Nej det är inte fixat dom har gjort det mindre dåligt bara. Dom gjorde en stor värdelös ändring på battlepasset för att dra tillbaka den en bit för att låtsas som dom gjort rätt för sig vilket dom inte gjort. Kallas anchoring.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anchoring_(cognitive_bias)

Dom i tripplade mer eller mindre tiden som behövdes för att levla i battlepasset och gjorde alla daily och weekly challenges mycket svårare. Dom har nu halverat tripplingen så den "bara" är 1.5 gånger mer än innan med att "löfte" om att daily och weekly challenges ska vara lättare nästa vecka. Än så länge bara tomma löften och dom har forfarande inte fixat problemet utan bara gjort det lite mindre dåligt.

Sånt här beteende ska inte uppmuntras och visas i något positivt ljus som att dom "kirrat det". Speciellt inte när dom faktiskt inte fixat problemet än.
För dom som vill läsa mer ingående på vad kritiken är så kan man kolla reddit där det är fullt av dessa inlägg, som exempelvis denna som har 35,000 upvotes
https://www.reddit.com/r/apexlegends/comments/joz3jk/fix_your...

Ja, det hela är ju 100% genomtänkt från både Respawns och EA:s sida. Så sjukt tråkigt att det skulle komma till det här, blir att kolla mer på backloggen när det ändå inte kommer vara möjligt att maxa battle passet.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Nej det är inte fixat dom har gjort det mindre dåligt bara. Dom gjorde en stor värdelös ändring på battlepasset för att dra tillbaka den en bit för att låtsas som dom gjort rätt för sig vilket dom inte gjort. Kallas anchoring.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anchoring_(cognitive_bias)

Dom i tripplade mer eller mindre tiden som behövdes för att levla i battlepasset och gjorde alla daily och weekly challenges mycket svårare. Dom har nu halverat tripplingen så den "bara" är 1.5 gånger mer än innan med att "löfte" om att daily och weekly challenges ska vara lättare nästa vecka. Än så länge bara tomma löften och dom har forfarande inte fixat problemet utan bara gjort det lite mindre dåligt.

Sånt här beteende ska inte uppmuntras och visas i något positivt ljus som att dom "kirrat det". Speciellt inte när dom faktiskt inte fixat problemet än.
För dom som vill läsa mer ingående på vad kritiken är så kan man kolla reddit där det är fullt av dessa inlägg, som exempelvis denna som har 35,000 upvotes
https://www.reddit.com/r/apexlegends/comments/joz3jk/fix_your...

Känns som vi säger samma sak, men du väljer att se det lite svartare bara? Du får gärna tagga ner lite, vi är på samma sida ju :). Tycker, precis som du, att EA hanterat hela grejen väldigt dåligt, inkl det jag nämnde tidigare med EA Pro. Vore intressant att se datan som gör att de väljer att stretcha ut bp-levelsen såhär, vill tro att det handlar om mer än bara pengar och girighet. Jag vet t.ex. att det finns folk som säger sig gilla att det är grindigare, eftersom folk upplever det gör större skillnad på dedikerade spelare och "causuals". Själv är jag en casual player, så det förra systemet kändes precis lagom.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Känns som vi säger samma sak, men du väljer att se det lite svartare bara? Du får gärna tagga ner lite, vi är på samma sida ju :). Tycker, precis som du, att EA hanterat hela grejen väldigt dåligt, inkl det jag nämnde tidigare med EA Pro. Vore intressant att se datan som gör att de väljer att stretcha ut bp-levelsen såhär, vill tro att det handlar om mer än bara pengar och girighet. Jag vet t.ex. att det finns folk som säger sig gilla att det är grindigare, eftersom folk upplever det gör större skillnad på dedikerade spelare och "causuals". Själv är jag en casual player, så det förra systemet kändes precis lagom.

Det jag har känt är att battle pass har gått lite för fort att maxa. Tre-fyra veckor ungefär, sen sitter man där och säsongen är inte över förrän om två månader, då kan i alla fall jag förlora motivationen till att fortsätta spela. Kanske kan vara det som är tanken hos EA/Respawn?

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Känns som vi säger samma sak, men du väljer att se det lite svartare bara? Du får gärna tagga ner lite, vi är på samma sida ju :). Tycker, precis som du, att EA hanterat hela grejen väldigt dåligt, inkl det jag nämnde tidigare med EA Pro. Vore intressant att se datan som gör att de väljer att stretcha ut bp-levelsen såhär, vill tro att det handlar om mer än bara pengar och girighet. Jag vet t.ex. att det finns folk som säger sig gilla att det är grindigare, eftersom folk upplever det gör större skillnad på dedikerade spelare och "causuals". Själv är jag en casual player, så det förra systemet kändes precis lagom.

Jag har absolut inget emot dig och din uppdatering om läget, jag ville bara komma med en kontringspunkt till din twitter nyhet och säga det inte är löst och Respawn har satt sig i den här sitsen själva. Det är så fruktansvärt uppenbart också för detta har hänt om och om igen i flera år med flera olika företag. Sen var det extremt sent på kvällen så min fomulering kanske såg hårdare ut än det var tänkt

När nyheten kom ut och jag såg siffrorna så sa jag på reddit att detta är medvetet och dom kommer komma tillbaka och säga "hej vi har löst det genom att halvera alla sifforna" för att få tillbaka good will. Det är inte en slump att dom tripplade hur mycket som behövdes för att sedan halvera, det ligger i hela Anchoring konceptet.
Om jag kan gissa exakt vad dom kommer göra innan dom gör det så är det ingen slump, det är 100% medvetet från deras sida, och fler behöver bli medvetna om detta beteendet spelföretag håller på med för det händer oftare nu än tidigare.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det jag har känt är att battle pass har gått lite för fort att maxa. Tre-fyra veckor ungefär, sen sitter man där och säsongen är inte över förrän om två månader, då kan i alla fall jag förlora motivationen till att fortsätta spela. Kanske kan vara det som är tanken hos EA/Respawn?

Tror det där avvägandet ligger. Är man en person som lirar mycket är föregående innehåll på battlepass alldeles för litet, medan för mig som bara hinner lira när familjen sover är det alldeles lagom (om än att man får kötta klart i slutet). Hade jag varit Respawn hade jag förstås valt att blidka de allra mesta spelarna, vilket jag tror spelar mycket mer än mig - säkert i stil med det du beskriver.

1
Skriv svar